Jezelf voorstellen met een voorwerp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:52

Ik kreeg die opdracht in 2002. Toch al een tijdje terug. Maar die opleiding was erg vooruitstrevend wat dat betreft.

Schemerdier

@resistance
Maar wat heeft dit voor toegevoegde waarde voor een onnozel bijbaantje/studentenjob? := Creatief de tickets controleren? Op originele wijze de zaal poetsen? :')
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 03-10-18 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Is wel positief, weten ze in ieder geval dat ze jou niet moeten hebben :o
als je zo'n simpele opdracht al niet kan volgen wat doe je dan straks op de werkvloer als je moeilijkere dingen moet gaan doen? Of een keer iets moet doen wat je niet zint?

enjoymyhorse

Dat heeft niet met op de tenen getrapt zijn. (eigenlijk vind ik dat nu vooral jou reactie)
Maar dat gewoon normaal doen ook wel mag.
Als dit gevraagd werd zou zo'n materialistisch bedrijf niet bij me passen, dat is 1 ding wat zeker is.
Gewone normale omgangsvormen, niet een voorwerp, een mens is geen ding. Bedrijven die dat verschil niet zien lijken mij niet prettig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:53

8nnemiek schreef:
Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken :Y)

Ik zou dan meteen denken dat je graag met je lange jas aan (en verder niks) in een donker hoekje op straat gaat staan om voorbijgangers te laten schrikken. :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:54

Imre schreef:
8nnemiek schreef:
Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken :Y)

Ik zou dan meteen denken dat je graag met je lange jas aan (en verder niks) in een donker hoekje op straat gaat staan om voorbijgangers te laten schrikken. :))
Genoeg donkere hoekjes binnen een bioscoop _O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:54

Voor een suf bijbaantje vind ik het ook een beetje overdreven. Maar ik denk dat het gewoon een beeld geeft van wat voor vlees ze in de kuip hebben, niet per se iets over de geschiktheid voor de baan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:55

M_D_H schreef:
als je zo'n simpele opdracht al niet kan volgen wat doe je dan straks op de werkvloer als je moeilijkere dingen moet gaan doen? Of een keer iets moet doen wat je niet zint?

Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken. :)
Dus klopt, mij moeten ze niet hebben, want ik weiger mensen te vergelijken met voorwerpen. In een bedrijf dat daar op staat, wil ik ook niet werken, dat verschil in mentaliteit gaat onvermijdelijk zorgen voor problemen.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:57

Ayasha schreef:
M_D_H schreef:

Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken. :)
Dus klopt, mij moeten ze niet hebben, want ik weiger mensen te vergelijken met voorwerpen. In een bedrijf dat daar op staat, wil ik ook niet werken, dat verschil in mentaliteit gaat onvermijdelijk zorgen voor problemen.

Precies goed verwoord zoals ik dat ook zie.

Zo'n domme opdracht heeft ook totaal niets te maken met hoe je op de werkvloer bent.

Schuur_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:57

Ailill schreef:
8nnemiek schreef:

Genoeg donkere hoekjes binnen een bioscoop _O-[/quote]

Scherp!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:59

Ayasha schreef:

Ik denk dat als je met die uitleg komt, het niet eens in je nadeel hoeft te zijn. Misschien kunnen ze het zelfs wel waarderen. Als ze maar niet het idee krijgen dat je het hebt 'verzonnen' omdat je te lui bent om een voorwerp mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:59

enjoymyhorse schreef:
Dat heeft niet met op de tenen getrapt zijn. (eigenlijk vind ik dat nu vooral jou reactie)
Als dit gevraagd werd zou zo'n materialistisch bedrijf niet bij me passen, dat is 1 ding wat zeker is.
Gewone normale omgangsvormen, niet een voorwerp, een mens is geen ding. Bedrijven die dat verschil niet zien lijken mij niet prettig.

Maar zie je niet in dat deze wereld waar je maar gewoon normaal moet doen, helemaal niet werkt? :+ En dat dit niets te maken heeft met materialisme?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:00

Toch je camera? Want: creatief, oog voor detail, houden van films, je kunt (nou ja, inmiddels bijna niet meer...) foto's ontwikkelen en je ontwikkelt jezelf ook. En dat je graag wilt leren/verbeteren, dus maak je veel foto's, kies je de beste en ga je van daaruit door (aanpassingsvermogen, beste uit jezelf willen halen).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:01

Wat een leuke opdracht. Je kan er alle kanten mee op. Ik zou gaan nadenken over jouw sterke kanten. Je kan het ook dicht bij jezelf houden en iets meenemen wat voor jou waarde heeft. Het is maar net wat je wilt benadrukken in je gesprek, waar je voor staat, wat je goed kan, wat jou typeert etc. Ik zou een soort IPhone zijn denk ik. Ik kan veel, je mist me als ik er niet ben, ik werk snel en zie er flitsend uit.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:03

Nee dat zie ik niet in.
Een mens met een voorwerp vergelijken heeft alles met materialisme te maken.
Geen moeite te vertellen wie ik ben, ook geen moeite met vragen hoe ik een bepaalde situatie aan zou pakken.
Maar zo gauw mensen ineens voorwerpen zijn haak ik af.
Wij zijn geen ding, punt.
Zou ik dan de baan niet krijgen zou ik zelf opgelucht zijn. Wat, ik zou hem zelfs niet eens willen als een bedrijf zo met mensen om gaat.

De onzin die mensen bij een voorwerp gaan verzinnen heeft ook totaal niet te maken met hoe ze hun werk gaan doen.
Want je kunt beter kaartjes verkopen als je een vliegtuig bent?

Resistance schreef:
enjoymyhorse schreef:

Maar zie je niet in dat deze wereld waar je maar gewoon normaal moet doen, helemaal niet werkt? :+ En dat dit niets te maken heeft met materialisme?

M_D_H

Ayasha schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb de opdracht gedaan en ik heb nog niet eerder bij een bedrijf gewerkt dat zo in het belang van zijn/haar personeel denkt.
Ik ben hier geen nummertje, geen voorwerp helemaal niet.
Het enige wat ze wilde weten met deze opdracht was hoe creatief ik ben en of ik out of the box kan denken wat in mijn werk ook best belangrijk is :)

Britt_Sisi

Ik vind dit best wel leuk en origineel! Op school moest ik dit met presentaties ook doen! Je zegt dat je creatief bent, verzin iets creatiefs wat echt bij je past!

Ik heb bijvoorbeeld aan het einde van mijn stage een presentatie gedaan aan de hand van een 'terugblik'. Een blik met allemaal briefjes er in met steekwoorden erop van ontwikkeling over de afgelopen tijd.

Ook vind ik een plant een leuk voorwerp, om zo te laten zien dat je als je de kans krijgt en goed behandeld wordt zal groeien en jezelf kan ontwikkelen.

Zo'n verhaal kan je ook met een camera houden natuurlijk, zo veel verschillende standen waarbij het zich aan kan passen aan allerlei situaties om toch tot een mooi resultaat te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:04

LindyH schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk dat als je met die uitleg komt, het niet eens in je nadeel hoeft te zijn. Misschien kunnen ze het zelfs wel waarderen. Als ze maar niet het idee krijgen dat je het hebt 'verzonnen' omdat je te lui bent om een voorwerp mee te nemen.

Dat zou zomaar kunnen. Mijn leukste job die ik ooit gehad heb, heb ik júist gekregen omdat ik juist dat antwoord gaf dat ze niet verwacht hadden. :) En ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad.
Durven bij jezelf blijven komt niet altijd over een met domweg "niet willen doen wat gevraagd wordt". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:05

enjoymyhorse schreef:
Nee dat zie ik niet in.
Een mens met een voorwerp vergelijken heeft alles met materialisme te maken.
Geen moeite te vertellen wie ik ben, ook geen moeite met vragen hoe ik een bepaalde situatie aan zou pakken.
Maar zo gauw mensen ineens voorwerpen zijn haak ik af.
Wij zijn geen ding, punt.
Zou ik dan de baan niet krijgen zou ik zelf opgelucht zijn. Wat, ik zou hem zelfs niet eens willen als een bedrijf zo met mensen om gaat.

De onzin die mensen bij een voorwerp gaan verzinnen heeft ook totaal niet te maken met hoe ze hun werk gaan doen.
Want je kunt beter kaartjes verkopen als je een vliegtuig bent?

Resistance schreef:

Dus je ziet oprecht niet in dat de hele wereld naar de knoppen aan het gaan is? En dat dat gewoon door blijft gaan als de wereld precies zo blijft als hij is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:07

Resistance schreef:
Dus je ziet oprecht niet in dat de hele wereld naar de knoppen aan het gaan is? En dat dat gewoon door blijft gaan als de wereld precies zo blijft als hij is?

De wereld is naar de knoppen aan het gaan maar niet omdat er mensen zijn die zich niet willen voorstellen adhv een voorwerp. :(:)
Ik vind deze opdracht eigenlijk ook weinig te doen hebben met "out of the box" denken om eerlijk te zijn. :=

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:07

En dat heeft juist te maken dat de laatste jaren de mensen van gekkigheid niet meer weten wat te doen. Zoals bij dit.
Dat er juist de laatste jaren alleen maar materialisme is.
Werkdruk ontzettend hoog.
Alles groter dan de buurman, verder weg op vakantie dan de ander. Duurdere setjes dan de stalgenoot.
Waar is de tijd gebleven dat bij ons zelf blijven.

Dit is juist een voorbeeld waar het mee kapot gaat.
Laat de mensen in hun waarde als mens, niet als ding.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:08

Wat een leuke opdracht! Zou dolgelukkig worden van zoiets voor m'n sollicitatiegesprek want van die; "Nou mevrouw, vertel maar iets over jezelf" sla ik altijd helemaal dicht. Op deze manier is het een stuk makkelijker om open te zijn en iets te vertellen :D Succes ts!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:09

Ergens vind ik dit een geweldig idee.
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe werknemer.
In ons vak moet je creatief en oplossingsgericht zijn en als werkgever wil je weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Iemand die aankomt met zn telefoon zegt voor mij genoeg. Natuurlijk is het verhaal eromheen cruciaal.

Wij zoeken iemand die heel zelfstandig is, zelf op hoog niveau functioneert en optijd aan de bel trekt als je vastloopt maar je moet echt creatief zijn in ons vak en technisch inzicht hebben en jezelf goed kennen.

Dus ik vind zoiets echt een heel leuk iets.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:11

Oh ik haat dit soort pedagogische acties.. Vreselijk. Doet me aan mijn studie tijd denken :')
Ik zou ook de sollicitatie afkappen na zon vraag. Serieus. Of ik moet echt heel erg omhoog zitten. Dit zijn bedrijven die gooien met van die enge termen waar ik kippenvel van krijg. _O-

Ik zou denk ik een ezel meenemen. Ik ben heel koppig en een beetje dominant. Als ik iets echt niet wil ga ik het ook niet doen. Maar ik ben ook lief, zorgzaam en een hele harde werker.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:12

Ik moet juist mensen gerust kunnen stellen, luisteren en hun verhaal begrijpen.
Daar op in haken en ze duidelijkheid geven in de gang van zaken in wat er op dat moment gaat gebeuren.
Niets met techniek, wel met service, mens gericht. Niet als een ding.

Misschien dat ik het daarom zo'n domme opdracht vind.

RoyceMack schreef:
Ergens vind ik dit een geweldig idee.
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe werknemer.
In ons vak moet je creatief en oplossingsgericht zijn en als werkgever wil je weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Iemand die aankomt met zn telefoon zegt voor mij genoeg. Natuurlijk is het verhaal eromheen cruciaal.

Wij zoeken iemand die heel zelfstandig is, zelf op hoog niveau functioneert en optijd aan de bel trekt als je vastloopt maar je moet echt creatief zijn in ons vak en technisch inzicht hebben en jezelf goed kennen.

Dus ik vind zoiets echt een heel leuk iets.