Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Bedankt voor de reacties weer
Ik wil het liefst indd een Windows, omdat ik dat fijner vind werken en de prijs..
Dan kan ik indd naar 2ehands of refurbished kunnen kijken, maar dan kom ik weer bij dat punt dat ik dat niet vertrouw
Ik heb financiële ondersteuning gekregen van school en meer heb ik ook niet echt te besteden. Ik heb zelf wel wat gespaard maar meer als 100 extra word hem niet, omdat ik ook niet dat Adobe pakket moet kopen.
De laptop moet vooral Adobe première kunnen draaien
SindyKaya schreef:Je links doen het niet XHaithi
Maar alsnog bedankt, weet ik een beetje waar ik op moet letten
8nnemiek schreef:Videokaarten bij Macbooks zijn stuk voor stuk perfect voor videobewerking. Ze zijn immers ontworpen voor grafische en audiovisuele vormgeving. Wel zou ik altijd voor een macbook pro gaan. Enige waar ik niet op zou bezuinigen is het geheugen; 16GB is toch wel fijn.
Ik ben zelf ook videograaf en werk sinds een jaartje ook voor mezelf. Het is geweldig leuk werk, maar het wordt ook al snel duidelijk hoe enorm belangrijk snelle en betrouwbare apparatuur is.
Zelf werk ik deels met final cut pro, wat natuurlijk alleen voor mac beschikbaar is. Maar ik neem aan dat je opleiding daar geen les in geeft?
SindyKaya schreef:8nnemiek schreef:Videokaarten bij Macbooks zijn stuk voor stuk perfect voor videobewerking. Ze zijn immers ontworpen voor grafische en audiovisuele vormgeving. Wel zou ik altijd voor een macbook pro gaan. Enige waar ik niet op zou bezuinigen is het geheugen; 16GB is toch wel fijn.
Ik ben zelf ook videograaf en werk sinds een jaartje ook voor mezelf. Het is geweldig leuk werk, maar het wordt ook al snel duidelijk hoe enorm belangrijk snelle en betrouwbare apparatuur is.
Zelf werk ik deels met final cut pro, wat natuurlijk alleen voor mac beschikbaar is. Maar ik neem aan dat je opleiding daar geen les in geeft?
Oké ik kan nu super dom overkomen, maar 16 GB is toch niet veel?
Ik had een iPhone met 16 GB maar die zat om de haverklap vol, of is dat met MacBooks weer anders?
Sorry ik ben hier zo a-technisch in..
Final cut pro werken ze helaas niet in, ik mag wel mijn eigen programma’s gebruiken maar ze geven les in Adobe.
muntdrop schreef:Maar voor 1000 euro kom je niet aan een macbook met een 512 GB SSD en 16 GB werkgeheugen, zelfs refurbished ben je daar echt veel meer voor kwijt. Op de lange termijn is het misschien slimmer om dan inderdaad te investeren in een goede macbook pro, maar ts geeft aan dat ze tussen nu en een week een nieuwe laptop wilt, dus dan zit je gewoon vast aan je budget. Als student heb je nou eenmaal niet altijd de middelen om het allerbeste materiaal te kopen helaas.
Citaat:Macbook Pro 15 Retina 2015 2.2 I7 16GB+256GB Webshop €1.049
http://link.marktplaats.nl/m1339899092? ... nt=app_ios