Janine1990 schreef:Prairy schreef:Wij zijn bij de Rabobank juist wel goed geholpen, waar de geprezen onafhankelijk adviseur het compleet verprutst heeft.
En mijn man heeft een eigen bedrijf (3 jaar cijfers, maar niet de beste, omdat hij uit elkaar gegaan was met zijn zakenpartner), en ZZP bedrijf net opgestart, het andere bedrijf had zijn parnter gehouden, die cijfers zijn wel een soort van meegenomen geloof ik (in ieder geval om te zien dat zijn inkomen vrij constant is). Niet het makkelijkste dossier dus. Ik had een 'fulltime' baan met niet al te fantastisch salaris.
Wat ik ook fijn vind is dat de Rabobank ook een Groene Hypotheek aan biedt (voor ons nu nog niet van toepassing, misschien later wel), daar zou je nog nar kunnen kijken. Wellicht dat dat ook opties biedt.
Startend kan heel lastig zijn, als je in ieder geval jaarcijfers kunt laten zien waarbij de stijgende lijn zichtbaar is, helpt dat wel. Een plan is leuk, harde cijfers zijn beter.
In ieder geval veel succes. Als je een plan hebt en een toekomst visie, ben je in mijn ogen al veel verder dan de meeste mensen
Zie even dit:Matheno schreef:Rabobank deed bij ons absoluut niet moeilijk, we konden binnen 24 uur een hypotheek afsluiten.
Maar goed, mijn man en ik werken beide fulltime met een mooi salaris.
En zet dit af tegen het bedrag dat TS van Rabobank krijgt op gegeven...Aan de hand van het verhaal dat TS vertelt over de zaak die weer opgebouwd wordt na flink te hebben geleden onder een recessie.
![]()
Een onafhankelijk adviseur kan het ook geheel fout hebben, heeft mijn zusje onlangs ook ondervonden.
Vandaar dat je op zoek moet gaan naar een GOEDE onafhankelijk adviseur.
Een goede adviseur vind je in je kennissenkring.
Zelf zit ik ook gewoon bij Rabobank met mijn rekeningen, voor de hypotheek was het geen optie.
En ik geloof ook gerust dat je er een prima hypotheek kan afsluiten. Maar in mijn omgeving heb ik veel verhalen gehoord dat als je met een laag salaris daar binnen komt (zeg een kleine 2000 bruto p/m) dat ze je hard uitlachen. En dan zit ik in Groningen, volgens mij kan je daar prima een huisje voor kopen hier.
Euh... dat weet ik wel zeker... Op dat bedrag heb ik mijn huis gekocht.
Ik snap je even niet (kan ook komen omdat mijn hoofd vol verkouden watten zit)
De onafhankelijk adviseur die wij hadden, stond goed aangeschreven, maar had voor ons na 2 maanden nog niks geregeld, waarbij het bij de Rabobank wel binnen 1,5 week geregeld was, omdat we daar gewoon een goede adviseur hadden. En ook daar verschilt het wel bij de Rabobank, net als bij alle banken denk ik.
Maar het is nu eenmaal lastiger om als zelfstandige een hypotheek te krijgen, bij de ene bank wat meer dan bij de andere. De hoogte van de te verkrijgen hypotheek zal wellicht iets verschillen, maar belachelijk grote verschillen kunnen het niet zijn, uiteindelijk moet elke bank zich aan de maximale leenbedragen houden o.b.v. inkomsten.
Aan de hand van het verhaal dat TS vertelt over de zaak die weer opgebouwd wordt na flink te hebben geleden onder een recessie.
) werk ik bij de Rabo en ik doe niets anders dan hypotheken vertrekken buiten de kaders eigenlijk. Zo ook mijn collega’s van de buurtbanken waar we veel contact mee hebben
maar de ene zaak is de andere niet, dat is een feit.