Moeilijk is het he? Ik ben 28 en ik weet het ook nog niet. Ik heb HBO Bedrijfskunde gedaan. Lang over gedaan, 6 jaar. Daarna ben ik vanuit mijn stage blijven werken bij dat bedrijf. Een internationale webshop gerund in mijn eentje. Waarbij ik sterk onderbetaald werd. Daarna nog bij een pensioenfondshouder gezeten, een afvalverwerker. En sinds anderhalf jaar bij een grote zuivelfabrikant. Terwijl ik daarvoor heel hard riep dat ik echt iets wilde toevoegen aan de wereld. Ik zag ook als een berg op tegen mijn eerste werkdag want; "Hoe voeg ik in vredesnaam iets toe aan de wereld door te zorgen dat er kaas wordt gemaakt."
Maar goed, het verdiende erg lekker, dus ik keek het wel even aan. (was een spannende periode waarin ik mijn huis kocht, als uitzendkracht, dus ik moest wel even wat)
Inmiddels een poos verder, heb ik het nog steeds enorm naar mijn zin. Ik zorg nog steeds dat er kaas wordt gemaakt.
Weliswaar op een andere locatie dan eerst.
Waarom heb ik het hier naar mijn zin? Ik heb de leukste en gekste collega's die ik me kan bedenken. Dit is mij zó veel meer waard dan al dat andere.
Dus vraag je ook vooral af, wat voor werksituatie wil je? En kijk eens in het bijzondere beroepen topic, staan heel veel bijzondere beroepen in.
En als je de mogelijkheid hebt, ga lekker jobhoppen! Zo leer je heel veel over jezelf en wat je wilt. De arbeidsmarkt schreeuwt om krachten, ook parttime!
Suzanne F. schreef:TS: ik denk dat jij je nog nooit druk hebt hoeven maken over geld of inkomsten, anders had je echt wel anders gepraat. Het leven is niet alleen maar leuk. Werken is niet altijd leuk. Je kan het leuke altijd nog in de weekenden doen, maar doordeweeks moet je geld verdienen. Tenzij je altijd thuis wilt blijven wonen of een rijke man trouwt. Dus ga een opleiding doen waar je goed in bent en je geld mee kan verdienen. Ga facility of hospitality management doen ofzo als je goed kan organiseren en regelen?
Ik ben 28, heb een eigen huis... ik heb me ook nog nooit druk hoeven maken over geld of inkomsten. Mijn leven is alleen maar leuk, het werk wat ik doe is leuk, wat ik in de weekenden doe is leuk...
TS staat gewoon voor een keuze, die ontzettend moeilijk is. Ik begrijp haar 100%
Al vanaf de basisschool staat alles in het teken van wat je later wilt of moet worden. En wat weet je op dat moment nu eigenlijk van de wereld? Lees eens het bijzondere beroepen topic in dit forum. Ik heb dingen gelezen waar ik nog NOOIT van heb gehoord en ik ben 28
TS is op een leeftijd dat ze zichzelf nog maar half kent, hoe moet je dan weten wat je wilt worden? Als je jezelf en de wereld om je heen maar zo matig kent?