Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Askja schreef:Eerlijk?
Geen leuke ervaring wat je beschrijft, maar bij je aanhef verwachtte ik eerlijk gezegd veel ergere zaken dan waarover jij het hebt ...
Daarbij vind ik het persoonlijk heel erg not done om te roken op een paardenbedrijf, wat de regels ter plekke ook zijn, maar dat terzijde. Als iemand op mijn erf ongevraagd zou gaan staan roken, zou ik ook in vrij duidelijke bewoordingen laten weten dat dat niet de bedoeling is.
Al met al geloof ik best dat je te maken had met vervelende werkgevers, maar voor de rest vind ik het allemaal een wat hoog drama queen gehalte hebben, waarbij ik een beetje het gevoel krijg (misschien geheel onterecht hoor) dat je hier en daar de zaken wat zwaar aanzet. Tenslotte horen we hier ook alleen jouw versie van het verhaal en die klinkt nogal gekleurd.
Ik zou zeggen: leer ervan. Je bot laten behandelen en genoegen nemen met een slechte slaapplek hoeft natuurlijk niet, maar een zomerjob met paarden is geen gratis vakantie, en hard werken als je 'in de paarden' zit is doodnormaal, dus werken van 8.00 tot 18.00 ook - ik denk dat je op menige stal langere dagen moet maken.
Sjolvir schreef:Heel simpel, jij bent op tijd weer vertrokken na 1 dag, hele slimme keuze van je!!, die andere stagaire die het af wou maken heeft het denk ik slechter gehad.
Vind het stoer, hoor (weet je leeftijd niet) in je uppie naar andere kant van NL om te gaan werken, je verheugd je op leuke zomer job, met wel hard werken, maar je krijgt iets totaal anders....
En wijs besluit om snel weer te vertrekken, wat ze daar deden is echt niet normaal.
Hard werken in de paarden is normaal, maar ze hoeven echt geen misbruik van je te maken dat is weer wat anders en deze eigenaren waren verre van correct naar jou. Gelukkig is je niets echt vreselijks gebeurt, bij de titel dacht ik echt dat er iets heel ergs was gebeurt. Dit valt onder vreselijke asociale horken van werkgevers en echt niet kloppende kleding en slaapplaats en genegeerd los ijzer (los ijzer is niet altijd drama en misschien kwam de smid wel vandaag of morgen, maar de manier waarop ze reageerden is wel heel bijzonder, ik ben altijd blij als iemand me zoiets meld, al wist ik het al.).
Juist besluit van je om snel weer te vertrekken, groot gelijk!
Een vriendelijke ontvangst van werkgevers kost ze niets extra en het leven is meteen een stuk leuker.
cataplana schreef:De rit kwam ten einde in een weiland, waar de man zijn auto open deed, en een grote hamer tevoorschijn haalde. Op dat moment dacht ik: dit is het. Ik ga hier in een greppel in the middle of nowhere liggen en niemand gaat me vinden. Het was onschuldiger, we gingen paaltjes slaan voor een nieuw weiland.
Citaat:mijn verhaal is puur feitelijk
Askja schreef:<KNIP>Het gaat mij er ook helemaal niet om jouw verhaal in zijn totaliteit in twijfel te trekken. Ik wil best aannemen dat je verhaal in essentie klopt. Maar ik blijf het een klein beetje overtrokken vinden hoe je het beschrijft.
'Nachtmerrie' vind ik ook wat overdreven voor één rotdag, waarbij je per saldo niets is aangedaan of overkomen, het viel alleen zwaar tegen, je kwam bij een slecht bedrijf terecht, werd bot bejegend en hebt, heel verstandig, na een dag je biezen gepakt, niets meer en niets minder.
Askja schreef:Je opmerking over het roken neem ik maar even voor kennisgeving aan. Blijkbaar vind jij het normaal om te roken in de buurt van paarden, ik denk daar heel anders over. Maar er zullen vast zat plekken zijn waar dat wel geaccepteerd wordt.
SayaJones schreef:Heb eens een review op Bokt gezet met naam enz erbij, want in principe mag dat gewoon want eigen ervaring. Ik kreeg binnen 5 minuten dreig telefoontjes met dat ze wisten waar m'n paarden stonden en waar ik woonde en blijkbaar had ik een geheimhoudingsverklaring getekend (wat niet zo was en niet nodig hoeft te zijn.). Het bericht moest verwijderd worden want anders zouden ze wel wat dingen doen daarmee.