chantal_bel schreef:Dit zou bij mijn baas ontslag betekenen in de proeftijd...
Bij iedereen bijna gok ik.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lente schreef:Die mag wegblijven.![]()
Ziekmelding doe je via de telefoon. Ik ben hier tijdens mijn stage (waar ik boventallig stond) één keer vanaf geweken. Toen had ik net de hond onverwachts in laten slapen en ik kon alleen maar janken. Ik kreeg letterlijk geen woord naar buiten en heb toen (op tijd) een mail gestuurd om de situatie uit te leggen.
Kreeg ik overigens genadeloos voor op m'n flikker
bigone schreef:Lente schreef:Die mag wegblijven.![]()
Ziekmelding doe je via de telefoon. Ik ben hier tijdens mijn stage (waar ik boventallig stond) één keer vanaf geweken. Toen had ik net de hond onverwachts in laten slapen en ik kon alleen maar janken. Ik kreeg letterlijk geen woord naar buiten en heb toen (op tijd) een mail gestuurd om de situatie uit te leggen.
Kreeg ik overigens genadeloos voor op m'n flikker
Had je voor mij gewerkt dan had je nog een dag extra gekregen
KimD schreef:Romeo2007 schreef:Echt bizar hè?!
Ziek zijn is mogelijk, ook op je eerste dag. En dat mag! Alleen hoe je ermee omgaat...
Dan vind ik dat je alsnog moet komen opdagen, als de werkgever dan ziet dat je echt ziek bent, dan stuurt die je toch wel naar huis. Maar dan heb je je wel van je beste kant laten zien.![]()
Oakland1990 schreef:Romeo2007 schreef:Echt bizar hè?!
Ziek zijn is mogelijk, ook op je eerste dag. En dat mag! Alleen hoe je ermee omgaat...
Al lag je half in coma, je gaat. Ga na een uur weer naar huis omdat je echt te ziek bent maar toon goodwill. Hier zouden ze niet meer hoeven te komen. Gelijk klaar
als ik echt ziek ben, ga ik niet. En mag hopen dat anderen dan ook hun verantwoordelijkheid nemen. Je steekt mensen aan of maakt misschien domme fouten. Citaat:Dat vind ik dan ook weer overdrevenals ik echt ziek ben, ga ik niet. En mag hopen dat anderen dan ook hun verantwoordelijkheid nemen. Je steekt mensen aan of maakt misschien domme fouten.
Je zou bv maar geopereerd oid worden door iemand die hartstikke ziek is maar het toch even gaat ‘proberen’.
Vjestagirl schreef:Ik ga geen uur reizen om door een ander te laten concluderen dat ik te ziek ben om te werken, zodat ik weer een uur terug kan reizen. Dat kan ik zelf ook heel goed bepalen
Vjestagirl schreef:Ik heb me van de week nog ziek gemeld via whatsapp. Tenminste, ik heb de functioneel aansturende op de zaal gebeld om 00.30, die zou het doorgeven aan de dienstindeler. Direct er achteraan mijn hiërarchisch leidinggevende een app gestuurd. 's middags toen ik weer een beetje recht uit mijn ogen kon kijken heb ik gebeld met de leidinggevende.

Delphi schreef:Ik vind ziekmelden via whatsapp, sms of mail echt not done. Laat staan je allereerste werkdag. Gewoon zelf persoonlijk bellen en je ziekmelden!
Daarbij vind ik het ook niet meer dan normaal dat je belt om je ziek te melden voor je werkdag zou beginnen en niet als je al een paar uur op je werk had moeten zijn.
Met een actie als deze zou het voor mij gelijk einde proeftijd zijn