Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Aan de ene kant ben ik bang dat het een beetje slijmerig overkomt, aan de andere kant denk ik JA grappig! Ik denk dat ik meer informatie over de functie nodig heb om een mening te kunnen vormen.
Helemaal mee eens...
Ik zou het eerder houden op zo'n toetertje die uitrolt als je er op blaast, wanneer ze over je verjaardag beginnen. Dat vind ik meer humor dan taart meenemen.
als dat verkeerd valt dan sta je echt voor schut. En ik vind het ook vrij kinderachtig.sharon488 schreef:Nou dat zou ik dus echt niet doenals dat verkeerd valt dan sta je echt voor schut. En ik vind het ook vrij kinderachtig.
Ik zou inderdaad ook een kleinigheidje meenemen, die in je tas houden en even de sfeer afwachten. Als dat positief is het aan het einde na het gesprek geven.
(wel afhankelijk van welke baan e.d. Maar daar heb ik geen info over)
Ibbel schreef:Ik zou taart totaal niet waarderen als een sollicitant daarmee aan zou komen (maar ik zou ook geen afspraak voor een sollicitatiegesprek maken op iemands verjaardag, maar dan een dag ervoor of erna plannen - je plant tóch meerdere gesprekken, en meestal niet allemaal op 1 dag)
Hooguit zou je iets als celebrations oid mee kunnen nemen en als je koffie of thee krijgt aangeboden (dat is redelijk gebruikelijk) het aanbieden 'voor erbij omdat je jarig bent'. Maar ik zou er verder écht geen aandacht aan schenken/nadruk op leggen. Hoe 'lollig' 'creatief' of wat dan ook de baan is.
Niet te groot en overdadig, maar je kan er wel je creativiteit in kwijt 
Floko schreef:Naar aanleiding van je opening dacht ik ja. Maar nu ik heb gelezen welke sector het is denk ik toch van niet. Ik vind dat niet klinken als een creatieve, grappige sector. Je verjaardag is voor jou een ding, maar voor een ander een gewone werkdag zoals zovelen.
Als je het wel doet, denk ik dat iets kleins zoals je zelf ook schrijft idd beter is. Het liefst wat je in de tas kunt houden evt.
Iig succes met de sollicitatie en een fijne verjaardag!
En als ik kijk naar mijn sollicitaties in het verleden (als operatie-assistent) dan zijn de gesprekken juist heel relaxed. Dus ik denk dat ze hier de humor wel van in kunnen zien, helemaal met de uitleg dat je jarig bent en dat het later voor bij de koffie is.
. Geen pak of eetverbod bij mij. Wel een ontspannen sfeer waar veel gelachen werd. Bij het grootste deel van mijn sollicitaties overigens.