Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dromertje2 schreef:Ja, dat snap ik. Maar voor die wachtdagen heeft ze toch 100 procent loon gehad? Als ze die vakantie dagen uitbetaald krijgt moet ze die 30 procent er toch af trekjen of terug betalen.
verootjoo schreef:dromertje2 schreef:Ja, dat snap ik. Maar voor die wachtdagen heeft ze toch 100 procent loon gehad? Als ze die vakantie dagen uitbetaald krijgt moet ze die 30 procent er toch af trekjen of terug betalen.
Nee je snapt het niet.
En brainless legt het mooi uit.
Voor die wachtdagen heeft ze geen loon gehad, maar vakantiedagen ingeleverd. Die zijn bedoeld om vakantie te hebben, niet om ziek te zijn
dromertje2 schreef:Maar die wachtdagen zijn 70 procent betaald toch? Ze heeft 100 procent betaalde vakantie dagen er voor gehad, dus 100 procent loon. Als ze die vakantiedagen gaat terugeisen gaat, ze tich 30 procent moeten tetugvetaken want dat heeft ze dan te veel gehad?
dromertje2 schreef:verootjoo schreef:
Nee je snapt het niet.
En brainless legt het mooi uit.
Voor die wachtdagen heeft ze geen loon gehad, maar vakantiedagen ingeleverd. Die zijn bedoeld om vakantie te hebben, niet om ziek te zijn
Maar vakantiedagen zijn toch ook betaald? Ze heeft dus voor die dagen toch loon gekregen?
Tiggs schreef:Ik blijf me ook echt verbazen over het fenomeen wachtdagen in zo'n functie.
Dat je het bij een supermarktfunctie doet om te voorkomen dat scholieren of studenten zich met een kater ziek melden snap ik, maar bij een fysio?
Ik snap jouw keuze goed Verootjoo!
Misschien dat ik nu ook snap waarom zoveel fysio's graag in Zwitserland willen werken.. Werk en loon zat, naar wat ik begreep.
en veel vraag naar Nederlands opgeleide fysio’s. Hutcherson schreef:En het levensonderhoud is onwijs duur. Dat dat hoge loon zul je nodig hebben.
Storm schreef:Bij ziekte door zwangerschap krijgt de werkgever toch 100% vergoedt door het uwv?
tiwi1969 schreef:Storm schreef:Bij ziekte door zwangerschap krijgt de werkgever toch 100% vergoedt door het uwv?
Dit is het juiste antwoord: je werkgever had je ziek moeten melden bij het UWV die nemen je loonkosten over bij ziekte door zwangerschap.
Hij had je dus niet onder druk mogen zetten het steeds te proberen en al helemaal geen wachtdagen mogen berekenen.
bigone schreef:tiwi1969 schreef:
Dit is het juiste antwoord: je werkgever had je ziek moeten melden bij het UWV die nemen je loonkosten over bij ziekte door zwangerschap.
Hij had je dus niet onder druk mogen zetten het steeds te proberen en al helemaal geen wachtdagen mogen berekenen.
De werkgever mag je helemaal niet onder druk zetten wanneer je ziekgemeld bent. Alleen een Arboarts kan hier met je afspraken over maken, wat jammer dat je niet eerder uitgezocht hebt hoe het met ziekte zat, je bent flink genaaid.
. Bedankt voor de reacties!