[ENQ] Het online bestellen van boodschappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:44

silverdapple schreef:
TS, zou je misschien de tekst over het bezorgabonnement opnieuw naar mij willen sturen (in PB)? Ik heb te snel doorgeklikt, er is geen knop om terug te gaan en het tabblad vernieuwen of sluiten en opnieuw openen heeft geen zin, want hij springt naar de pagina waar ik het laatst was.

Klopt, daarom kan ik m nog steeds niet invullen (want hij vind nog steeds dat ik de vragen moet beantwoorden ondanks m’n nee)

Hevonen

Re: [ENQ] Het online bestellen van boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:52

Bij ons wordt alleen door PLUS sinds kort bezorgd, dus veel keus heb je niet.
In sommige plaatsen wordt nog steeds door niemand bezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:03

silverdapple schreef:
TS, zou je misschien de tekst over het bezorgabonnement opnieuw naar mij willen sturen (in PB)? Ik heb te snel doorgeklikt, er is geen knop om terug te gaan en het tabblad vernieuwen of sluiten en opnieuw openen heeft geen zin, want hij springt naar de pagina waar ik het laatst was.

Ik heb je een PB gestuurd! Helaas is dit inderdaad iets wat ik ook al had gemerkt, er is geen optie om terug te gaan.. Als het goed is zou dat nu wel mogelijk moeten zijn.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:04

xJitskee schreef:
silverdapple schreef:

Ik heb je een PB gestuurd! Helaas is dit inderdaad iets wat ik ook al had gemerkt, er is geen optie om terug te gaan.. Als het goed is zou dat nu wel mogelijk moeten zijn.
Helaas nog niet mogelijk, ik kan ook niet terug en heb de tekst niet gelezen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:08

Als het goed is moet hij het nu wel doen... Bij mij is er nu in ieder geval wel een pijltje terug te zien.
Klein drama dat programma :')

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:13

Even een korte screenshot gemaakt, misschien dat ik de enquete begon toen je hem nog aanpaste?
Laatst bijgewerkt door 96Laura op 09-01-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:14

Ik heb hem inderdaad vlak na jouw bericht aangepast, bij mij werden de pijltjes toen wel zichtbaar. Ik zal je de tekst even in PB sturen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:14

Nouja, dan laat ik het hierbij haha, succes met je onderzoek!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:03

Wat is de meerwaarde van een abonnement? Waarom zou ik dat liever afsluiten dan bijv bestellen bij picnic? Ik snap het niet helemaal :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:40

Doubtless schreef:
Wat is de meerwaarde van een abonnement? Waarom zou ik dat liever afsluiten dan bijv bestellen bij picnic? Ik snap het niet helemaal :?

Bij de meeste supermarkten betaal je nu per bestelling een bedrag aan bezorgkosten, of koop je extra artikelen om geen bezorgkosten te betalen. Dat wordt door mensen als vervelend ervaren, want gemiddeld zijn de bezorgkosten zo'n €6-8 en de producten die je voor gratis bezorging moet kopen zijn ook niet altijd bruikbaar, zoals een bokker eerder al aangaf. Met een abonnement betaal je dus een vast bedrag per maand en daarvoor kun je onbeperkt je boodschappen laten bezorgen of ophalen, dan heb je niet bij iedere bestelling die kosten.

Picnic biedt als enige altijd gratis bezorging aan, maar Picnic bezorgt nu alleen in grote steden. In wat meer landelijke gebieden komt Picnic niet, daar hebben ze geen voet aan de grond en dat is ook niet interessant voor hen. Nu is het ook zo dat het online bestellen in de supermarktbranche een verlieslijdende business is, Picnic boekte vorig jaar €45,5 miljoen verlies op een omzet van €200 miljoen, dus het is niet ondenkbaar dat Picnic uiteindelijk uit het beeld gaat verdwijnen. Gratis bezorging bij zo'n laagdrempelig bedrag als Picnic hanteert is kostentechnisch eigenlijk totaal niet verantwoord. Ik doe onderzoek naar manieren om het online bestellen voor de supermarkt kostenneutraal te maken, waar ook voordelen voor de klant aan vast zitten. Dat is dan bijvoorbeeld met vaste bezorgers, voorrang op jouw favoriete bezorgmoment, zodat als jij elke maandag om 10:30 je boodschappen bezorgd wil hebben, dat je ze dan ook elke maandag om 10:30 bezorgd krijgt. Daarnaast heb ik nog andere cases liggen, maar daar kan ik nog niet echt over uitweiden. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:39

Ah dat verheldert een hoop. Dat zou ik eigenlijk voor het maken van de enquête willen lezen, want dat beïnvloed mijn antwoord.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:46

Yep mijne ook...ik heb dat nu ingevuld bij het kopje welke service zou je willen voor abonnees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:24

Doubtless schreef:
Ah dat verheldert een hoop. Dat zou ik eigenlijk voor het maken van de enquête willen lezen, want dat beïnvloed mijn antwoord.

Klopt, of nouja, waarschijnlijk klopt dat. Ik heb de enquête twee keer gedaan. Een keer met deze voorinformatie en een keer zonder, om te kijken of dat inderdaad verschil maakt in de bereidheid en behoeften van de klant. Jouw vraag kwam net op het moment dat ik voldoende respondenten had voor deze enquête, dus vandaar :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:34

Ik zou denken aan een abonnement dat goedkoper wordt naar mate je voor een groter bedrag bestelt.
Als je 4 x maand voor 25 euro bestelt heeft een supermarkt veel minder marge dan wanneer je 4 x maand voor 125 euro bestelt :)
Onze supermarkt bezorgde al gratis in de wijk voordat online bestellen op kwam :) wilde je ook de boodschappen doorgeven en dat het winkelpersoneel je boodschappen verzamelde, dan betaalde je daar 4 of 5 euro voor :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:35

8nnemiek schreef:
Ingevuld :)

De vraag over hoeveel te betalen had ik liever ingevuld op €0.

Ik ook. maar heb hem ingevuld :-)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:38

Sjimmy schreef:
Ik zou denken aan een abonnement dat goedkoper wordt naar mate je voor een groter bedrag bestelt.
Als je 4 x maand voor 25 euro bestelt heeft een supermarkt veel minder marge dan wanneer je 4 x maand voor 125 euro bestelt :)
Onze supermarkt bezorgde al gratis in de wijk voordat online bestellen op kwam :) wilde je ook de boodschappen doorgeven en dat het winkelpersoneel je boodschappen verzamelde, dan betaalde je daar 4 of 5 euro voor :)

Dat gratis bezorgen kan een uitkomst zijn. Tien jaar geleden brak ik mijn enkel. Woon in een dorp met één supermarkt. Heb ze toen gebeld of ze mij boodschappen wilden bezorgen. Wilden ze niet, konden ze niet aan beginnen. Andere opties waren er niet. Dat was toen knap onhandig.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:34

xJitskee schreef:
8nnemiek schreef:
Ingevuld :)

De vraag over hoeveel te betalen had ik liever ingevuld op €0.

Snap ik, gratis is altijd beter! Helaas is dat in dit deel van mijn onderzoek (nog) geen mogelijkheid om het gratis aan te bieden.

Het gaat toch niet over of je het daadwerkelijk kunt aanbieden? Je vraagt hoeveel degene die de vraag invult ervoor over heeft. Ik heb er absoluut geen 5-7 euro per maand voor over dus dan loop je al vast want ik heb wel interesse maar kan dus de volgende vraag eigenlijk niet invullen. Nu heb ik maar voor die 5-7 gekozen maar daar zou ik het dus nooit voor doen en zo krijg je dus een vertekend beeld met je resultaten. Ik vind het een goede vraag met slechte antwoordopties.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:39

Hevonen schreef:

Als je je inschrijft bij Picnic, en er zijn er meer, dan gaan zij aan de slag om daar ook te rijden. Je komt dan tijdelijk op een wachtlijst te staan tot er een autootje voor hun bezorgservice wordt aangeschaft in die omgeving. Ik heb hier 3 weken op de wachtlijst gestaan maar nu rijden ze er! Voor iedere week dat je op de wachtlijst staat krijg je als goedmaker een gratis product bij je eerste bestelling er bij. Picnic bezorgt boven de 25 euro gratis tot aan de deur, en geen abonnement. En je hoeft echt niet wekelijks te bestellen om je boodschappen bezorgd te krijgen. Als je 1x per 2 maanden bestelt komen ze ook gewoon.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:57

Bravura schreef:
Hevonen schreef:

Als je je inschrijft bij Picnic, en er zijn er meer, dan gaan zij aan de slag om daar ook te rijden. Je komt dan tijdelijk op een wachtlijst te staan tot er een autootje voor hun bezorgservice wordt aangeschaft in die omgeving. Ik heb hier 3 weken op de wachtlijst gestaan maar nu rijden ze er! Voor iedere week dat je op de wachtlijst staat krijg je als goedmaker een gratis product bij je eerste bestelling er bij. Picnic bezorgt boven de 25 euro gratis tot aan de deur, en geen abonnement. En je hoeft echt niet wekelijks te bestellen om je boodschappen bezorgd te krijgen. Als je 1x per 2 maanden bestelt komen ze ook gewoon.

Volgens mij werkt het net even anders. Ik kan op mijn adres niet eens op een wachtlijst, want ze bezorgen hier (nog) niet, dat heb ik al maanden geleden gecheckt en nog steeds komen ze hier niet. Ik geloof niet dat ze hier überhaupt ooit gaan rijden. En die gratis producten kreeg ik alleen aangeboden op het adres van mijn ouders, waar ze al wel bezorgen maar waar ik op een wachtlijst kwam omdat er geen plek was. Niet op dit adres waar ze dus nog niet rijden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:46

Ik zie het nut er niet van. Ik bestel altijd bij Picnic. Ik kan savonds om 8 uur eigenlijk altijd nog voor de volgende dag bestellen, geen bezorgkosten, het tijdvak is slechts 1 uur meestal in de avond, en de besteldrempel is laag. Meer heb je niet nodig toch?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:18

Ik woon in een dorp en Picnic, AH en Jumbo bezorgen aan huis.
Als je oplet met wat je bestelt heb je gratis bezorging.
Bezorgtijden kan je ook kiezen.

Abonnement is voor mij niet nuttig.