Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSCWx schreef:Wat leuk, ik zit in hetzelfde “schuitje”. Ik kan mijn idee niet patenteren geloof ik, omdat het meerdere handige (bestaande) dingen bij elkaar gevoegd zijn. Wel denk ik dat er veel vraag naar zal zijn, maargoed dat kan ik ook mis hebben natuurlijk.
Ik heb het eerste prototype al klaar, ik wil er nog 1 of 2 maken en dan naar de marketing manager van desbetreffend merk gaan om mijn idee te presenteren. Maar ik moet eerst mijn powerpoint nog uitwerken, het heeft een beetje stil gelegen de afgelopen weken.
Ik lees dus ook even mee voor tips en ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
Resistance schreef:Maar ik kan me ergens ook niet voorstellen dat Lego zomaar een idee zou jatten van een kunststudent die een goed idee komt voorleggen? Daarbij hebben ze genoeg geld als bedrijf en doe ik verder niet moeilijk als ze gewoon simpelweg het idee kopen en er verder zelf mee aan de haal gaan...
Suzanne F. schreef:Wat ik begrepen heb is octrooi of patent voor een particulier echt een wassen neus omdat je nooit de middelen hebt om het aan te vechten. Een groot bedrijf hoeft maar een minimale aanpassing te doen en dan? Of ze maken het gewoon na. Wil je het dan gaan aanvechten? Dat lukt je als particulier niet tegen zo'n groot bedrijf.
Belsje schreef:Enkel het patent op de brick, de naam "Lego" mag je dus nog steeds niet gebruiken. Jammer genoeg. Zou mijn leven en administratie een hoop simpeler maken
tengeltje11 schreef:Als kleine vis is een echt patent die je internationaal beschermd onmogelijk te betalen, en kleinere en goedkopere patenten slaan nergens op en zijn zo te omzeilen.