Amber_anne schreef:wilmatj schreef:Iedereen is heel negatief maar het is zeker wel mogelijk wat jij wilt.
Zolang jij maar accepteerd dat je hard moet werken voor niet veel geld.
Knhs opleiding hoeft niet persee met eigen paard, denk eens aan een bijrijdpaard of lease paard wat je hiervoor in kan zetten.
Bedenk dat manege werk heel leuk kan zijn maar vaak partime. Of je hier een vast contract in kan vinden is ook maar de vraag.
Maar zolang jij bereid bent keihard te vechten voor wat je wilt, dan is het niet onmogelijk.
Ik heb zelf een mbo paardenhouderij opleiding gedaan, daarna basis instructie.
Ik had een eigen paard maar nu nog steeds geen enkele wedstrijd gereden.
Ik heb een aantal jaar partime op een manege gewerkt, maar dit was toch niet wat ik zocht.
Ik had de mogelijkheid mijn eigen bedrijf op te starten, met klein budget. Ik had in een jaar tijd 30 paarden en ponys waar ik lessen mee gaf en verleasde.
Dit had ik nog jaren vol kunnen houden, financieel gezien ook.
Maar gekozen voor gezins uitbreiding en nu alleen hobbymatig nog wat paardjes.
Het kost namelijk veel tijd en levert niet veel op.
Bedenk dat je op latere leeftijd dat er misschien ook niet meer voor over hebt.
Dankjewel! Ik weet dat het moeilijk zal zijn en voor weinig geld maar ik doe graag iets wat ik leuk vind of iig het geprobeerd heb. Had je deze paarden aan huis of een externe locatie? Welke opleiding(en) raad jij aan om te doen?
Ik had aan huis 7 paarden en op externe locatie de rest.
Dat had ik voor mezelf en ik deed letterlijk alle klusjes zelf.
Op een pensionstal staan dan zijn de kosten nogal hoog.
Basis orun heb je zeker nodig voor op een manege. Tegenwoordig is er ook een fnrs opleiding voor een manege instructeur.
Als je iets voor jezelf wilt zou je bijvoorbeeld iets richting freestyle, grondwerk of weet ik wat kunnen uitzoeken. Daar is geen wedstrijd ervaring voor gewenst.

) Als ondernemer heb je natuurlijk altijd nog een kans om dik geld te gaan verdienen, maar dan is een commerciële achtergrond toch wel handig. De zoveelste pensionstal is een goede manier om veel geld te verliezen ipv verdienen of je moet het zo massaal aanpakken dat je break even kan draaien.
. Keihard werken, weinig betaald en veel stront gezien.