Oproep: L-Mesitran (honingzalf) gebruikers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maxie

Re: Oproep: L-Mesitran (honingzalf) gebruikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:57

Hier ook een tevreden gebruiker. Mijn paard had een flinke wond op zijn binnen achterbeen. Begon op den duur wildvlees op te groeien maar dankzij de mesitran zalf is het vanzelf dicht gegaan. Heb nog wel een foto serie daarvan als je interesse heb daarin.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:58

Ik heb het gebruikt voor een grote wond van Mn paard! Heb nog wel een foto van de wond en het verloop met de zalf maar die moet ik even op zoeken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:18

Ik heb het geadviseerd aan verschillende mensen waarvan de wondjes binnen no time ontstekingsvrij waren en alsnog dicht gingen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:09

Ik gebruik't op alle soorten wondjes, klein groot diep oppervlakkig..
En ze staan in een hit actief dus er gaat flink wat door.
Mooie snelle genezing.

Op het werk gebruiken wij het ook veel, vooral bij decubitus wonden, ideaal.

Enige nadeel, erg prijzig.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:06

beatje schreef:
maar het is toch niet zo duur ? https://www.farmaline.be/apotheek/beste ... Vrj4lSXncS zo'n tube gaat naar gelang de wond best lang mee.
Even als vergelijking de vertamil er bij gezocht en dat is maar 30 gram
https://www.medpets.be/vetramil+honingz ... 78-464-531
Nu heb ik wel de eerste hits op google gepakt.

Het is idd juist goedkoper dan vetramil en ik zelf vind het beter werken.
Ik heb een periode echt heel wat tubes versleten en dan loont het zeker wel om mesitran te smeren ipv vetramil :j

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:33

ik heb een kleine type ,wordt Honinggel genoemd. Maxani die heb ik gehad van de DA, toen mijn hond was geopereerd

Ik denk dat het pot nat is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:53

Zeker geen pot nat, zit verschil in.
Hier mesitran fan, zowel de soft als de normale.
Bij de hond moet ik het wel afdekken, mesitran smaakt te lekker.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 02:10

Hier ook fan van mesitran, gebruik het op al mijn dieren en mijzelf. Wondjes zijn echt binnen No time genezen

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 05:08

Hier ook al jaren een tevreden gebruiker van Mesitran op alle dieren. Smeert prettig en laat wonden mooi sluiten zonder wildgroei.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:26

Erg tevreden gebruiker hier, voor zowel mens als dier. Welke ervaringen wil je precies weten?

Mesitran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:08

Wat een positieve reacties allemaal! Goed om te horen dat er zoveel trouwe gebruikers zijn. En ook interessant om te lezen op welke soorten wonden L-Mesitran gebruikt wordt.

Ik ga een aantekening maken van jullie reacties en zal zeker ook de smeerbaarheid en het smelten van he product bespreken.

Verder ben ik nog op zoek naar beeldmateriaal (ik zag dat sommigen het al aanboden, wat super fijn is!). Denk aan voor- en nafoto's, foto's van een behandeling, misschien zelfs wel filmmateriaal. Ik hoor graag of er meer mensen zijn die hiermee kunnen helpen.

Mesitran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:13

kleinvosje schreef:
Ik ben ook fan van Mesitran, maar helaas is het hier niet verkrijgbaar. In 2017, toen we in Nederland waren, bij verschillende apotheken langsgeweest om het te kopen, maar nergens verkrijgbaar, en sommige apothekers hadden er ook nog nooit van gehoord.

Ik zou graag in Oktober, als we weer in NL zijn, een grote pot/tube mee terug nemen, maar waar kan ik het krijgen?

Hoi, wat vervelend dat het niet verkrijgbaar is. Je kunt misschien ook op Amazon proberen via onderstaande link: https://www.amazon.com/stores/node/1427 ... 4273964011

En anders zou je in Nederland via een apotheek kunnen proberen of ook online, bijvoorbeeld via Mediq Medeco, zie onderstaande link:

https://pluspunt.mediqmedeco.nl/catalog ... q=mesitran

Mesitran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:14

Shenavallie schreef:
Ah, vandaar! Ik koop Vetramil alleen bij de dierenarts of bij een dierenspeciaalzaak.

TS, op basis van de plek waar deze vraag gesteld wordt (paardenwelzijn/medisch) misschien een idee om schapruimte bij dierenspeciaalzaken op contractbasis te overwegen. Dan komt het bij meer paardenhouders onder de aandacht. ;)

Dat is een goed idee, ik ga het zeker bespreken. Bedankt!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:27

Je kan ze in belgie bij de oneline apotheken bestellen als Farmaline.be en dan in Nederland op een adres laten leveren?Als je het in Nl niet bij de apotheek kan halen.
Hier in het dorp moest ik het ook bij de apotheek bestellen dan is het er gewoon een paar uur later.Nu koop ik het op internet daar is het een paar euro goedkoper als je wat rond shopt scheelt het wel van prijs. Ik stuur het ook altijd op naar een vriendin in het buitenland die paarden heeft die is het door mij ook gaan gebruiken voor een grote bijtwond

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:10

Hier ook fan van mesitran zalf! Gebruik ook vaak maxani honinggel, volgens mij bijna het zelfde. Vetramil/dermiel bevat vasaline dacht ik, dat sluit de wond wat af dus ik zou eerder voor mesitran/maxani honinggel gaan :)

Ik zal je per pb foto’s toesturen van wonden die ik met honingzalf dicht heb gekregen TS!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:13

Ik heb het een aantal jaar terug via veterinaire wondzorg heel intensief gebruikt bij een hele grote buikwond bij mijn paard

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:34

Hier nog een enthousiaste gebruiker. Bij wonden paard, maar ook bij mijn gezin heeft het diverse malen goed geholpen, zelfs beter als Wat de huisarts voorschreef.
Wonden helen snel en zonder littekens. Ik blijf het gebruiken ..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:29

Aangezien dit een marktonderzoek is verplaats ik dit topic naar School, studie en werk.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:00

Ook bij mij ligt er standaard een tube mesitran in de kast. Heel fijn spul om te gebruiken.

Wbt de vergelijking Mesitran - Vetramil er zit echt heel veel verschil in. Het belangrijkste is toch wel de toevoeging van paraffine en witte vasaline in de vetramil.

Dit is de samenstelling van Mesitran: gesteriliseerde honing (48%), medilan, calendula, aloë vera, zinkoxide en is verrijkt met vitamine A, C en E
Dit is Vetramil: * Cetostearyl-alcohol * Natrium-laurylsulfaat * Isopropyl-meristaat * Paraffine * Witte vaseline * Honing * Etherische oliën * Cardiospermum

Daarnaast is de hoeveelheid honing in Vetramil nergens te vinden maar mijn veearts gaf aan dat dit veel minder is als Mesitran, dus daar ga ik ook wel vanuit (ook als je beide ruikt, mesitran hang je echt zo ongeveer boven de honingpot qua geur en bij Vetramil is dat veel minder.)

Enige voordeel van Vetramil is dat het door de minder sterke geur minder aantrekkelijk is voor vliegende beestjes. Maar ik verzin daar wel wat op haha

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:21

Mesitran is het enige product geweest wat de wond op mijn hond zijn poot heeft doen genezen.
Eerst in het verband met een kuur erbij en daarna zonder verband (broeide te veel).

De operatiewond van een andere hond heelde niet mooi met Acederm. Die DA vond Mesitran onzin en Acederm was veel beter... Braaf gesmeerd met Acederm maar het vlotte maar niet. Enkele dagen Mesitran en zijn romper kon uit. Hond blij, ik blij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:37

Ik gebruik al een poosje Mesistran en nu nog steeds voor mijn paard die 2 hele grote open gesprongen abcessen heeft.
Ik heb de Gel gehad [via apotheek] en nu de créme,maar vind het lastig smeren op de wond zelf.Op de wondranden is goed te smeren.
Hierbij de wonden van mijn paard,ze genezen al aardig goed.

Deze is van een paar weken terug.
Afbeelding

Deze vorige week.
Afbeelding

Aantal weken geleden.
Afbeelding

Vorige week.
Afbeelding

Het geneest wel,maar gaat zeer langzaam.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:33

Doe jij daar dan geen verband om? Ik zou zo'n wond goed schoonmaken ,dan de mesitran op een gaasje doen dat op de wond doen en dan een wrap er rond.Dan kan die wond niet zo vuil worden en geneest het mooier.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:47

Zo! Heftige wonden gohya! Zelf zou ik dat iedere 24 uur dik in de mesitran zetten met een zwachtel er omheen: dit soort wonden absoluut niet laten uitdrogen! Net wat beatje zegt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:49

beatje schreef:
Doe jij daar dan geen verband om? Ik zou zo'n wond goed schoonmaken ,dan de mesitran op een gaasje doen dat op de wond doen en dan een wrap er rond.Dan kan die wond niet zo vuil worden en geneest het mooier.

Ja zou ik ook doen. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:23

Het mag niet verbonden worden van de dierenarts!
Hij word dagelijks schoon gespoten met water,daarna met Betadine en dan Mesistran zalf erop.
Zo moet het van mijn eigen dierenarts.
Een andere dierenarts zei in laten slapen,pfff voor 2 wonden? echt niet.

B.t.w. de wond is niet vies he,er zit blauwspray op en donkere korsten.