Ah oké, die andere 2 opties zijn niet mogelijk? Kost wellicht minder tijd dan een MBO niveau 4 opleiding?[/quote]
Ik kan helaas niet terug naar de havo en ben pas over 4 jaar 21. Dus dan blijft er 1 optie over.
Absolem schreef:Je kan best mbo paardenhouderij niveau vier doen . Maar dan zou ik voor bbl versie gaan en niet voor de bol .
Met de bbl ben je feitelijk gewoon in dienst bij een bedrijf en heb je 1 dag school en verdien je dus gewoon geld terwijl je je mbo papiertje binnenharkt . Dus dan kun je drie jaar lang sparen voor de studiekosten van je hbo opleiding terwijl jij je mbo opleiding voltooid .
Dit vind ik best in een ingewikkeld concept, moet je dan zelf voor een baan zorgen of doet school dat voor je? En verdien je hier ook daadwerkelijk mee of krijg je hetzelfde als een stagevergoeding?
Als ik terug zou kunnen om de keuzes toen anders te maken, zou ik het doen.
) Ik ga nu niet in op het; je kan niks bereiken met deze opleiding. Maar jij wilt nu dus dit als 'tussenopleiding' doen en hierna doorgaan in het HBO. Waarom dan niet iets leuks doen? Ik zeg het je, je doet liever een opleiding waar je zelf ook plezier in hebt, dan dat je met tegenzin naar school gaat naar een of andere saaie theoretische (Volgensmij schrijf ik dat verkeerd. XD) opleiding. En nee het is niet zoveel duurder. Ja af en toe moest je met je paard naar school gaan. Maar dit vond ik juist geweldig! Je kan dit ook gewoon zien als 3 'tussenjaren' waar je wel nog wat leert en tussendoor erachter komt wat je hierna echt wilt doen.