Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). De tip om gezamelijk te shoppen vind ik een goede! Duhelo schreef:ik zou ook kijken voor een eastpack rugzak, die zijn kwalitatief toch de betere zonder in te boeten op looks.
Daarnaast is voor de eerste dag een balpen met 4 kleuren, een potlood en een vulpen en een schrift wel voldoende.
De rest zal school wel aangeven wat er moet aangeschaft worden (of krijg je voordien een lijst of een pakket mee) en zal hij zelf wel aangeven wat hij denkt nodig te hebben.

amado7 schreef:Duhelo schreef:ik zou ook kijken voor een eastpack rugzak, die zijn kwalitatief toch de betere zonder in te boeten op looks.
Daarnaast is voor de eerste dag een balpen met 4 kleuren, een potlood en een vulpen en een schrift wel voldoende.
De rest zal school wel aangeven wat er moet aangeschaft worden (of krijg je voordien een lijst of een pakket mee) en zal hij zelf wel aangeven wat hij denkt nodig te hebben.
Vulpennen? Bestaan die nog?
Die hebben wij nooit gehad op de middelbare
) super hip zijn! amado7 schreef:Vulpennen? Bestaan die nog?

turtlelito schreef:amado7 schreef:
Vulpennen? Bestaan die nog?
Haha, ik dacht net precies hetzelfde over een balpen met 4 kleuren (maar kan natuurlijk zijn dat die weer (of nog steeds) super hip zijn!

.
Ik zou voor het standaard modelletje gaan, die kan hij ook voor andere dingen dan school gebruiken en gaat letterlijk eeuwig mee. Wat veel mensen niet weten is dat de ritsen levenslange garantie hebben: als ze ooit stukgaan kun je hem opsturen en dan zetten ze er een nieuwe voor je in. Ik gebruik zo al ruim 10 jaar mijn Eastpakje
En hoewel hij niet meer zo fel rood is als eerst doet ie het nog prima!
)
) troi schreef:Dank voor alle tips! Reuze behulpzaam!
Kleding had ik nog niet eens over nagedacht. Hij loopt het liefst in joggingbroeken met een hoody met schedel opdruk (of opgestoken middelvinger). De tip om gezamelijk te shoppen vind ik een goede!
Iris965 schreef:Bij sommige scholen (zoals bij mijn middelbare school) kun je naar huis gestuurd worden als je een trui met een middelvinger draagt of iets met scheldwoorden. Klinkt ouderwets misschien maar het is echt zo.
.
_lotteeee schreef:Ik ging altijd voor een “nep” eastpack.. vond ze simpelweg te duur!
troi schreef:Iris965 schreef:Bij sommige scholen (zoals bij mijn middelbare school) kun je naar huis gestuurd worden als je een trui met een middelvinger draagt of iets met scheldwoorden. Klinkt ouderwets misschien maar het is echt zo.
In Belgie komt er bij veel scholen heel wat kledingvoorschriften voorbij,wij hebben er nogal eens mee gelachen.Geen gekleurd haar voor jongens ,geen zichtbare tatoo's geen oorringen of zichtbare piercings, kleding moet fatsoenlijk zijn( wat natuurlijk voor iedereen anders is )
Verder prima school hoor en onze zoon voldeed aan alle regels,maar we hadden wel zo iets van![]()
.
Oh echt waar! Zit je op een vrij religieuze school ?
Ik kan me niet voorstellendat ze scholen hier moeilijk doen maar goed om in het achterhoofd te houden!
troi schreef:Dank voor alle tips! Reuze behulpzaam!
Kleding had ik nog niet eens over nagedacht. Hij loopt het liefst in joggingbroeken met een hoody met schedel opdruk (of opgestoken middelvinger). De tip om gezamelijk te shoppen vind ik een goede!