Dus ga kijken wat je wilt en ga ervoor!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sunshine schreef:JLLN_ : ik denk dat dat vooral in de thuiszorg is... ik werk als verzorgende IG in de thuiszorg en daar heb je soms veel dagen terwijl ik ook niet zo'n groot contract heb.
Collega's in het verpleeghuis maken vaak wel langere dagen en hoeven dus ook minder terug te komen.
Het verschilt dus wel echt waar je werkt.
In de meeste zorgorganisaties kun je eens een dagdeel of een dag mee lopen om te kijken of het iets voor je is. Misschien kun je dat doen.
corine1981 schreef:Ik vind vooral het: niet precies weten wat je wilt heel herkenbaar...
Is buschauffeur niets voor je?? Elke dag anders en ze zoeken er zat. Voor -relatief- ongeschoold werk betaald het goed en ze zoeken er héél veel...parttime werken is geen probleem en vaak kun je alles wel rondom je eigen wensen regelen...
Duhelo schreef:Als de zorg je aantrekt en het financieel mogelijk is om in een opleidingstraject te stappen, dan zou ik dat zeker doen. Ze smeken overal om mensen in de zorg, ook op zzp basis. Heel vaak is het daar ook mogelijk om deeltijds te werken. Ook bv zorgkundige die bij de mensen thuis langsgaat op zelfstandige basis (kies je min of meer zelf je dagen en cliënten ) of op andere vlakken ondersteuning biedt.
Werk als ambulancier bv of bij de spoeddienst (telefoniste voor noodoproepen te ontvangen?). Of leerkracht worden?
Moska schreef:Ten eerste, je bent nooit te oud om te leren en 35 is eigenlijk gewoon nog piepjong. Het is zeker niet te laat om het roer om te gooien!
Zelf ben ik 40 en heb ik onlangs een traject afgerond bij een soort loopbaancoach. Ik heb er ontzettend veel aan gehad (qua gedachten ordenen en van mezelf kunnen benoemen waar ik goed in ben en wat ik leuk vind) en ben nu bezig om de juiste stappen te zetten om mijn loopbaan een andere wending te geven. Als je nog niet goed weet wat je wilt is een traject bij iemand die je hierbij helpt erg nuttig. Mocht je willen weten waar ik ben geweest, dan mag je me wel een PB sturen.
En in de gevallen waarin je het al wel enigszins weet, gewoon doen. Stoppen kan altijd nog. Overigens vind ik niet dat je 6,5 jaar weggegooid hebt door in het eigen bedrijf te werken. Hoeveel kennis en vaardigheden heb je wel niet opgedaan in die periode! Onbetaalbaar gewoon!
Je hebt gelijk hoor dat ik die 6,5 jaar niet weggegooid heb. Toevallig zit een vriendin in een traject bij een loopbaancoach en ik overweeg naar dezelfde te gaan. Fijn om te horen dat jij er heel veel aan hebt gehad. Soms is dat zetje in de rug of net een ander inzicht zo welkom.Morganlefay schreef:Heb tot 92 in de metaal gewerkt. daarna de Verzekeringen(Zorg) in gegaan. Vanaf 2017 draai ik in het museum wereldje met daarbij gebruik makend van mijn edelmetaal achtergrond.
Trek eens bij je Gemeente als NUGer zijnde aan de bel. Er zijn tot je 55ste mogelijkheden tot omscholen.
00000000 schreef:TS in welke regio woon je?
SinneJ schreef:dus ik ga jou hetzelfde zeggen als wat ik haar zeg: waarom zou je genoegen nemen met nog zoveel jaren ongelukkig zijn? Wat heb je te verliezen? Als het financieel haalbaar is, laat je dan alsjeblieft niet tegenhouden door je leeftijd.
Zeker de jobs die jij opnoemt vereisen vaak wat meer maturiteit. Gebruik dat in je voordeel. Als je het omscholen ziet zitten, laat je dan zeker niet tegenhouden door wat 'hoort'. Als je 35 bent, heb je nog 20-30 jaar carrière voor je, dat is een veel te lange tijd om ongelukkig te zijn.

Chubby schreef:Je mag nog 30 jaar werken! Je leeftijd is echt geen bezwaar om nu nog iets heel anders te gaan doen. En zo te lezen heb je ook genoeg tijd en zin in een studie oid naast je gezin en bezigheden.
Een jobcoach in de arm nemen om te onderzoeken welke kant je op wilt, is sowieso een goed idee en investering in jezelf.
elnienjo schreef:De zorg is toch hartstikke onpraktisch aangezien je ook nachten en weekenden moet werken.
Zolang je parttime werk nodig hebt is dan een kantoorbaan niet praktischer?