Lange reistijd studie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aulaantje_x

Re: Lange reistijd studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:41

Ik moet zeggen dat het ook wel went hoor, mijn reistijd is ook 1,5u van deur tot deur (Eindhoven-Utrecht). In het begin viel is het zwaar, zeker met lange dagen, maar inmiddels (na bijna 6 jaar) ben ik er zo aan gewend dat ik het ook niet meer erg vind. Persoonlijk vind ik het fijn om in de trein al wat werk te doen, zo heb ik al 2u aan werk klaar wat ik dan thuis niet meer hoef te doen. :)

Ik vind het advies wat Susanne hier boven geeft ook een goede, als het niet bevalt kun je altijd nog een kamer zoeken! Dan ken je ook wat mensen op je opleiding en is het vinden van een kamer ook vaak makkelijker.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:28

Ik vind 1,5u van deur tot deur op zich wel te doen.
Misschien kan je het eerst testen en eventueel alsnog verhuizen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:40

De een vindt 1,5u prima te doen, de ander niet. Ik reis ongeveer 2u enkele reis van deur tot deur. Op zich te doen maar het kost me wel echt veel energie (en ik ben ook nog eens super prikkelgevoelig dus lekkere combinatie). En nu ben ik op kamers, sinds een paar dagen en het bevalt me nu al ZO goed :D.
Ik heb via FB meerdere hospiteeravonden gedaan, nergens een plekje gevonden tot een week geleden :P. Ik zou je dus aanmelden op wat Facebookgroepen met huisgenootjes gezocht voor de plek waar je wil wonen, Marktplaats in de gaten houden en eventueel inschrijven bij een woonstichting. Ik weet alleen niet 100% zeker of dat kan, omdat je 16 bent.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar een kamer vinden is best lastig (hoe dat in Almere zit weet ik niet) en ik denk dat het feit dat je 16 bent niet makkelijker maakt. Maar het valt altijd te proberen!

En het is een goed idee om de reis eens te maken en om te kijken of je het echt zo vervelend vindt of niet. Succes!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:15

Misschien een idee een oid klasgenoot van mij zat in een gastgezin in Barneveld waar we toen op school zaten. (Voor haar was heen en weer ook geen optie)

Dus gewoon bij mensen (gezin met 2 kinderen) thuis die een kamer vrij hadden.

Misschien dat school hier ook iets van een lijst voor heeft?

Paigeroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 15:39

Dankjulliewel allemaal voor de behulpzame reacties! Ik heb besloten om het in het begin nog even aan te kijken met het reizen met de trein, en misschien ga ik in het tweede of derde jaar (als ik ook wat ouder ben) zoeken naar kamers, binnen of buiten Almere. Misschien dat ik nog een andere oplossing vind voor die tijd, maar voorlopig zal het met de trein zijn :j Ook bedankt voor de tips over wat je kunt doen tijdens het wachten in de trein!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:49

Ik studeer en woon nog thuis en 1,5 uur reizen is echt prima te doen, vooral omdat je in de trein huiswerk kunt maken. Het is in het begin misschien nog even wennen maar ik vind het persoonlijk juist heel fijn :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:26

Ik heb jarenlang 1,5-2 uur enkele reis gereisd (dus aan het eind van de dag dezelfde trip weer terug). Ideaal, nee. Maar kon meestal prima studeren in de trein.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:58

Paigeroxanne schreef:
Dankjulliewel allemaal voor de behulpzame reacties! Ik heb besloten om het in het begin nog even aan te kijken met het reizen met de trein, en misschien ga ik in het tweede of derde jaar (als ik ook wat ouder ben) zoeken naar kamers, binnen of buiten Almere. Misschien dat ik nog een andere oplossing vind voor die tijd, maar voorlopig zal het met de trein zijn :j Ook bedankt voor de tips over wat je kunt doen tijdens het wachten in de trein!

Klasgenoot van mij heeft het eerste 1.5 jaar zijn reistijd van 2.5!! uur gewoon gereisd, maar daarna is hij wel op kamers gegaan. Ik reis 2 uur van deur tot deur en ik vind het goed te doen, enige moment dat je keihard baalt is als de treinen niet rijden, maar ja... dat maakt dan ook niet meer uit of je nou 2 uur reist of maar een half uur met de trein :+

Maargoed, voor iedereen is het natuurlijk anders. Ik vind de treinreis heerlijk. Beetje wakker worden, wat lezen of huiswerk maken. Een vriendin van me ging gewoon slapen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:06

Bij de titel van dit topic dacht ik dat het echt een bizar lange reistijd zou zijn. Dat viel (voor mij dan) heel erg mee.

Ik reis al ruim 4 jaar 1,5 uur heen en 1,5 uur terug naar mijn studie. En heb nog 3 jaar te gaan hierna. 2x een halfjaar stage gelopen en daarvoor 1 uur en 45 minuten heen en dat ook weer terug. Ik moet zeggen dat het tijdens de stageperiodes mij wel opbrak (dan maak je lange werkdagen, dan nog reistijd). Maar als we gewoon naar school moeten, vind ik het prima te doen. Dan zit je meestal toch niet de hele dag op school.