Daniquebyoux schreef:Niet alle reacties gelezen maar hier mijn standpunt als ik zie hoe mijn moeder is als juf:
Heel veel onbetaalde overuren. Ze wordt wakker, gaat naar school, de kinderen gaan weer naar huis en zij zit tot 5 te werken. Dan gaat ze naar huis, om thuis de laptop erbij te pakken en verder te werken. Zelfs onder het eten, tot een uur of 10, soms 11 en dan uiteindelijk naar bed. En dat 5 dagen in de week. Want in het weekend is ze bezig vanaf het moment dat ze wakker wordt tot wanneer ze gaat slapen. (Op enkele dagen met visite ect uitgesloten, in principe is ze altijd bezig)
Ze krijgt weinig erkenning vanuit der baas in verhouding met wat ze doet, vind ik. Vanuit de kinderen vind ze gelukkig voldoening. Ze is altijd voor ze bezig, altijd bezig met nieuwe methodes, nieuwe lesstof. Het salaris is niet slecht, maar mag zeker beter. Net zoals een arts staat ze eigenlijk 24/7 klaar voor haar ‘kids’, zelfs op feestdagen en in vakanties.
Maar als ik haar vraag: mam, zou je een andere baan willen? Dan is het antwoord zonder nadenken en zonder twijfel: nee, dit is wat ik leuk vind.
Bizar dit. Ik ken meerdere juffen, maar niet een die geen leven buiten werk heeft

Ik begrijp niet waarom je dit zou doen en volgens mij is dit ook niet de standaard maar een recept voor burn-out en lijkt mij dat de tijd rijp is voor een les time management