Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken
Imre schreef:Genoeg donkere hoekjes binnen een bioscoop8nnemiek schreef:Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken
Ik zou dan meteen denken dat je graag met je lange jas aan (en verder niks) in een donker hoekje op straat gaat staan om voorbijgangers te laten schrikken.
M_D_H schreef:Is wel positief, weten ze in ieder geval dat ze jou niet moeten hebben
als je zo'n simpele opdracht al niet kan volgen wat doe je dan straks op de werkvloer als je moeilijkere dingen moet gaan doen? Of een keer iets moet doen wat je niet zint?
Ayasha schreef:M_D_H schreef:Is wel positief, weten ze in ieder geval dat ze jou niet moeten hebben
als je zo'n simpele opdracht al niet kan volgen wat doe je dan straks op de werkvloer als je moeilijkere dingen moet gaan doen? Of een keer iets moet doen wat je niet zint?
Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken.![]()
Dus klopt, mij moeten ze niet hebben, want ik weiger mensen te vergelijken met voorwerpen. In een bedrijf dat daar op staat, wil ik ook niet werken, dat verschil in mentaliteit gaat onvermijdelijk zorgen voor problemen.
Ailill schreef:Genoeg donkere hoekjes binnen een bioscoop8nnemiek schreef:Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken
Ik zou dan meteen denken dat je graag met je lange jas aan (en verder niks) in een donker hoekje op straat gaat staan om voorbijgangers te laten schrikken.
Ayasha schreef:Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken.![]()
Dus klopt, mij moeten ze niet hebben, want ik weiger mensen te vergelijken met voorwerpen. In een bedrijf dat daar op staat, wil ik ook niet werken, dat verschil in mentaliteit gaat onvermijdelijk zorgen voor problemen.
enjoymyhorse schreef:Dat heeft niet met op de tenen getrapt zijn. (eigenlijk vind ik dat nu vooral jou reactie)
Maar dat gewoon normaal doen ook wel mag.
Als dit gevraagd werd zou zo'n materialistisch bedrijf niet bij me passen, dat is 1 ding wat zeker is.
Gewone normale omgangsvormen, niet een voorwerp, een mens is geen ding. Bedrijven die dat verschil niet zien lijken mij niet prettig.
Resistance schreef:enjoymyhorse schreef:Dat heeft niet met op de tenen getrapt zijn. (eigenlijk vind ik dat nu vooral jou reactie)
Maar dat gewoon normaal doen ook wel mag.
Als dit gevraagd werd zou zo'n materialistisch bedrijf niet bij me passen, dat is 1 ding wat zeker is.
Gewone normale omgangsvormen, niet een voorwerp, een mens is geen ding. Bedrijven die dat verschil niet zien lijken mij niet prettig.
Maar zie je niet in dat deze wereld waar je maar gewoon normaal moet doen, helemaal niet werkt?En dat dit niets te maken heeft met materialisme?
Ayasha schreef:M_D_H schreef:Is wel positief, weten ze in ieder geval dat ze jou niet moeten hebben
Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken.![]()
LindyH schreef:Ayasha schreef:Er is een verschil tussen iets doen dat me niet zint of iets doen dat tegen al mijn principes en visies in gaat over hoe je een mens moet behandelen en bekijken.![]()
Ik denk dat als je met die uitleg komt, het niet eens in je nadeel hoeft te zijn. Misschien kunnen ze het zelfs wel waarderen. Als ze maar niet het idee krijgen dat je het hebt 'verzonnen' omdat je te lui bent om een voorwerp mee te nemen.
enjoymyhorse schreef:Nee dat zie ik niet in.
Een mens met een voorwerp vergelijken heeft alles met materialisme te maken.
Geen moeite te vertellen wie ik ben, ook geen moeite met vragen hoe ik een bepaalde situatie aan zou pakken.
Maar zo gauw mensen ineens voorwerpen zijn haak ik af.
Wij zijn geen ding, punt.
Zou ik dan de baan niet krijgen zou ik zelf opgelucht zijn. Wat, ik zou hem zelfs niet eens willen als een bedrijf zo met mensen om gaat.
De onzin die mensen bij een voorwerp gaan verzinnen heeft ook totaal niet te maken met hoe ze hun werk gaan doen.
Want je kunt beter kaartjes verkopen als je een vliegtuig bent?Resistance schreef:
Maar zie je niet in dat deze wereld waar je maar gewoon normaal moet doen, helemaal niet werkt?En dat dit niets te maken heeft met materialisme?
Resistance schreef:Dus je ziet oprecht niet in dat de hele wereld naar de knoppen aan het gaan is? En dat dat gewoon door blijft gaan als de wereld precies zo blijft als hij is?
RoyceMack schreef:Ergens vind ik dit een geweldig idee.
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe werknemer.
In ons vak moet je creatief en oplossingsgericht zijn en als werkgever wil je weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Iemand die aankomt met zn telefoon zegt voor mij genoeg. Natuurlijk is het verhaal eromheen cruciaal.
Wij zoeken iemand die heel zelfstandig is, zelf op hoog niveau functioneert en optijd aan de bel trekt als je vastloopt maar je moet echt creatief zijn in ons vak en technisch inzicht hebben en jezelf goed kennen.
Dus ik vind zoiets echt een heel leuk iets.