Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
senna21 schreef:Ben je eerstejaars? Meestal wordt een studie drukker na verloop van tijd.
In een studie heb je rustige en drukke tijden, afhankelijk van programma en toetsing.
Is er ruimte bij de werkgever om zonodig minder/aangepast rooster te werken?
Zertab schreef:Pff 15 uur werken naast je studie... mij niet gezien!
Ik heb geen vaste uren bij mijn bijbaan, dus mijn uren zijn altijd verschillend. Als ik werk is dat in het weekend. Nu loop ik stage, dus werk ik eigenlijk nauwelijks, omdat ik het anders niet rond krijg. Ik vind stage nu belangrijker dan een bijbaantje. Scheelt natuurlijk dat ik stage vergoeding krijg.

Kan ik het aanbevelen? Nee, maar het kon omdat het moest in mijn situatie. Nu leer ik ook heel makkelijk. Als ik iets lees blijft het meteen hangen, dus dat scheelde een hoop. Het hangt dus van vanalles af: hoe makkelijk leer je, hoe hard heb je het geld nodig, etc. En die vragen kun alleen jij voor jezelf beantwoorden.
En ja ik heb al een schuld van rond de 40k.
niet als ik af en toe nog wil slapen en de afwas wil doen enzo. 

Duhelo schreef:4 avonden van 4 uur per week zou ik zwaar vinden. Het is volgens mij beter behapbaar om die uren op zaterdag (8) en 2 avonden van 4 te doen.
Om aan 4 uur te raken ben je al gauw van 17.30-22.30 van huis weg, dan moet je nog thuiskomen, eten, douchen, even op het gemak komen en kan je pas om 23.30 je bed in, als je wekker om 6 uur weer loopt in de ochtend is dat wel wat weinig slaap/rusttijd imo.
Wat zijn je schooluren en hoeveel uur steek je na schooltijd nog gemiddeld in je studie? Heb je vaste hobby's of bezigheden?