Schoenen in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Schoenen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:55

Ik werk op mijn wandelschoenen die ik speciaal voor werk heb gekocht.
De schoenen die hier worden aangeraden kunnen die er ook een beetje tegen om nat te worden met douchen van cliënten?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:01

berg /wandel schoenen....echt die kun je goed waterdicht maken hebben een goretex voering en beschermen je tenen,nagels,voeten, enkels ook tegen til liften,rolstoelen en rolators....zonder gein die dingen kom je tegen en dat doet verdomd veel zeer!

niet hip maar wel heel erg fijn in gebruik, incl bredevoeten,steunzolen en zwakke enkels voor mij echt onmisbaar *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:04

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:08

Voor de zorg binnen een ziekenhuis/complex? Of bv thuiszorg? Voor in het ziekenhuis hou ik het bij mijn Sanita klompen. Lopen fijn en hygienisch.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 16:47

Ik werk in een verzorgingshuis waar ik veel moet lopen. Schoenen moeten eigenlijk wel waterdicht zijn want ik moet ook mensen douchen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:51

Isabel schreef:
Hoort die pijn in je voeten er niet gewoon bij? Ik heb me er in elk geval maar bij neergelegd :+

Dan doe je toch iets fout denk ik :')

Ik kan zelf dagen lopen op Nike Air Max, maar daar kreeg jij ook pijn van zag ik.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:59

Ik ben naar een (betaalbare) sportwinkel gegaan en gevraagd naar schoenen geschikt voor winkelwerk(veel staan), met soms ook natte ondergrond en kwam toen zelf op Nikes uit. Er is vast ook wel een ander merk of model geschikt voor lang staan en die tegen water kunnen :) Ik heb het gewoon daar gevraagd en toen kwam de eigenaar met een boel soorten en modellen aanzetten.

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:13

Ik werk zelf in de gehandicapten zorg en loop tussen de 5 en 10 kilometer per dienst gemiddeld en loop heerlijk op xsensibles wel duurder maar geen zere voeten en rug meer.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:43

Werk ook in de zorg en de enige schoenen waar ik het de hele dag op volhoud zijn Brooks, de Ghost versie.
Zelfs na 8 uur staan/lopen nog geen pijnlijke voeten.
En wat betreft brede voeten, ze hebben ze in breedtematen.
Waterdicht zijn ze helaas niet.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:48

Ik zweer ook bij m’n sanita’s, loop er jaren op!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:51

Ik heb birkenstock inlegzolen, die leg ik in al mijn schoenen, zo loopt alles lekker met een fijn voetbed.
Ook als ik 8 uur ren en vlieg, heb ik geen moeie voeten en kan ook nog eens leuke schoenen aan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:52

Ik had skethers die heerlijk liepen maar ik werd daar zo statisch als de pest van. Niet leuk als je werkt met baby's.
Meestal heb ik volledig leren sportschoenen of tennisschoenen die makkelijk afwasbaar zijn (bij een bevalling krijg je nog wel eens wat lichaamssappen over de voeten) Tegenwoordig heb ik donkerrode Nike's die fijn zitten en daar zie je ook geen bloed op

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:53

Pijn in je voeten is niet normaal. Goede schoenen is echt een investering waard. Ik koop elke 2 jaar een nieuw paar.
Nu draag ik Nike Revolution 3 in de kleuren van m'n pakje. Ben letterlijk 90% van m'n tijd aan het wandelen, dus heb schoenen met goede demping nodig. En toch stevig, want m'n enkels zitten een beetje te los :')

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:31

Werk ook in de zorg en loop goed en stabiel met mijn evenwichtsklachten op Wolky's
Zijn wel prijziger maar gaan ook een aantal jaren mee, zelfs met douchen van cliënten.

Groet Karin.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:47

eroslover schreef:
De schoenen die hier worden aangeraden kunnen die er ook een beetje tegen om nat te worden met douchen van cliënten?

De Ecco's die ik heb zijn van leer. Ze zijn wel wat lager bij de enkel en het deel waar de veters lopen is natuurlijk iets gevoeliger. Maar zolang ik maar een klein beetje uitkijk waar ik mn voeten neerzet heb ik geen last van natte voeten :) aan de buitenkant zijn ze wel menig keer goed vochtig geweest.. :')

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:52

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 22:57

Volgens mij vergoed de verzekering maar een heel klein deel met behandeling van een podoloog.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:00

kwita schreef:
berg /wandel schoenen....echt die kun je goed waterdicht maken hebben een goretex voering en beschermen je tenen,nagels,voeten, enkels ook tegen til liften,rolstoelen en rolators....zonder gein die dingen kom je tegen en dat doet verdomd veel zeer!

niet hip maar wel heel erg fijn in gebruik, incl bredevoeten,steunzolen en zwakke enkels voor mij echt onmisbaar *\o/*

Moet hier toch wel om lachen. Zie mezelf al met dikke berg schoenen onder mijn al dan niet prachtige uniform.

Ts Ik kan je niet helpen. Ik kan geen weken lang op allerlei schoenen lopen. Van alles uitgeprobeerd. En waar kwam ik uit, juist. Bij allstars en simpele witte redelijk stevige schoenen van scapino van 30 euro. En ze lopen fantastisch. Zo raar.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:01

Blacky94 schreef:
eroslover schreef:

De Ecco's die ik heb zijn van leer. Ze zijn wel wat lager bij de enkel en het deel waar de veters lopen is natuurlijk iets gevoeliger. Maar zolang ik maar een klein beetje uitkijk waar ik mn voeten neerzet heb ik geen last van natte voeten :) aan de buitenkant zijn ze wel menig keer goed vochtig geweest.. :')

De inlegzolen van Birkenstock leg ik overal in, ook in kaplaarzen, die ik regelmatig aantrek als ik clienten moet douchen.
( wel kecke rode kaplaarsjes *\o/* )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 06:24

Ik zweer bij mn wolky's! Je hebt tegenwoordif ook modellen die net iets charmanter zijn. Ze zitten iig goddelijk

SharonBdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:21

Ik draag van die klompjes. Maar moet eerlijk bekennen dat ik nu bij van haren van die namaak sketchers heb gekocht en die zitten echt goddelijk!! Ik heb doorgezakte voeten en dus bijna altijd pijn aan mijn voeten. Maar met deze schoenen dus niet.. Echt een aanrader *\o/* *\o/*

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:24

Toen ik nog werkte en gemiddeld 9 uur per dag stond/liep droeg ik schoenen van ecco,rieker of intersko.Van die van intersko kon ik meteen hele dagen aan zonder ze in te hoeven lopen.Ook kocht ik wel eens herenschoenen omdat in maat 42 vaak heel weinig te krijgen was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:40

Je hebt het over de podoloog en dat de verzekering die niet 100% vergoed, maar de kosten daarvan vallen wel mee hoor. Bovendien kunnen, als het goede zooltjes zijn, ze best een lange tijd mee gaan.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:48

Door een spijtig incident ben ik sinds kort niet meer in staat om mijn normale schoenen aan te doen op het werk. Sindsdien loop ik op mijn oasics loopschoenen. Die dingen hebben wel wat gekost, ik heb ermee op een loopband gelopen met camera om te zien wat mijn natuurlijke voetstand is en hoe deze schoenen mij verbeteren. Mijn rugpijn, vermoeide benen en voetpijn is vele draaglijker sinds ik met deze exemplaren rondloop! Dus al kost het wel wat, het is zijn geld waard!