Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:04

Decathlon opent in alexandrium, heel flexibel werken qua uren. Misschien een optie als je in Rotterdam zoekt?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 00:18

Oh, dan ga ik eens bij dat callcenter in dordrecht kijken. Bij het station is qua ligging ideaal voor mij.

Uitzendbureau ben ik sowieso al van plan

Decathlon zou ik naar kunnen kijken, ik weet alleen echt niks van sporten af, dus weet niet of dat een hele goede match zou zijn.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:23

Ik zie in je posts heel veel “ja maar” voorkomen. Heb je zelf wel scherp in beeld wat je wil? Als je openstaat om nieuwe dingen te leren zal je zien dat er veel meer mogelijk is.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:39

En in de tuinbouw? Kassen enzo?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:57

Tuinwereld zoekt/zocht mensen, probeer Dirk in crabbehof eens, zoeken ook oudere...smulhoek of snacky zoeken ook vaak personeel.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:03

40 jemig das wel bizar! Ik heb maandag een formulier ingestuurd werd woensdag gebeld en vandaag op gesprek. Gewoon bij diverse bedrijven langs gaan vragen of ze mensen nodig hebben.
Bouwmarkten is ook leuk!
Intratuin of zit er een plantenhal bij jou in de buurt?
Zorg dat je opvalt een mooie cv doet al heel veel ipv een saai wit velletje met wat zwarte letters.
Benoem je goede punten maar vergeet ook niet je eigen zwakke punten.
Zelfkennis is belangrijk haha.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:07

Laat eens iemand naar je cv en brief kijken. Dat kan echt de wereld schelen. Nadat ik mijn cv en brief had gepimpt werd ik veel meer uitgenodigd (1 op de 3 ipv 1 op de 20).
Dat is de investering dus echt wel waard.

Verder jezelf inschrijven bij meerdere uitzendbureaus en iedere week even een of twee keer een belrondje doen met de vraag of ze al iets voor je hebben. Vooral uitzendbureaus hebben de baantjes in callcentres in de aanbieding.

Succes

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:10

Pluisje1998 schreef:
Ik zit in regio dordrecht, maar ben helaas afhankelijk van OV, waardoor het makkelijker is om dingen in bijvoorbeeld rotterdam te zoeken.

Call center lijkt me een goed idee, maar alles wat ik daarvan gevonden heb/op gesolliciteerd heb, wil mensen met ervaring hebben.

"Werken voor geld" staat ool niet zo in mijn sollicitaties hoor :') wees maar niet

Zag iemand Mediamarkt opperen, daar ga ik morgen direct naar kijken. Easyway lijkt me wel interessant, daar ga ik eens naar kijken.

Ik heb alleen een havo diploma, wat het hier dus ook lastiger maakt want zo'n beetje alle winkels lijken mensen met een mbo achtergrond te zoeken.

In Breda bij PostNL zoeken ze chauffeurs die met de auto post bezorgen in het buitengebied. Een erg leuke baan met een leuk team (ik werk er ook).
Je moet het wel aankunnen om zo lang te rijden. Het is zo'n 6 tot 8 uur per dag.

Als je meer wil weten stuur maar een pb.
Het is goed aan te lopen vanaf Breda CS

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:12

Aldi of Lidl nemen wel 20jarigen aan hoor..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:20

Met een goed uitzendbureau ben je zo aan een nieuwe baan. Nu weet ik er een in jouw regio die ik al per direct zou afschrijven maar dat ter zijnde. Die kan ik je pben als je de naam wilt weten. Ik heb binnen mijn bureau zo een nieuw baantje. Ik zit momenteel in de ziektewet en krijg nu aangepast werk. Mijn contract is ook zo opgesteld dat ik voor ze kan blijven werken en heel flexibel mocht ik een terugval krijgen en mocht ik weer in orde zijn weer hoppa terug naar mijn oude baantje.

Schrinf bv youngcapital aan of tempo team. Deze spamde mij dood met aanvragen en wilde goed helpen met cv opstellen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:32

kimberly1995 schreef:
Aldi of Lidl nemen wel 20jarigen aan hoor..

Aldi steeds minder. Heb er een jaar gewerkt en in mijn regio moesten er steeds meer jongere komen, omdat ze een andere richting op willen qua supermarkt. Ik was de laatste “oude” die er kwam :+.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:34

Wat mij verbaast is het vasthouden aan OV. Waarom niet gewoon de fiets naar bijvoorbeeld de Makro?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:43

MoniqueT schreef:
Wat mij verbaast is het vasthouden aan OV. Waarom niet gewoon de fiets naar bijvoorbeeld de Makro?

Of een oude stationsfiets ergens vandaan toveren en die bij een trein/bushalte neerzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:56

Ik lees graag mee, ik wil ander werk naast mijn huidige baan wat wel bevalt, maar waarmee ik geen geld overhoud voor leuke dingen. Ik kan nu rondkomen maar dan moeten er geen gekke dingen gebeuren.

Ik zoek iets voor 8 uur per week, 1 hele dag of 2x 4 uur. Ik ben niet beroerd voor vies of saai werk. Ben nu werkzaam in de melkveehouderij maar wil daar niet meer uren maken ivm polsen, (cts).
Het enige wat ik niet wil is call center omdat ik min of meer belangst heb. Voor de rest maakt me niet uit, maar ook ik kan niks vinden. Ik ben overigens 22.

Heb al overal en nergens gesolliciteerd net als TS, maar krijg iedere keer nee.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:59

Zou zeggen ga even een rondje stad maken. Overal hangen formulieren dat ze mensen zoeken. Zeker voor een tussenjaar moet daar echt wel wat te vinden zijn. Of je moet niet echt willen omdat je steeds wel een reden hebt iets niet te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:17

Geen brieven sturen, maar je gezicht laten zien of bellen. Dan kom je veel gemotiveerder over.
Dus inderdaad even een rondje stad, overal hangen briefjes dat ze mensen nodig hebben, en daar stap je dan naar binnen en dan zeg je dat je daar wil werken en of je er even iemand over kan spreken. Dan stel je wat goede vragen en zeg je waarom je dit zo leuk vindt en waarom je er goed in bent, en dan word je zo aangenomen :j

En je hoeft echt geen ervaring ergens in te hebben of ergens wat vanaf te weten, dat leer je zo. Dus ook gewoon bij decathlon even binnenlopen als je daar wilt werken.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:38

Schoonmaak indd, in een ziekenhuis of bij de thuiszorg? Daarvoor zul je wel een fiets voor nodig hebben btw. Anders zoals eerder genoemd productie werk? Vaak niet de allerleukste baan maar ivm onregelmatigheden betaald het wel goed.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:55

Totaal niet de ervaring dat het moeilijk is om werk te vinden hier, in tegendeel :+

Als jij werkelijk overal en nergens solliciteert omdat je eigenlijk alleen een baan zoekt voor het geld (ook al zet je dat niet met zoveel woorden ergens neer) dan kom je daar op deze leeftijd eigenlijk net niet meer mee weg. Ik krijg een beetje het gevoel dat jij niet een andere vorm van motivatie hebt (graag iets willen leren, ergens affiniteit mee hebben) waardoor jij een baan zou willen. Verder komt het inderdaad een beetje over als "kan niet/wil niet/wordt toch nergens aangenomen", eigenlijk gewoon heel erg negatief en als jij dat dus ook uitstraalt naar je potentiële nieuwe werkgever dan zullen zij het ook niet bepaald zien zitten.

Ik denk dat het voor jou in eerste instantie een goed idee is om 1. je CV/motivatiebrieven eens onder de loep te nemen, en 2. je motivatie/wat jij WEL wil een stuk helderder te krijgen. Een uitzendbureau kan je daar eventueel ook bij helpen. Ik kan je YoungCapital aanraden, hebben ontzettend veel soorten werk en ook echt wel heel erg leuke dingen en zijn zeker bereid om je lekker op weg te helpen.

Andere dingen qua werk:
- In de horeca misschien iets in een koffietentje oid doen? Wel horeca maar fysiek minder zwaar als restaurants ed.
- Werken op een station in een van de tentjes daar? lekker te bereiken met het OV ook!
- Schoonmaak evt, maar dat is fysiek misschien ook te zwaar als horeca dat al is
- Callcenter/klantenservice, even goed zoeken maar er zijn er ook die geen ervaring eisen.
- Heb je niet iets van hobby's/interesses waar je op werkgebied iets leuks bij kan zoeken?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:59

Voor uitzendbureau gaan werken, de uitkomst voor jonge mensen!
Verschillende plekken zie je!
Verder zie je vaak op de websites van bv de Boerenbond ed advertenties staan en die werken veel met jonge mensen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:01

Ik werk bij een detacheerder en ben dus dagelijks bezig met recruiten/personeelsbemiddeling.

Wat bij jou wellicht lastig is zijn het aantal beschikbare uren, de meeste banen die wij hebben zijn allemaal 40 uur. 20/30 uur en dan licht administratief werk of callcenter werk ben je één van de vele die dit graag wil, alle parttime moeders met kids thuis solliciteren hier ook op en dan ben je inderdaad één van de velen.

Als er één branche is waar je veel geld kan verdienen en waar het personeel niet voor aan te slepen is is het wel de procestechniek. Ik weet niet waar je woont, maar als je bereid bent fulltime te werken en je bij wil leren in de techniek (icm fulltime salaris) kan ik je geheid aan een baan helpen ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:11

Heb je je netwerk al ingeschakeld? Als je via via aan een sollicitatiegesprek kan komen dan heb je vaak al een streepje voor. Geen vrienden/familie die bij een bedrijf werken dat je leuk lijkt? Het is alweer 5jaar geleden dat ik voor het laatst gesolliciteerd heb maar sindsdien is de economie alleen maar verder aangetrokken dus ik kan me niet zo goed voorstellen dat het zo moeilijk moet zijn om een baan te vinden.

Oh ja, staar je niet stuk op de uren die in vacatures zijn aangegeven. Mijn ervaring is dat er veel mogelijk is maar je moet wel eerst aangenomen worden natuurlijk ;).

Hier in het zuiden vragen ze zelfs expliciet naar mensen die een tussenjaar hebben. Dat zijn vaak ideale kandidaten om collega's die met zwangerschapsverlof zijn e.d. tijdelijk te vervangen. Ik heb tijdens mijn tussenjaar op de deco-afdeling van een bouwmarkt gewerkt. Super leuke collega's van mijn leeftijd en prima werk.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:16

Ik heb een tijd voor Brandwise gewerkt. Voornamelijk als host op beurzen (mensen inscannen, etc.). Ze hebben ook veel promotiewerk (samples uitdelen). Betaalde altijd wel prima, maar de ene week kon je 40 uur werken, en de week erop niks.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:23

20 tot 30 uur is gewoon lastig .
Als t voor een tussenjaar is zou ik niet heel kieskeurig zijn .
Maar gewoon de baan nemen die je krijgen kan .
T is maar een jaar .
Zoek zelf ook max 32 uur
Maar dat is omdat ik ook een huishouden heb en 2 kinderen
Als alleenstaande mamma .
Lastig aantal uren .
Want zie veel Dat t of maar 2/3 Uur per dag is of full time .

Je CV is wel heel belangrijk .
Zoek anders een goed uitzendbureau.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:33

Es_ther schreef:
MoniqueT schreef:

Of een oude stationsfiets ergens vandaan toveren en die bij een trein/bushalte neerzetten?

Een oud-collega van mij woonde bijna een goede drie kwartier met de trein van het werk en nam elke dag zijn vouwfiets mee. Het pand waar hij moest werken lag net even te ver om te lopen van het station. Was erg goed te doen zo voor hem.

@ TS: Heb je je al laten inschrijven bij diverse uitzendbureaus?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:36

A3a1 schreef:
Voor uitzendbureau gaan werken, de uitkomst voor jonge mensen!
Verschillende plekken zie je!
Verder zie je vaak op de websites van bv de Boerenbond ed advertenties staan en die werken veel met jonge mensen.

En "oudere" mensen.
Ik (45) ben ook sinds vorig jaar november aan het werk via Timing.

TS:
Kijk ook rond op de sites van uitzendbureaus, daar staan vaak best leuke vacatures op.