Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pittig_ding schreef:Arabesk schreef:kleuters toetsen vind ik kindermishandeling
Want?
_mexx_lady_ schreef:Is dat niet licht overdreven Sizzle? Kleuters worden niet gewezen op wat ze goed of slecht doen. Indien een Cito slecht scoort wordt dit niet bij de kleuter in het gezicht gewreven.
Suzanne F. schreef:Jullie denken er iets te zwaar over. Het zijn vragen van: 3 plaatjes, op welke plaatje zit het poppetje OP de kast. Of op welk plaatje zie je 3 appels.
Het stelt echt niks voor.
Arabesk schreef:kleuters toetsen vind ik kindermishandeling
pittig_ding schreef:Suzanne F. schreef:Jullie denken er iets te zwaar over. Het zijn vragen van: 3 plaatjes, op welke plaatje zit het poppetje OP de kast. Of op welk plaatje zie je 3 appels.
Ik heb ook de vragen gezien. Maar moet zeggen dat ik de inzicht vragen best nog wel pittig vond.
Het is een kwestie van goed luisteren...
Sizzle schreef:Ik ken het persoonlijk niet dus ik weet niet hoe het gaat maar ik zou in iedergeval niet willen dat ze ze zich bewust zijn dat ze een test maken.
Nouvel schreef:Wij noemen het in de groep geen toetsen, we gaan een werkje in een boekje maken en dat vinden ze reuze interessant.
We zeggen nooit of iets goed of fout is, het is hun boekje en hun keuze waar ze een streepje zetten.
de uitslag is ook nooit bepalend voor een voortgang of iets dergelijks maar puur om te kijken hoe kinderen met het maken van opgaven omgaan en waar mogelijk wat extra aandacht aan besteed moet worden.
We geven de uitslag ook nooit in rapporten weer.
Sizzle schreef:Ik vraag me ook af of alle ouders er zo relaxed mee omgaan. Het zou me niets verbazen dat sommige prestatiegeile ouders daar toch echt consequenties aan verbinden.
pittig_ding schreef:Nouvel schreef:Wij noemen het in de groep geen toetsen, we gaan een werkje in een boekje maken en dat vinden ze reuze interessant.
We zeggen nooit of iets goed of fout is, het is hun boekje en hun keuze waar ze een streepje zetten.
de uitslag is ook nooit bepalend voor een voortgang of iets dergelijks maar puur om te kijken hoe kinderen met het maken van opgaven omgaan en waar mogelijk wat extra aandacht aan besteed moet worden.
We geven de uitslag ook nooit in rapporten weer.
Bij ons op school komt het wel in het rapport. En dat bespreek je toch wel met het kind.
Delphi schreef:Overigens allemaal mooie scores hoor, maar ik hecht zelf meer waarde aan de gewone punten en de cijfers op het rapport dan aan de Cito uitslagen.
Suzanne F. schreef:Jullie denken er iets te zwaar over. Het zijn vragen van: 3 plaatjes, op welke plaatje zit het poppetje OP de kast. Of op welk plaatje zie je 3 appels.
pittig_ding schreef:De overheid eist dat de school laat zien hoe ze les geven en hoe dit dus door de kinderen wordt opgepakt.
Anoeska27 schreef:Als ik dit lees ben ik toch wel zo blij dat onze school niet aan kleutercito's en rapporten doet. Ik denk dat het faalangst in de hand werkt. Je kan wel zeggen dat je er niets over hebt gezegd tegen je kind, maar het feit dat je er hier vragen over stelt geeft wel aan dat je ermee zit. En dat voelen ze best aan.