xPareltje schreef:verootjoo schreef:
Ik heb altijd in België gestudeerd en die ziekenbriefjes zijn altijd geschreven door Nederlandse artsen.Qua privacy houden ze zich prima aan de regels, want er word niet geschreven. ''mevrouw X heeft vandaag blindedarmontsteking''. Bedrijfsartsen heb je op het werkveld, maar niet op een middelbare school of een universiteit en ts zit op de universiteit.
Nee maar ze schrijven dan wel dat je bij ze bent geweest en dat mag ook niet.
Mijn huisarts deed het iig niet. Ik moest destijds van school een briefje hebben omdat ik tijdelijk lager belastbaar was vanwege Pfeiffer, maar mijn HA deed dat niet.
Ik denk wel dat het drempelverhogend werkt om je ziek te melden, mensen gaan niet om een wissewasje zo’n hele heisa door om zich voor weinig ziek te melden.
Maar wat als je naar de arts gaat en hij vindt je niet ziek genoeg, moet je dan alsnog komen werken?
Ik zie eigenlijk het hele probleem niet van dat ze niet mogen schrijven dat je langs bent geweest? Ze schrijven toch niks letterlijk op wat je precies met hun hebt besproken en wat je aan de hand hebt. Het zou mij een worst wezen als ze weten dat ik naar de huisarts ben geweest
Qua privacy houden ze zich prima aan de regels, want er word niet geschreven. ''mevrouw X heeft vandaag blindedarmontsteking''. Bedrijfsartsen heb je op het werkveld, maar niet op een middelbare school of een universiteit en ts zit op de universiteit.
Je krijgt dan een weigeringsbriefje mee. Als huisarts ben je namelijk behandelend arts, zoals hieronder beschreven. Je moet dan officieel naar een onafhankelijk arts, bv een bedrijfsarts. Alleen die kan in NL bepalen of je gezond genoeg bent om te werken.
wat een vreemde regel! gelukkig studeer ik in nederland