Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Amber_anne schreef:Ik vraag me af of de kinderen van ouder die al altijd helpen het wel leuk vinden. Mijn moeder hielp haast nooit dus vond ik het extra leuk als ze wel mee ging, de kinderen in de klas wiens ouders altijd hielpen waren blij als die is ene dag thuis bleven.
soesita schreef:Met de allerkleinsten gaan er wel ouders mee als het een dagje weg is. Maar vanaf de lagere school (6 à 7-jarigen en ouder) gingen er toch echt geen ouders mee; ook niet als ze met overnachting gingen. Waarom onverantwoord? Samen blijven en luisteren naar de leerkracht. Wie zich misdraagt moet naar huis. Je moet als ouder een verklaring tekenen dat je je kind eigenverantwoordelijk komt afhalen als het zich misdraagt. Zelden meegemaakt. Maar misschien luisteren duitse kinderen ook gewoon beter dan nederlandse?
Lizz schreef:Ik kom deze (grote) groepen geregeld tegen in een pretpark.
Nadeel hiervan vind ik juist dat alle kids op elkaar moeten wachten bij elke attractie, kunnen minder vaak in een attractie omdat het best wat tijd kost als 25 kids aan de beurt zijn geweest en als je als kind niet van achtbanen houdt of er niet in mag is het helemaal sneu.
Kleinere groepjes is dan juist ideaal. Indelen op wie wat wilt en met vriendjes, ouder er bij en klaar.
) troi schreef:zonnebloem18 schreef:Ze hebben hier alleen ingesteld dat alleen papa's mee mogen op schoolreis helaas.
Huh? Waarom dat dan? Geven piemels bijzondere eigenschappen aan een mens die vaginadragers niet hebben?
__Sannne schreef:Maar what the hell, waarom zouden moeders uberhaupt WC's moeten gaan schoonmaken???? Of dit nou vrijwillig is of niet, dat gaat toch nergens over?
Zilfstar schreef:__Sannne schreef:Maar what the hell, waarom zouden moeders uberhaupt WC's moeten gaan schoonmaken???? Of dit nou vrijwillig is of niet, dat gaat toch nergens over?
Tsja.. sommige scholen hebben niet veel budget en de WCs waren erg oud en moesten twee keer per jaar grondig gereinigd worden... daarvoor werden dan dus ouders gevraagd. Na een aantal jaren was er gelukkig genoeg geld om een goede renovatie te laten doen (Nee gemeente deed helaas zeer weinig, die had zelf ook weinig budget schijnbaar) dus daarna hoefde het niet meer.
DatBenIkNou schreef:Nee als ouders die vaak helpen graag meegaan op schoolreis hebben die voorrang wat mij betreft. Vaak genoeg doen zij de klusjes voor werkende ouders die nooit kunnen tenslotte. Blijven er dan nog plekken over, dan zouden die naar de andere ouders kunnen gaan. Het is toch idioot en oneerlijk als er moeders zijn die het hele jaar klaarstaan, nu ineens terzijde geschoven worden omdat het nu om een 'leuk uitje' gaat?
eventueel schreef:Ik zat destijds in de MR en mocht dus mee op schoolreisje. De verbazing was groot toen ik daar vriendelijk voor bedankte. Hoe komt iemand erbij dat dat een leuk soort van erebaantje is? Ik hou niet van pretparken en ik vind mijn eigen kinderen leuk en een select groepje anderen, ga ik daar een beetje de hele dag mee door de Efteling lopen door de snothitte of de regen.