MariekeS_ schreef:Als ik dit zo lees dan denk ik in eerste instantie dat je er baat bij zou hebben om eens actief te gaan kijken naar banen en bedrijven waar je terecht zou kunnen komen ipv naar andere studies. Net zo dat je geen garantie hebt dat je leuke vrienden vindt op je volgende opleiding of het werk daarna... Nu een fijne groep om je heen die je steunt is best veel waard
Hoe dan ook... Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ook nu ik werk heb ik hetzelfde gevoel maar kom niet echt verder omdat ik niet weet wat ik dan wél leuk(er) zou vinden... Ik heb er wel meer vrede mee dat ik niet per se nú daar een oplossing voor moet hebben.
Teach me! Nee kidding, maar dat is ook wat ik probeer te praktiseren. Maar als de twijfels dan weer de kop op steken voelt het ergens als een heel naïeve houding. Straks zit ik te balen van m'n werk en daar zit je dan: ik had het kunnen weten.
Bedankt voor de tip van in baanmogelijkheden en bedrijven verdiepen! Zit zelf nu te denken aan eens een dagje mee lopen met iemand. In ieder geval ga ik daar zeker werk in steken

annaburg schreef:In welk studiejaar zat je toen je switchte?Ik had ook geen idee wat ik wilde studeren. Uiteindelijk sociaal juridische dienstverlening gaan doen. Ging mij ook allemaal makkelijk af, goede cijfers zonder veel moeite, maar leuk vond ik het niet en ik wilde ook nog echt die richting op, gewoon rechten leek me veel leuker. "Gelukkig" was daar toen het vak gespreksvoering, dat ik vlak voor de zomervakantie met een 5.4 op de herkansing niet haalde. Dat was voor mij de druppel om over te stappen naar hbo rechten. Van die keuze heb ik geen seconde spijt gehad. Voel me daar zo veel beter op m'n plek

) ook klaar mee. Nu zit ik in mijn eerstejaars Bestuurskunde en de studie trekt mij echt heel erg, maar ik merk wel dat ik soms moeite heb met universitair niveau. Maar goed, we gaan er gewoon voor.
In het eerste jaar van mijn bachelor was ik bijna gestopt, vond het toen echt vreselijk, alleen maar vakken die ik niet leuk vond. Toen toch maar doorgezet en uiteindelijk mijn opleiding met mooie cijfers afgerond. Mijn master vond/vind ik echt fantastisch! Veel vrijheid en keuze in welke vakken je volgt.
). Gewoon doorgegaan en blij dat ik hem uiteindelijk wel gehaald heb. Achteraf had ik beter kunnen stoppen hoor, ik doe nu ook niets meer met die opleiding. Maar als je al in je tweede jaar zit? Gewoon afmaken. Intrinsieke motivatie is leuk maar absoluut geen vereiste. Alle studies hebben zo hun mindere momenten.