ingvdh schreef:Wat ik niet snap is dat de leiding weet dat er niets de doen is, maar je aan de andere kant aanspreekt dat je iets niet werk gerelateerd doet. Wat willen ze dan dat je gaat doen?
In feite is alles wat je dan doet niet werk gerelateerd.
Ik zou dat nogmaals aangeven bij je leidinggevende, desnoods vragen wat hij dan verwacht dat je dan gaat doen.
Overigens, heb je geen opleidingsbudget? Wij mogen daar bijvoorbeeld ook cursussen gaan doen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.
Oh joh,
Zo gek is dat dus niet.... Heel herkenbaar in al mijn banen. Waarom, ik heb geen idee. Iets met opgelegde arbeidsethos en hogerop die niet wil erkennen dat niet iedereen wat te doen heeft omdat ze zelf vaak tijd tekort komen.
Ik zou gewoon lekker gaan rondkijken. Niet de druk te hoog leggen om te veranderen van baan, maar wel vacaturesites in de gaten houden, en regelmatig de vacatresites bezoeken van instanties die je interessant/leuk lijken. Met deze arbeidsmarkt moeten er dan binnen een jaar echt wel iets voorbij komen wat helemaal ' klikt '
. Ondertussen zou ik proberen de situatie op je huidige werk zo goed mogelijk te maken en wel het gesprek aan gaan. Maar al je pijlen op je huidige baan richten zou ik niet doen als je nu al ontevreden bent. Werk dat je niet leuk vindt legt echt een enorme balast op je leven, dus ik zou absoluut niet zonder hele goede redenen hier koste wat het kost vast aan blijven houden.
[edit] Daar wil ik bij aanvullen dat je nu in een uitzonderlijke situatie zit bij de psychologenpraktijk, maar je dit wel heel leuk vindt. Alleen dat je dit op een andere plek niet kan uitvoeren.
Maak eens een stappenplan en schrijf alle mogelijkheden op die je hebt om iets vergelijkbaars te kunnen. Psycholoog kun je misschien niet worden vanwege je scholing (en het feit dat je voor nu wel even klaar bent met studeren
), maar GGZ-instellingen maken ook vaak gebruik van HBO'ers als persoonlijk begeleider onder supervisie van een psychiatier of GZ-psycholoog.... En je hebt vanuit de praktijk al ervaring. Er zullen daarin wel wat opties zijn, misschien zul je dan alsnog een bepaalde scholing moeten volgen. Maar ik zou in ieder geval uitschrijven voor jezelf wat de mogelijkheden zijn die je hierin hebt, wat manieren zouden zijn om bv. toch aan de bak te komen bij een andere praktijk (misschien ergens vrijwilligerswerk doen om een netwerk op te bouwen bv. Ik noem maar effe iets willekeurigs) en wat je CV-technisch hieraan kan doen om dit te bereiken.
Doelen stellen maakt het werkende leven al een stuk leuker en minder saai
wellicht heb je er nog iets aan
Wat een ellende.