Zelf autotheorie leren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:23

Ik raad I-Theorie aan! Hiermee heb ik mijn theorie gehaald. Hele fijne site om mee te werken. Je leest hoofdstukken en krijgt daar vragen over. Ook hebben ze mega veel filmpjes met vragen over gevaarherkenning en zelfs ook praktijk filmpjes.
Kost 60€ volgensmij, maar is zeker het geld waard!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:28

Zorg wel dat je je examen dan wel goed reserveert via MijnCbr want anders betaal je alsnog teveel :') http://mijn.cbr.nl en daar inloggen met je digid. Alle andere sites zijn rijscholen die geld aan je verdienen met veel hogere prijzen.

En iTheorie €60? Bij mij op werk €40 := wel mooie methode met Piet hoofdstuk oefenvragen en 50 examens :j

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:50

Amaryllis schreef:
Zorg wel dat je je examen dan wel goed reserveert via MijnCbr want anders betaal je alsnog teveel :') http://mijn.cbr.nl en daar inloggen met je digid. Alle andere sites zijn rijscholen die geld aan je verdienen met veel hogere prijzen.

En iTheorie €60? Bij mij op werk €40 := wel mooie methode met Piet hoofdstuk oefenvragen en 50 examens :j

€40 kan ook idd, weet het niet zeker. Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht dus kan ook zijn dat de prijzen zijn veranderd.

Edit: net gekeken maar de prijs is via itheorie zelf €69 maar zag op google dat hij ook idd aangeboden wordt voor €39

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 03:22

Ik heb het zelf geleerd. Had wel vanuit mijn rijschool een CD met oefenexamens.

Ben de 1e keer geslaagd. 3 fout op gevarenherkenning en 3 fout op kennis.

Heb een hele uitgebreide samenvatting gemaakt van het hele theorieboek. Mocht je hem willen hebben dan stuur maar een pb'tje :)

Azmay

Re: Zelf autotheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 05:25

Geen samenvatting over nemen maar zelf maken. Daar leer je juist het meest van :=

Ik ben voor zowel scooter als auto in 1 keer geslaagd zonder extra cursus 5 jaar terug. Oefenexamens had ik nog net wat veel fouten in naar mijn smaak maar met gezond verstand ging het prima.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 05:49

Ik kwam er met mijn chaotische hoofd een dag van te voren achter dat ik theorie examen had en ben toen als een malle proefexamens gaan maken op internet en gaan lezen. Uiteindelijk met 2 fouten geslaagd.

Ik ken eigenlijk meer mensen die zonder het zonder cursus gedaan hebben dan met. Alleen mn neefje, maar die had moeite met concentratie als hij zelf moet leren

Kencamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:29

Ik heb zelf geleerd voor zowel mijn scooter als auto. Dat gaat prima, scooter de 1e keer gehaald en auto de tweede keer. (Toen ik mijn auto theorie voor de eerste keer ging doen, had ik nog nooit autorijles gehad. De tweede keer wel en ik merkte dat, dat wel helpt.) :-)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:33

Ik ben 4x gezakt omdat ik zelf niet uit boeken kan leren cursus van rijschool van 1 dag is echt flut iig bij mijn rijschool. Heb toen een 3 daagse cursus gedaan waar alles rustig stap voor stap is verteld en daarna in 1x geslaagd en nu heb ik sinds 2 weken eindelijk mijn rijbewijs

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:36

Zoiets is zeker zelf te doen.

Mijn instructeur organiseerde wel eens een avondje dat je kon komen en dan ging hij een theorie les geven. Omdat het gratis was ben ik 2 x gegaan.
Moet wel zeggen dat mij dat geholpen heeft omdat hij allemaal grappige ezelsbruggetjes gaf.

Maar het is ook zeker zelf te doen. Ik zou wel voldoende oefen examens maken zodat je de stijl, snelheid en gevoel een beetje krijgt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:36

Ik heb wel een cursus gedaan, maar deze zat inbegrepen in t pakket wat ik had, heb alsnog 3x over mijn theorie gedaan, had uiteraard ook zelf geleerd en niet alles van die cursus laten afhangen, naar mijn mening is zo’n cursus dus wel handig maar niet zo zeer nodig om je theorie te kunnen halen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:45

Ik heb geen cursus gedaan, maar thuis wel aantal oefen examens gemaakt en in één keer geslaagd.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:06

Ik heb dan juist wel een cursus gedaan. En ik vond het ideaal! Wij begonnen sochtends om 7 uur met theorie. En dan hadden we smiddags examen. Die mensen die deze cursus organiseerden wisten precies hoe dit examen was opgebouwd en leerden ons dan ook hele handige ezelsbruggetjes en tips. Ik vond het het geld echt wel waard. Anders zat ik er zelf dagen aan met de kans het alsnog niet te halen en dan dus nog een keer moeten.

Wij kregen tijdens die dag ook allemaal lekker eten, koffie, thee, frisdrank etc. Alles was aanwezig. + vervoer heen en terug naar cbr

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:10

Boek 1x doorlezen. Oefen examens maken. Punten die je moeilijk vind nog keer doornemen in je boek.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:17

Ik heb een cursus gedaan. Ik weet van mezelf dat ik snel afgeleid ben en wilde graag mijn theorie in een keer halen.

Bij mij kostte een cursus 'maar' 100 euro. Ik ging er vanuit dat ik met zelf leren hem niet zou halen in 1 of 2 keer. Dus kon het voor mij wel ongeveer uit.

De dag zelf was super. Ik heb van te voren wel geoefent met mijn boek en CD. Ik begreep het goed en ben in een keer geslaagd :)

Wat ik vooral ook fijn vond was het vertrouwen dat ze bij de cursus in je hebben. Daardoor ging ik ook vol vertrouwen mijn examen in!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:20

Destijds heb ik het zelf geleerd en ben ik de dag ervoor 1 dag naar een les van de rijschool geweest, waarin een oefenexamen gemaakt werd. Daar werden nog wel wat handige ezelsbruggetjes genoemd. In 1 x gehaald zonder fouten. Volgens mij is het belangrijkste goed leren en veel oefenexamens maken, dan is het zonder cursus ook echt wel te halen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:21

De kans dat je het niet haalt blijft ook met cursus aanwezig :x maar ook hier gewoon zelf geleerd en gehaald, toen kwam dat pas net om de hoek kijken die cursussen. En dat was inderdaad een avondje bij de rijschool wat ik erover hoorde. Ook met die cursus zul je toch zelf moeten opletten en nadenken. Een theorie examen is ook voor een deel rustig blijven en logisch blijven nadenken. Vantevoren veeeeel oefenexamens maken is de beste tip

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:39

Hier ook zelf geleerd en in 1 keer geslaagd. Ik had een boek en oefenexamens. Ik vond het prima te doen, maar je moet er wel tijd insteken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:40

Ik heb zowel voor de auto als voor de motor mijn theorie zelf geleerd met een paar oefen examens, beide keren in 1x geslaagd :)
Veel oefenexamens maken, dat is wel echt mijn tip! :D

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:47

Gewoon zelf geleerd. Bij de motor 1 fout en bij de auto 0 fout. Wel thuis naast het boek ook oefenexamens gemaakt.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:48

Zelf geleerd en in één keer gehaald.

Boek goed doorwerken en een cd-tje met oefenvragen. Vooral voor de gevarenherkenning erg handig en dat je kunt wennen aan de tijd die je hebt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:01

Zelf doen :)
Had ook een CD en wat boeken geleend. Veel oefenen met toetsen en alles paar keer lezen. Veel dingen zijn best logisch en borden enzo moet je even goed stampen :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:03

Ik heb het zelf geleerd en ben in 1x geslaagd. Het is een kwestie van goed leren en oefentoetsen maken zodat je gevaarherkenning goed begrijpt. Het is voor mij al even geleden, maar volgens mij staat er letterlijk in het boek waar je op moet letten bij de plaatjes van gevaarherkenning.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:06

Ik heb geen enkel boek open geslagen... Alleen maar oefenexamens gemaakt. En natuurlijk onthouden waarom een antwoord goed of fout is. Bij het uiteindelijke examen kwamen heel veel vragen me heel bekend voor, of een variatie erop :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:07

Nirvana_ schreef:
Ik heb geen enkel boek open geslagen... Alleen maar oefenexamens gemaakt. En natuurlijk onthouden waarom een antwoord goed of fout is. Bij het uiteindelijke examen kwamen heel veel vragen me heel bekend voor, of een variatie erop :+

Dit vooral. Ze moeten iedereen natuurlijk min of meer hetzelfde toetsen, dus de vragen kunnen niet erg afwijken van elkaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:16

Mijn zoon heeft toen hij voor zijn theorie moest voor twee tientjes een CD van zijn rijinstructeur gekocht en heeft thuis de oefeningen gedaan. Was zeer goed te doen en hij was ook geslaagd voor zijn theorie.