Ene job laten voor een andere, hoe te melden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:58

Gini schreef:
Autumnn schreef:
Absoluut, daar ben ik het ook zeker mee eens! Maar ik geef enkel mijn mening vanuit een werkgever ;)

Dus iedere sollicitant die dolenthousiast wordt van jouw bedrijf en heel graag bij jou wil werken, maar daarna toch zijn/haar droombaan aangeboden krijgt en die dat dan ruim op tijd, netjes en eerlijk aan jou vertelt, die sollicitant heeft het toch verkorven bij jou en krijgt in de toekomst ook geen kansen meer van jou?
Ik vind dat best een jammere instelling. Werkgevers en werknemers hebben elkaar nodig. De ene kan niet zonder de andere, als we elkaar dan zo om het minste gaan afschrijven, wordt het er niet gezelliger op.

Ik vind het ook een erg door emotie gedreven instelling. := Als iemand een dag van tevoren aankomt, zou ik het niet op prijs stellen vanwege de praktische gevolgen, maar iemand die netjes meer dan twee maanden van tevoren zegt dat ze iets gevonden heeft wat helemaal bij haar past, echt, ga ervoor!

meggiemeg

Re: Ene job laten voor een andere, hoe te melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:02

Ik ben van mening dat als je het netjes en eerlijk zegt dat je daarna best open kunt staan in een andere situatie. Daarom ook mijn opmerking je weet nooit wanneer je elkaar nodig kunt hebben, daarom netjes afhandelen/oplossen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:26

Ho ho, trek mijn reactie nou niet gelijk zo uit zijn verband, als dit echt TS haar droombaan is dan moet ze die zeker volgen :j

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 20:02

Even ter update,

ik heb diezelfde dag nog gebeld om te vragen of ik kon langs gaan.
Volgende dag langs geweest en de situatie uitgelegd.
Ze vonden het heel erg jammer, maar begrepen het wel.
Ze bedankten me ook om het zo goed op tijd te verwittigen :)

Dusja, vanaf 2 maart mag ik nu van start op een bureau waar ik tot voor kort alleen maar van kon dromen :D
Hopelijk gaat alles goed en voel ik me hier eindelijk op mijn plaats!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:27

Netjes opgelost, Jenara! En veel succes bij je nieuwe baan. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:48

Goed gedaan +:)+

Wat fijn ook dat je hier zo snel kan beginnen.
Hopelijk vind je helemaal je draai bij dit bureau en blijkt het inderdaad de juiste keuze te zijn geweest :j