Ontslag nemen bij de ah

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:24

stroopkoek schreef:
Iemand trouwens tips over hoe je je ontslagbrief in elkaar zet? Moet je daar ook al de reden in vermelden of hoe zit dat?

nee dat hoeft niet.
je moet alleen rekening houden met je opzeg termijn van 1 maand.
(wanneer je te laat bent en dus halverwege de maand telt hij pas vanaf de nieuw beginnende maand)
Het is een vrij kort briefje met 'aan'
en dan dat je per (datum die dag, van inleveren) je ontslag in dient .

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:25

stroopkoek schreef:
Iemand trouwens tips over hoe je je ontslagbrief in elkaar zet? Moet je daar ook al de reden in vermelden of hoe zit dat?

Je moet je werkgever schriftelijk op de hoogte stellen van het feit dat je ontslag wil nemen. Daarbij vermeld je de ontslagdatum en de datum dat je uit dienst gaat (ontslagdatum + die 4 weken). Die brief print je uit, onderteken je en geef je af op je werk. Je hoeft in principe zelfs geen reden te geven. Als je dit zelf fijn vind om te doen sta je daar natuurlijk vrij in.

Zo heb ik het altijd gedaan. :)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:26

Ik heb bij mijn bijbaantje aangegeven dat ik minder wilde werken. Ik had een contract van 4 uur, dus ik wilde eigenlijk alleen de zaterdagochtend werken, en dan 4 uur. Dit aangegeven, met de reden erbij dat ik geen tijd had door school, en toen een gesprek gehad met de teamleider. Hij gaf aan dat minder werken geen optie was, en dat het eigenlijk het beste was om te stoppen.
Dit is heel vriendelijk gegaan en ik mag ook gewoon terugkomen als ik dat zou willen.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:26

__danielle__ schreef:
Ik zou ook eerst het gesprek eens aan gaan, in plaats van meteen je ontslag aan te bieden.

Je doet al een aantal keer de aanname dat jij denkt hoe ze gaan reageren, maar dat weet je natuurlijk niet zolang je niet met teamleider in gesprek bent gegaan. Op het moment dat tijdens het gesprek blijkt dat ze inderdaad niet met je mee willen denken kan je altijd je ontslag nog aangeven.

Ik heb wel al een gesprek geprobeerd aan te knopen met een van de teamleiders, maar er werd aangegeven dat dit het is en het zo zal zijn. Ik wil gewoon graag van die druk af die erachter zit, want het zit me echt in de weg.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:28

Binkie_Eline schreef:
Ik heb bij mijn bijbaantje aangegeven dat ik minder wilde werken. Ik had een contract van 4 uur, dus ik wilde eigenlijk alleen de zaterdagochtend werken, en dan 4 uur. Dit aangegeven, met de reden erbij dat ik geen tijd had door school, en toen een gesprek gehad met de teamleider. Hij gaf aan dat minder werken geen optie was, en dat het eigenlijk het beste was om te stoppen.
Dit is heel vriendelijk gegaan en ik mag ook gewoon terugkomen als ik dat zou willen.

Ik hoop dat het ook bij mij zo zou verlopen. Ik wil echt geen drama gaan schoppen aangezien ik daar in maart ms wel weer zou willen beginnen. Daarom zoek ik de netste manier.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:29

Naam
Adres
postcode en woonplaats

Naam bedrijf
t.a.v.
Adres
Postcode en woonplaats

Plaats, datum

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief deel ik u mede dat ik mijn arbeidsovereenkomst met Albert Heijn wil beëindigen, omdat het op dit moment niet te combineren is met mijn studie.

Rekening houdend met de contractuele opzegtermijn van één maand, zal mijn contract per 31 december 2019 aflopen.

Zou u mij kunnen bevestigen dat u deze brief in goede orde ontvangen heeft?

Met vriendelijke groet,

VOLLEDIGE NAAM
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 27-11-19 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:30

stroopkoek schreef:
Binkie_Eline schreef:

Ik hoop dat het ook bij mij zo zou verlopen. Ik wil echt geen drama gaan schoppen aangezien ik daar in maart ms wel weer zou willen beginnen. Daarom zoek ik de netste manier.

als je ontslag neemt kan je in maart daar niet meer beginnen.
je moet er minimaal 6 maanden uit zijn
(of ze moeten verder willen met het contract wat je had en de maanden daarvan minder tot je vaste contract voor je nieuwe, maar dat gebeurd niet zo vaak geloof ik )

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:31

stroopkoek schreef:
Kairos schreef:
Heb je het al aangekaart bij je teamleider? Anders gewoon naar de assistent-bedrijfs of bedrijfsleider gaan, aankaarten dat je het fijn zou vinden als zij zich wat flexibeler opstellen wbt jouw rooster, omdat jij in je examenjaar zit. Gewoon eerlijk zijn, dat werkt vaak prima.

Meestal hanteren ze iets van 1 maand met ontslag nemen, ivm dat ze ook vervanging voor jou moeten kunnen zoeken (iig, dat was bij degene die bij ons ontslag namen wel zo)

Dat eerste wil ik opzich wel doen, maar dan wordt het lastig is het dan verstandig om naar een teamleider te gaan of echt de manager? Vanavond werk ik met een teamleidster die echt de pik om mij heeft en echt niet aardig is dus dan lijkt het me vanavond helemaal niet verstandig. Vind het best een lastige situatie omdat het best onduidelijk is wie nou mijn aanspreekpunt is in dit verhaal.

Als jij cassiére bent, is de teamleider kassa eigenlijk de eerste persoon die je daarover zou moeten aanspreken. Daarna zou ik het hogerop zoeken als die geen begrip toont voor de situatie. Ik zou het eerst zo op proberen te lossen voor je ontslag neemt. Als ze je niet kwijt willen, kan het best zijn dat je manager de teamleider dan aanspreekt van 'hey kun je haar niet minder uren geven.' Je hoeft daarvoor geen drama te schoppen, denk dat ze er elk jaar wel tegenop lopen en hier hadden ze er ook begrip voor hoor, dat als ik vrij wilde om te leren dat dat gewoon kon en ik ben gewoon geslaagd :)

Ik heb zelf nog nooit ergens ontslag genomen, maar iemand die ik ken is toen naar de assistentbedrijfsleider gegaan en die spreekt dan af vanaf wanneer je contract dan ontbonden wordt etc en die regelt dat dan met jou. Ik weet niet of dat bij elke supermarkt zo is, maar anders neem ik aan dat ze je wel naar de juiste persoon verwijzen. Toen werd ook alles op papier gezet geloof ik.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:32

Er is al eerder aangegeven wat je in je ontslagbrief kunt zetten:
gewoon dat je je ontslag indient met inachtname van de opzegtermijn (vergeet niet op je brief de datum van de brief te vermelden!), contract eindigt dan 1 januari.
Als reden gewoon vermelden dat je het niet meer kunt combineren met school/privé.

Maar volgens mij hoef je volgens de wet niet eens de reden aan te geven... maar dat zeg ik uit mijn hoofd. Is al even geleden dat ik ontslagrecht heb gehad, dus weet dat niet meer 100% zeker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:36

Ik vind het erg raar dat ze geen rekening met je houden.
Ik ben zelf assistent bedrijfsleider bij de Aldi en wij hebben zo'n 16 weekendhulpen aan het werk van 16-17 jaar.
Bij ons is de regel dat school voor álles gaat, altijd.
Ze kunnen gewoon doorgeven wanneer het lesrooster veranderd en wanneer ze wel en niet willen werken.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:37

Kaitlyn schreef:
Naam
Adres
postcode en woonplaats

Naam bedrijf
t.a.v.
Adres
Postcode en woonplaats

Plaats, datum

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief deel ik u mede dat ik mijn arbeidsovereenkomst met Albert Heijn wil beëindigen, omdat het op dit moment niet te combineren is met mijn studie.

Rekening houdend met de contractuele opzegtermijn van één maand, zal mijn contract per 31 december 2019 aflopen.

Zou u mij kunnen bevestigen dat u deze brief in goede orde ontvangen heeft?

Met vriendelijke groet,

VOLLEDIGE NAAM

Dankje ga dit zeker gebruiken!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:37

ClaudiaHS schreef:
Ik ben zelf assistent bedrijfsleider bij de Aldi en wij hebben zo'n 16 weekendhulpen aan het werk van 16-17 jaar.
Ze kunnen gewoon doorgeven wanneer het lesrooster veranderd en wanneer ze wel en niet willen werken.

collega :wave: :P

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:40

ClaudiaHS schreef:

Ze geven dit aan wel te doen, maar toen ik aangaf dat mijn tentamen week eraan kwam en ik graag zou willen ruilen werd dat door iedereen compleet genegeerd. Na veel aangeven dat ik school belangrijker vind en anders bang dat ik niet kan komen opdagen, kreeg ik uiteindelijk een chagrijnig bericht dat de teamleidster het voor me opgelost had, maar dat allemaal niet zo werkt en dat ik zelf allemaal moet regelen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:41

lovelyfiefy schreef:
ClaudiaHS schreef:

collega :wave: :P

:wave: haha

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:44

stroopkoek schreef:
ClaudiaHS schreef:

Ze geven dit aan wel te doen, maar toen ik aangaf dat mijn tentamen week eraan kwam en ik graag zou willen ruilen werd dat door iedereen compleet genegeerd. Na veel aangeven dat ik school belangrijker vind en anders bang dat ik niet kan komen opdagen, kreeg ik uiteindelijk een chagrijnig bericht dat de teamleidster het voor me opgelost had, maar dat allemaal niet zo werkt en dat ik zelf allemaal moet regelen.

of het in je contract staat weet ik niet.
maar je heb in je online stukje van AH ook een zoek functie.
Dan kan je wat dingen eventueel opzoeken over schoolroosters en gewoon zwart op wit zien wat
je rechten en plichten zijn.
Eventueel kan je zelfs het CAO erop na zoeken.
-Ik was erg thuis in het systeem, maar werk er nu al even niet meer dus durf het nu even niet zo 1,2,3 te zeggen waaronder je het precies zou moeten zoeken-

ClaudiaHS

Maar ze houden dus geen rekening met je tentamens en dat vind ik echt belachelijk.
Het is wel jouw toekomst.
School IS belangerijker dan je weekendbaantje, ongeacht wat je leidinggevende daar van vindt. :n

Kijk, als er bij ons 1 op het laatste moment komt aankakken dat ze niet kunnen werken terwijl ze wel staan ingepland, dan moeten ze het wel eerst proberen zelf op te lossen.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 27-11-19 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

stroopkoek schreef:
Binkie_Eline schreef:

Dan voeg je als laatste zin aan je brief toe: "Via deze weg wil ik u graag laten weten dat ik met erg veel plezier bij uw bedrijf gewerkt heb. Heel erg bedankt daarvoor."

stroopkoek

Re: Ontslag nemen bij de ah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:47

Thanks voor de tip!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:03

Afgelopen woensdag is het helaas niet gelukt om ontslag te nemen aangezien mijn leidinggevende niet aanwezig was. Nu moet ik het dus morgen gaan doen en ben van plan om het even in mijn pauze snel af te geven. Ik weet zeker dat hij morgen aanwezig is en wil er echt heel graag vanaf aangezien ik er echt tegen op zie.. Wish me luck

Getup

Re: Ontslag nemen bij de ah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:12

Jammer dat je niet geprobeerd hebt, met ze te praten. Je had ook kunnen bellen, om te vragen, wanneer ze tijd hebben voor een gesprek.

Nu ga je morgen even snel in je pauze langs, om ontslag te nemen...

Denk, dat er fijne tips gegeven zijn. Wens je succes!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:16

Getup schreef:
Jammer dat je niet geprobeerd hebt, met ze te praten. Je had ook kunnen bellen, om te vragen, wanneer ze tijd hebben voor een gesprek.

Nu ga je morgen even snel in je pauze langs, om ontslag te nemen...

Denk, dat er fijne tips gegeven zijn. Wens je succes!

Ja maar ik wil gewoon niet meer werken nu dat is denk ik het hele punt. Ben er eigenlijk wel redelijk klaar mee en wil mezelf 100% kunnen focussen op mn school. Daarna zie ik wel weer waar ik ga werken en hoeveel ik ga werken als ik geslaagd ben. Er gaat bij mij een last van mijn schouders afvallen als ik niet constant meer rekening hoef te gaan houden met werk. Ik heb het gewoon een beetje onderschat en is net wat teveel dan kan ik toch beter voor mezelf kiezen en er voor kiezen om het nu nog even te laten gaan?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:17

Tuurlijk! School is belangrijker.
Jammer, dat ze zich niet aan je uren houden.

Was ook geen kritiek.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:18

Getup schreef:
Tuurlijk! School is belangrijker.

Was ook geen kritiek.

Vatte het niet zo op hoor :)
Maar besef wel echt hoe graag ik er van af wil gaan zijn :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:20

Gewoon de brief geven, ze zullen allang blij zijn dat je er in December nog bent , drukste tijd van het jaar.

Ze moeten wel rekening houden met school maar wat betreft je sociale leven en vriendje enz niet . Een werkdag van 9-6 is vrij normaal hoor .

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:24

bigone schreef:
Gewoon de brief geven, ze zullen allang blij zijn dat je er in December nog bent , drukste tijd van het jaar.

Ze moeten wel rekening houden met school maar wat betreft je sociale leven en vriendje enz niet . Een werkdag van 9-6 is vrij normaal hoor .

Ja klopt zeker! Verder ook geen verwijten naar de ah eigenlijk. Is gewoon een prima eerste baantje en als ik alles wat beter op orde had gehad was ik er zeker nog wel een tijdje mee doorgegaan :) Merk wel echt dat ik het super onderschat heb in mijn examenjaar en trek daarom dat soort dagen echt minder. Ik weet dat van 9 tot 6 prima tijden zijn, alleen naast school wat heel veel energie trekt en je ontspanning kan ik die dagen nu gewoon nog niet aan denk ik