Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Grappig... ts stelt maar 1 vraag: welke opleiding hebben bokkers gevolgd die nu een zorgboerderij runnen?
Dan komen er allerlei reacties, en maar 1 die haar vraag beantwoord...
Ts; ik ga even polsen bij een kennis van me wat zij gedaan heeft (ze runt het niet maar werkt er)
LadyMadonna schreef:Quera, nee, want ze vraagt niet welke opleiding ze nodig heeft, ze vraagt wat anderen hebben gedaan....
LadyMadonna schreef:Quera, nee, want ze vraagt niet welke opleiding ze nodig heeft, ze vraagt wat anderen hebben gedaan....
quera schreef:Zolang niet duidelijk is met welke doelgroep ts wil gaan werken heeft het ook geen nut om te vertellen welke opleiding bokkers gevolgd hebben.
dito schreef:ik denk dat het afhankelijk is welke doelgroep maar dan kijkend wat ze nodig hebben. Worden er medicatie uitgedeeld als ze bij jou zijn of moet je bv prikken/stoma verzorgen, katheter legen etc. Zijn dingen die je wel in je achterhoofd moet houden omdat ze de hele dag bij jou zijn. Ook denk ik dat je bhv moet hebben (brand en ehbo). Zijn ze autistisch/psychiatrisch, want daarbij komt ook een andere werkwijze bij kijken.
Ik denk als je breed kijkt dat de opleiding spw/sph aardig in de buurt komt.
LadyMadonna schreef:Grappig... ts stelt maar 1 vraag: welke opleiding hebben bokkers gevolgd die nu een zorgboerderij runnen?
Ts; ik ga even polsen bij een kennis van me wat zij gedaan heeft (ze runt het niet maar werkt er)
Nathalie__ schreef:Ik run geen zorgboerderij, maar werk wel in de zorg. Ik heb de opleiding maatschappelijke zorg gedaan op niveau 4. Hierin kun je in het tweede leerjaar een richting kiezen, dit zijn de richtingen gehandicaptenzorg en specifieke doelgroepen (waaronder vooral ouderenzorg).
Graag wil ik er bij zeggen dat ik ook 1,5 jaar op een soort zorgboerderij heb gewerkt waarvan de eigenaar geen zorg achtergrond heeft, maar dus wel alles heeft opgezet. Hoe langer ik er werkte, hoe meer ik mij bezighield hoe alles werkte qua zorgkant en ik dingen aan het licht hield die moesten veranderen of gewoon gespiegeld hoe het ergens anders in de zorg werkt. Oprichter zag dit helemaal anders en benoemde allemaal werkaspecten van mij waar ik niet goed in was. Waarempel zijn deze aspecten bij mijn baan in de ‘echte’ gehandicaptenzorg nu positieve punten van mij. Hiermee wil ik zeggen dat het toch ook echt wel goed is om echt te weten wat de zorg inhoud. Hiermee zul je je dan ook positief kunnen onderscheiden. Succes!
Froemel schreef:Een vriendin van mij heeft een zorgboerderij, ze heeft SPH niveau 4 gedaan. Dat is nu de opleiding Specifieke doelgroepen. Zij heeft voornamelijk volwassen mensen met een verstandelijke beperking, ook komen er op de woensdag en zaterdag soms kinderen met autisme of ADHD.
Onderschat het niet, het is best pittig om met deze mensen te werken, maar ook echt leuk! Dmv je opleiding leer je verschillende begeleidingsstijlen en zo nog veel meer. Succes in elk geval!
SARINO schreef:LadyMadonna schreef:Grappig... ts stelt maar 1 vraag: welke opleiding hebben bokkers gevolgd die nu een zorgboerderij runnen?
Haha inderdaad ,ik ben eigenlijk te verbaasd...
Er zijn zelfs bokkers die het liefste in mijn portemonnee willen kijken..........