Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mariposa11 schreef:Wij hadden leerlingen die een jaar stage liepen en 1 dag school.
Als je maar 2 stage dagen hebt, dan zal je geen weekenden hoeven.
mvdende schreef:Toch vind ik het niet normaal.
Ja, na je opleiding moet je ook in het weekend werken, maar dan krijg je betaald. (En vaak x1.5)
Als het een interne stage is, snap ik het wel. Maar als je gewoon thuis slaapt niet.
Is het een stage blok van X aantal weken 5 dagen per week? Of de hele "klas" loopt op dezelfde 2 dagen stage per week? Je "weekend" verschuift naar door de week, maar al je vrienden en familie is nog steeds gewoon op zaterdag en zondag vrij. Ook zijn veel evenementen op zaterdag en zondag.
Als het bijvoorbeeld een stage is van 6 weken en ik zou gevraagd worden 2x in het weekend te werken, zou ik het wel doen.
Maar is het een stage van 26 weken en moet ik om de week in het weekend werken, wordt het een ander verhaal. Je mist dan gewoon teveel betaald werk.

Onali schreef:Nicjuh_ schreef:Volgens mij verwachten de zorginstellingen dat wel, net als vakanties. Die gasten krijg je dat een andere keer terug. Verzorgende ig is hbo toch? Dan zijn de verwachtingen vaak wel wat stelliger.
HBO?
MBO.
Helaas TS het hoort erbij, kan je alvast wennen. Wees blij dat je nog geen 18 bent anders moet je ook nachten gaan werken.
Citaat:Als het bijvoorbeeld een stage is van 6 weken en ik zou gevraagd worden 2x in het weekend te werken, zou ik het wel doen.
Maar is het een stage van 26 weken en moet ik om de week in het weekend werken, wordt het een ander verhaal. Je mist dan gewoon teveel betaald werk.

Retjethorse schreef:Ik ben student verpleegkunde in België en bij ons wordt verwacht dat je 1 weekend op 4 weken stage doet. Ik vind het normaal, uiteindelijk hoort weekendwerk en avond/nachtdiensten ook bij het werk. Vanaf het derde jaar moeten wij ook minstens 3 nachten doen van school uit.
Cowgirl schreef:Retjethorse schreef:Ik ben student verpleegkunde in België en bij ons wordt verwacht dat je 1 weekend op 4 weken stage doet. Ik vind het normaal, uiteindelijk hoort weekendwerk en avond/nachtdiensten ook bij het werk. Vanaf het derde jaar moeten wij ook minstens 3 nachten doen van school uit.
Krijgen die een stage vergoeding?
En bij jou KimD?
Ja, na je opleiding moet je ook in het weekend werken, maar dan krijg je betaald. (En vaak x1.5)
Als het een interne stage is, snap ik het wel. Maar als je gewoon thuis slaapt niet.
Is het een stage blok van X aantal weken 5 dagen per week? Of de hele "klas" loopt op dezelfde 2 dagen stage per week? Je "weekend" verschuift naar door de week, maar al je vrienden en familie is nog steeds gewoon op zaterdag en zondag vrij. Ook zijn veel evenementen op zaterdag en zondag.
Als het bijvoorbeeld een stage is van 6 weken en ik zou gevraagd worden 2x in het weekend te werken, zou ik het wel doen.
plantje01 schreef:Ik zou het echt niet chill vinden. Als stagiair wordt je niet betaald, moet je de poedersuiker vaak doen etc. Mijn huidige stage is een ma/vrij baan dus geen mogelijkheid tot weekend, maar vorig jaar werd dat gewoon met mij overlegd. Ik kon veel leren van die zaterdag omdat het anders verliep. Maar het was wel wanneer het mij uitkwam kon ik in het weekend komen. Toen ook geen stagevergoeding.
Cowgirl schreef:In België worden de stagiaires verpleegkunde niet vergoed, ook geen vergoeding voor je verplaatsing oid. Er was sprake dat er in het 4e jaar (de opleiding voor bachelorstudenten is recent veranderd naar 4 jaar ipv 3) wel een vergoeding zou komen, maar dit gaat niet door.Retjethorse schreef:Ik ben student verpleegkunde in België en bij ons wordt verwacht dat je 1 weekend op 4 weken stage doet. Ik vind het normaal, uiteindelijk hoort weekendwerk en avond/nachtdiensten ook bij het werk. Vanaf het derde jaar moeten wij ook minstens 3 nachten doen van school uit.
Krijgen die een stage vergoeding?
En bij jou KimD?
Laurievc schreef:Ik ga stage lopen in de evenementensector en zal voornamelijk (onbetaald) weekends (incl zondag) draaien. Ik vind het niet erg, hoort er ook bij vind ik.
Maar TS, ik zou gewoon even een gesprek aangaan. Als het niet combineerbaar is met je werk, dan is dat zo en dan moet er een oplossing gezocht worden