Nirvana_ schreef:pjer schreef:waar de meeste mensen niet bij stil staan is dat een webshop voor "erbij" niet zo gemakkelijk is. Ja je hebt de techniek en die zal jou dan wel goed afgaan, maar je hebt heel veel ruimte nodig om je voorraad op te slaan (ook bij een kleine shop kost dit je gemakkelijk een hele kamer). En dan de hoeveelheid tijd die het je kost moet je ook niet onderschatten. Je moet klanten beantwoorden, pakjes maken, voorraad bestellen, en pakjes wegbrengen naar de post.
En als je op vakantie gaat, wat doe je dan? Shop dicht? of iemand lief aankijken om dagelijks al jouw werkzaamheden over te komen nemen?
Toch een paar dingen om even over na te denken.
Precies, dit.
Ik doe het naast de paarden en fulltime baan, en ondanks dat wat ik verkoop mijn tweede passie is - is het niet makkelijk en ik zou zoveel groter kunnen groeien als ik meer tijd had
TS, het maakt het makkelijker als je iets hebt waar je zelf dicht bij staat. Daarentegen heb ik ook iemand eens horen vertellen dat hij echt marktonderzoek heeft gedaan naar 'wat mist'. Wat zijn trends, waar kan ik op inspringen. Hij is toen een webshop gestart in houten kinderspeelgoed (ook totaal niet wat hij had verwacht) en dat loopt super.
Je hoeft niet per sé eigen voorraad te hebben - tegenwoordig werken veel shops met dropshipping. Daarnaast kan je zelfs verkopen direct via Facebook en Instagram tegenwoordig, je hoeft niet eens meer een eigen website te hebben
En hoeveel denk je dan te kunnen verdienen?