Belastingaangifte 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: Belastingaangifte 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:29

Ik heb het ook al een keer of 10 geprobeerd maar het lukt idd niet. Altijd handig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:30

Ik heb nog niet eens mijn jaaropgave gekregen … oops :o? Snap toch nooit iets van die belastingaangifte maar hoop dat ze dit jaar een beetje lief voor mij en mijn portemonnee zijn. #)

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:33

Moet er dit jaar goed voor gaan zitten. Vorig jaar herziening aangevraagd en toen minder hoeven betalen. Voor 2019 wat aftrek posten zowaar en ik moet vrij snel weten hoeveel ik moet betalen en hoeveel geld er op de rekening overblijft dan. . Scheelt dat ik dan nog later kan opsturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:35

xDenies schreef:
Ik heb nog niet eens mijn jaaropgave gekregen … oops :o? Snap toch nooit iets van die belastingaangifte maar hoop dat ze dit jaar een beetje lief voor mij en mijn portemonnee zijn. #)

Idee om je er er in te verdiepen? Dan weet je ook wat je invult. Als je enkel in loondienst bent en geen huis ofzo hebt is het helemaal niet spannend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:43

Yvank_ schreef:
xDenies schreef:

Idee om je er er in te verdiepen? Dan weet je ook wat je invult. Als je enkel in loondienst bent en geen huis ofzo hebt is het helemaal niet spannend.

Ik probeer me er al jaren in te verdiepen maar als het eurootje niet valt dan valt ie niet :P En precies, enkel in loondienst en woon nog thuis. Naast zorgtoeslag gebeurd er niets spannends.

Ik wacht altijd tot de ingevulde variant komt. Die loop ik na of de cijfertjes over één komen en daarna beantwoord ik de vragen en stuur ik hem op.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:52

Als je zorgkosten hebt gemaakt die niet werden vergoed door de verzekering, kan je die ook als aftrekpost invullen :)
Net zoals studiekosten.

Ik wilde de aangifte gaan invullen, maar is helaas overbelast.
Ik ben benieuwd wat er dit jaar uit komt: loon uit werkgever 1, loon uit betalingsonmacht via uwv, loon uit werkgever 2, loon uit werkgever 3, uitkering uwv, loon uit werkgever 4 en dan nog aftrekposten ziektekosten en studie... Ik ben benieuwd :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:01

Ik heb geluk. Hij staat netjes op de 0

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:06

Muisbal schreef:
Als je zorgkosten hebt gemaakt die niet werden vergoed door de verzekering, kan je die ook als aftrekpost invullen :)
Net zoals studiekosten.

Ik ben benieuwd wat er dit jaar uit komt: loon uit werkgever 1, loon uit betalingsonmacht via uwv, loon uit werkgever 2, loon uit werkgever 3, uitkering uwv, loon uit werkgever 4 en dan nog aftrekposten ziektekosten en studie... Ik ben benieuwd :+

Let op: alleen als je geen studiefinanciering of andere tegemoetkoming voor je studie krijgt (ook het leenstelsel is stufi). Dus bijna niemand meer helaas :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:07

Ik mag studiekosten volgend jaar terugvragen! Iets met geen lening/stufi meer laatste half jaar..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:09

Levitate schreef:
Muisbal schreef:
Net zoals studiekosten.

Let op: alleen als je geen studiefinanciering of andere tegemoetkoming voor je studie krijgt (ook het leenstelsel is stufi). Dus bijna niemand meer helaas :')

Ik val buiten het leven lang leren crediet, krijg niks vergoed en volg een thuisstudie, zijn er volgens mij genoeg van :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:10

Mag je ook aftrekken als je wel stufi kunt krijgen maar het niet hebt aangevraagd? (studenten OV-kaart heeft hij wel).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:12

mysa schreef:
Mag je ook aftrekken als je wel stufi kunt krijgen maar het niet hebt aangevraagd? (studenten OV-kaart heeft hij wel).

Nop, dan is het helaas eigen schuld.

Denise_Storm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:15

Ohhhh ik wil ook weten wat we terug krijgen. Maar we hebben een huis gekocht dit jaar, samenlevingscontract afgesloten en ik ben deels als freelancer begonnen, dus we gaan het dit jaar maar even niet zelf doen haha. Spannend nog even dus!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:18

Es_ther schreef:
mysa schreef:

Dat is jammer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:21

Ik had de app gedownload, dat ging makkelijk zeg! Was met 5 minuten klaar. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:21

mysa schreef:
Es_ther schreef:

Dat is jammer.

OV kaart valt ook onder stufie. En verder kun je een lening nog tot op bepaalde hoogte met terugwerkende kracht aanvragen/verhogen. Deze regeling is echt voor mensen die geen recht meer hebben op stufie via DUO.

Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik een flink bedrag terug. Maar heb hem nog niet opgestuurd want moet ivm verhuizen en samenwonen even een paar dingen nakijken. Wel huur en in loondienst dus verder weinig spannends aan :)

Detroit
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:25

Hier ook vast gekeken. Komt een leuk bedrag binnen :D nog niet verzonden, moet t nog even allemaal nakijken ivm koophuis. En aankoopgrond.
⚠️ Detroit kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:26

Ik krijg weer een keer geld terug €122 *\o/* laatste 2 of 3 jaar was het steeds 0, en daarvoor altijd hogere bedragen van €3-600. Kan je enigszins invloed uitoefenen op het bedrag dat je terug gaat krijgen? Net als dat ik mijn jaarinkomen voor toeslagen altijd hoger zet zodat ik minder ontvang en uiteindelijk terug krijg. Kan je dat met dit ook ergens doen? Ik snap nooit zo goed hoe ze aan de bedragen komen van wat je terugkrijgt/moet betalen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:30

Hier ook weer binnen 5 minuten erdoorheen en een mooi bedrag terug :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:33

Ik ga er ook maar eens voor zitten, maar heb ook een eigen bedrijfje.

Heeft iemand misschien handige info sites als je eige bedrijfje hebt voor invullen van de aangifte? :D doe het altijd wel zelf, maar zou graag alles nog wat beter willen weten :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:33

Kun je via de app ook je studiekosten opgeven?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:43

Nee dat gaat niet @har166, als je aftrekposten hebt kan je de app niet gebruiken

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:44

Anouk_H schreef:
Nee dat gaat niet @har166, als je aftrekposten hebt kan je de app niet gebruiken

Okee dank je! Dan is het toch maar wachten tot de grootste drukte is afgenomen... -O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:48

Ik ben benieuwd hoe het hier gaat verlopen, wij brengen al onze papieren naar de hypotheker omdat wij vorig jaar een huis hebben gekocht en deze aangifte nog in het pakket zit. :)

Hopelijk krijgen wij een leuk bedrag terug en hoeven we niet te betalen. Mensen hier ervaring met aangifte na aankoop van een huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:49

Nou ik kom er nu niet eens in, site ligt eruit blijkbaar..