Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shaggy09 schreef:Nee geld is niet het belangrijkste dat weet ik ook wel.
Ik vind het ook heel belangrijk dat ik iets ga doen waar ik plezier en voldoening uithaal,
ik hoop dat ik iets leuks gevonden krijg.
Ik vroeg me trouwens af, stel ik begin aan een hbo studie en stop er na bijvoorbeeld een jaar mee, moet ik dan het volledige lesgeld alsnog aflossen? Of heb je dan een studieschuld van dat ene jaar? Of hoe zit dat precies?
Jetta schreef:Wat ik heel bijzonder vind, is dat je een HBO studie wilt gaan doen, maar helemaal nog geen richting weet en geen tijd hebt gehad om je daarin te verdiepen. Ga daar maar tijd voor nemen. Bezoek de HBO opleidingen, volg eens een proefles en doe dat ook eens bij een opleiding waarvan je denkt dat het niet echt iets voor je is. Je MBO opleidingen zijn business gerelateerd? Wil je daarin door? Met mensen werken is een heel ander verhaal. Je moet zeer gemotiveerd zijn om het aan te gaan en vol te houden. Verslavingszorg is een specialiteit. Met: lijkt me wel leuk, lijkt me wel interessant, kom je er niet. Je zou, als je dat echt wil, je kunnen verdiepen in bv. Social Work of HBO Verpleegkunde. Dat zijn twee wegen om in bv de verslavingszorg terecht te komen. Maar je kunt er vele kanten mee op.

Shaggy09 schreef:orkaan schreef:(dat leraar slecht verdient is echt onzin...) dat schreeuwen ze maar al te hard.
Net alsof je in het bedrijfsleven zomaar binnenloopt
Mijn vader heeft een functie als decaan en voor zijn studie verleden verdient hij niet erg veel.
Hoe het met de reguliere docenten zit weet ik niet, maar ik hoor altijd dat het best wat onderbetaald is.

Shaggy09 schreef:Ja mijn vader is inderdaad decaan op het MBO. Hij gaat binnenkort met mij een uitgebreide capaciteitentest doen en een studiekeuzetest. Op professioneel niveau, niet een simpele van het internet. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Ik ga voor nu eerst afwachten wat mijn indruk is die ik krijg op de open dag. Ik weet zelf uit ervaring dat zo'n open dag nog steeds niet een écht duidelijk beeld kan geven van de opleiding. Maar als er iets is wat me enigszins wat lijkt ga ik kijken of ik een dag kan meelopen op de opleiding, of contact zoeken met een student oid.
@Felien, ik ben wel benieuwd; wat kun je concreet met HRM? Als ik ga googelen dan vind ik het toch vrij vaag uitgelegd.

.