Vakantie uren en 32 uurs contract.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:14

Kijk ook even naar de nieuwe wet op arbeidsgebied. WAB (wet arbeid in balans).

Deze wet heeft grote gevolgen voor payroll bedrijven vanaf 1 januari 2020. Mogelijk hanteren jouw payrollbedrijf/opdrachtgever deze weet nog niet.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:45

Ik denk dat ze dat bewust doen, je zegt 300 vakantie uren te hebben, met een werkweek van 32 uur zou je dus zo'n 160 uur vakantie per jaar opbouwen, je hebt een teveel van 140 uur, plus de uren die je dit jaar op gaat bouwen dus nog eens 160 uur, denk dat ze die op die manier weg willen werken.
Ik denk dat dit voor jou gunstiger is dan ineens uitbetalen, nu ben je vrij en ontvangt toch salaris.
Wanneer ze die uren ineens uit zouden betalen, heb je geen vrij en gaat er een smak belasting af.

Je mag tegenwoordig dacht ik ook niet meer dan x aantal vakantie uren mee nemen naar het volgende jaar, en geloof dat je dat ook zelf bij moet houden en ze zelfs zomaar je teveel aan uren mogen wegstrepen zonder dat je daar wat voor krijgt.

Gooiske

Re: Vakantie uren en 32 uurs contract.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:50

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:11

[***] schreef:
Kijk ook even naar de nieuwe wet op arbeidsgebied. WAB (wet arbeidsmarkt in balans).

Deze wet heeft grote gevolgen voor payroll bedrijven vanaf 1 januari 2020. Mogelijk hanteren jouw payrollbedrijf/opdrachtgever deze weet nog niet.

Wat voor gevolgen bedoel je dan precies die met deze casus in verbinding staat? In deze casus heeft de WAB er niet mee te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:09

Autumnn schreef:
[***] schreef:
Kijk ook even naar de nieuwe wet op arbeidsgebied. WAB (wet arbeidsmarkt in balans).

Wat voor gevolgen bedoel je dan precies die met deze casus in verbinding staat? In deze casus heeft de WAB er niet mee te maken

Ik meen gelezen te hebben dat ts via een payroll constructie werkt en door deze wet is er flink wat verandert. Met name min-max, oproep en 0-uren contracten. Daarbij is het nu zo dat je als "payroller" recht hebt op exact dezelfde cao beloning die bij de inlener van toepassing is, waar dit voorheen om 6 punten ging.
Pensioen is nog niet helemaal hetzelfde.
Ik weet uiteraard niet wat voor contract ts precies heeft, maar mogelijk heeft ze er mee te maken.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-flexwerk

Even naar beneden scrollen en daar staat een stukje over payroll
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-20 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:13

Als je in loondienst bent bij een bedrijf zelf dan hoor je gewoon 32 uur uitbetaald te krijgen. Als goed is is er een maandloon afgesproken voor dat aantal uren en of jij die nu werkt of niet, je krijgt je maandsalaris.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:21

@[***]: In de WAB staat niks over aanvulling van uren etc. Dat is ook het doel van de WAB niet. Het doel is om de kloof tussen vaste- en flexibele contracten kleiner te maken (oa door transitievergoeding vanaf dag 1, flexibele contracten die duurder zijn, nieuwe ontslaggrond). Het enige wat er bij in de buurt komt, is het aanbod van vaste uren na een jaar, maar TS heeft al een uren-contract. Jouw bericht dat de WAB hier te maken heeft slaat naar mijn idee daarom nergens op.

Weet je onderhand al wat meer TS?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:24

Hutcherson schreef:
Als je in loondienst bent bij een bedrijf zelf dan hoor je gewoon 32 uur uitbetaald te krijgen. Als goed is is er een maandloon afgesproken voor dat aantal uren en of jij die nu werkt of niet, je krijgt je maandsalaris.

Dat krijgt TS toch ook? :+ alleen niet met gewerkte uren, dat is het hele probleem.

Autumnn

Re: Vakantie uren en 32 uurs contract.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:27

@TS, ik denk dat je antwoord al in artikel 1 staat, er staat dat bij minder gewerkte uren, wel de uren worden uitbetaald die afgesproken zijn. Alleen niks over aanvullen met vakantie-uren, maar goed je hebt er waarschijnlijk al voor getekend :+
In welke fase zit je trouwens? Dat is wel van belang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:56

Autumnn schreef:
@[***]: In de WAB staat niks over aanvulling van uren etc. Dat is ook het doel van de WAB niet. Het doel is om de kloof tussen vaste- en flexibele contracten kleiner te maken (oa door transitievergoeding vanaf dag 1, flexibele contracten die duurder zijn, nieuwe ontslaggrond). Het enige wat er bij in de buurt komt, is het aanbod van vaste uren na een jaar, maar TS heeft al een uren-contract. Jouw bericht dat de WAB hier te maken heeft slaat naar mijn idee daarom nergens op.

Weet je onderhand al wat meer TS?

Klopt helemaal wat je zegt. Ik schrijf dat de WAB er "mogelijk" mee te maken heeft. Dit ivm de payroll constructie waarbij TS recht heeft op de CAO van de inlener. Ik weet niet of dit wordt toegepast bij TS, want zoals ik al zei weet ik niet exact wat voor contract zij heeft, in welke fase ze zit enz.

Het aanvullen van uren heeft inderdaad niets met de WAB te maken, daar heb je gelijk in.
Ik doelde op de payroll constructie, waarbij de WAB zeker van toepassing is. Daarom noemde ik het. Ik wil ts alleen voorzien van wat extra informatie aangaande de payroll constructie. Daar bestaan in mijn ogen best wel wat onduidelijkheden over, zeker voor medewerkers. Mijn excuus dat het niets te maken heeft met het aanvullen van vakantie-uren.