Net nieuw baantje en dan te weinig uitbetaald krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:29

Administratie in eigen tijd ken ik nog vanuit de tijd dat ik in de praktijk werkte. Zo belachelijk vond ik dat.
Ik deed dus 20/25min behandelen, 5/10min administratie. Ik ga toch zeker echt niet aan het einde van de dag als je 10 patiënten bv hebt gehad nog 100 minuten onbetaald administratie in eigen tijd zitten doen :n
Een intake heb je langer de tijd voor he? Dat wordt iig langer gedeclareerd bij de verzekering, dus kan je ook meer tijd voor inplannen. Dat deed ik dan een half uur intake/onderzoek en daarna nog een kwartier invoeren in de computer.
Je moet echt heel erg op je strepen staan in de praktijk, maar ik was er klaar mee om zo te vechten om de daadwerkelijk gewerkte uren uit te laten betalen.
In een instelling is dit (bij ons iig) beter geregeld. Hier werken we onder een DBC, waarin we alle benodigde tijd per discipline heel precies hebben ingericht en dat werkt veel prettiger. Is ook hard werken, maar iig alle uren betaald die je maakt. Ongeacht of je patiënten ziet of de administratie doet.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:34

Ik zou als cliënt rechtsomkeerd maken de deur uit als ik er achter kwam dat ik maar op een al gebruikte handdoek moest gaan liggen, of als me gevraagd werd op mn jas te gaan liggen...van een fysiopraktijk verwacht ik wel enige professionaliteit.
Als medewerker zou dit me ook enorm tegenstaan, ook wanneer van me geëist wordt dat ik dagelijks vrijwilligerswerk kom doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:56

Juut schreef:
Ik zou als cliënt rechtsomkeerd maken de deur uit als ik er achter kwam dat ik maar op een al gebruikte handdoek moest gaan liggen, of als me gevraagd werd op mn jas te gaan liggen...van een fysiopraktijk verwacht ik wel enige professionaliteit.
Als medewerker zou dit me ook enorm tegenstaan, ook wanneer van me geëist wordt dat ik dagelijks vrijwilligerswerk kom doen.

Probleem als patiënt is wel dat je dan alsnog die behandeling dient te betalen ( of word gedeclareerd bij je verzekering) of je die nu wel of niet hebt gehad.
Iets met minimaal 24 uur van te voren afbellen.

Wel zou ik mijn ongenoegen absoluut uiten en als het lukt opzoek naar een andere fysio zou gaan.

verootjoo

Re: Net nieuw baantje en dan te weinig uitbetaald krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:42

Van die handdoek vind ik ook wel raar ja := Er zijn best veel praktijken die de patiënten vragen zelf een handdoek mee te brengen. Niemand die dat raar vindt. Kan ook gewoon bij nieuwe patiënten. Bij het maken van een afspraak zeg je gewoon dat ze een legitimatie, verzekeringspas, handdoek en evt verwijzing mee moeten nemen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 22:48

Update; het uitzendbureau heb ik gebeld. Gelukkig men begreep mijn bezwaren volkomen en vond ook de praktijkhoudster heeft afspraken gemaakt, minstens 3 uur per oproep en daar heeft ze zich aan te houden! Ook verteld dat ik per dag maar 1 handdoek mag gebruiken voor 6 patiënten en dat zelf niet hygiënisch vind en ik liever zo ook niet te werk wil gaan. Wel advies gekregen om zelf weer contact op te nemen met de praktijkhoudster, eventueel om deze week het netjes af te ronden om nog een keer terug te gaan.
Ik zag er tegenop, maar aan de telefoon was ze gelukkig heel vriendelijk. Gaf aan mogelijk zelf niet duidelijk te hebben gecommuniceerd. En verder dat de wachtlijst zo geslonken is dat het haar gewoon niet meer lukt nog voor 3 uur werk te vinden. Dus met goede voet uit elkaar gegaan, zij gaf aan de patiënten van mij nu over te nemen en dat ze het uitzendbureau nog op zou bellen zodat ik in ieder geval wel nog de tijd die ik uitbetaald zou moeten krijgen zou krijgen. Verder zei ze zelfs nog dat ze heel tevreden was geweest over mijn werk die ik daar verricht had, dus dat is ook wel fijn om te horen. Ik ben nu echt opgelucht eerlijk gezegd dat het zo is afgelopen. Uitzendbureau gaat nu kijken weer voor een andere job. Zelf ga ik ook weer op zoek, gelukkig is de arbeidsmarkt beter aangetrokken inmiddels en zijn er meer functies te vinden nu!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:52

Top gedaan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:58

Heel goed gedaan! +:)+

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:03

Vreemde constructie. Eigenlijk wil ze je betalen voor de uren die je declarabel kunt werken (wat niet logisch is, aangezien ze je per uur inhuurt, dus moet ze per uur betalen.. Declarabel of niet). Als ze dit daadwerkelijk wil, kan ze je beter een contract met een variabel loon aanbieden en ook hierover gaan juridische zaken momenteel de ronde over de rechtsgeldigheid.

Ik vind sowieso dat er in de fysio wereld veel gerommeld en gerotzooit wordt. Het mag allemaal niks kosten en kom niet aan de portomonee want dan gaat je kop eraf ongeveer.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met je werkgever (uitzendburo) en die dit op laten lossen. Laat die fysio ff weten dat het uitzendburo het verder even oppakt.
Als ik jou was zou ik weggaan. Werksfeer is super belangrijk. En voor die simpele 5 uurtjes zou ik mn bed niet uit komen haha.

Edit: lees net je update. Super fijn,