recruiters hoe ga je ermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:51

Mijn ervaring is over het algemeen niet zo best.

Ze laten je rustig een dag vrij nemen voor een afspraak ergens aan de andere kant van het land zonder iets concreets te kunnen bieden. Zonder daar op voorhand duidelijk over te (willen) zijn. Dan blijkt het een soort van intakegesprek te zijn geweest om de kandidatenkaartenbak aan te vullen. Die hoeven me dan ook niet meer te bellen als ze na verloop van tijd wel iets hebben. Onbeschoft vind ik ze.

Dus wees goed geïnformeerd, waarvoor ga je moeite doen.

Succes met het vinden van een leuke baan :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:24

Ik word ook niet blij van recruiters..
Ze bellen vaak over vage zaken en hebben toch altijd wel die deal waar ik echt geen nee tegen kan zeggen! :roll:
Ik moet wel op persoonlijk gesprek komen om het door te bespreken en dat is bijna altijd wel 20-30 km verderop.

Jup.. Thanks, but no thanks.

Ik heb toen mijn telefoon nummer van de website afgehaald waar ze steeds naar refereerden en sindsdien is het rustig.
Nu ben ik ook niet meer op zoek, dus wordt er gelukkig ook niet meer gebeld.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:40

Hier wisselende ervaringen met (it) recruiters. Word zelf ook meerdere keren per week benaderd, reageer al lang niet meer overal op. Soms zitten er wel fijne tussen die echt luisteren naar wat jij wil en zoekt, anderen helemaal niet. Vervelend ook dat ze vaak vaag zijn over wie wat waar.

Als tips TS: ga pas akkoord met een gesprek bij een bedrijf als je duidelijk een vacature heb gezien. Voor reisafstand, ipv een afstand noemen kies je een aantal steden die voor jou binnen redelijke reistijd binnen de spits liggen en noem die. Zo voorkom je plek X met 30min reistijd zonder spits en 60 min met spits.

Verder zou ik geen minimumsalaris noemen, maar een salaris waar nog iets van af kan, dan valt er nog wat te onderhandelen.