ARCTN schreef:Voorbeeld 1:
Scholier (werken en leren) mag een examen doen maar dit valt op een werkdag. Dit betekend dat er vrij gevraagd moet worden. In de kantine heeft leerling al opgemerkt dat op die dag, op dat tijdstip het examen is.
Wanneer het een aantal dagen voor het examen is, vraagt onze stagebegeleider of er al vrij gevraagd is, want hij heeft nog niks gehoord. Met grote verbazing merkt leerling op dat in de kantine al gezegd is wanneer het examen is. Collega legt uit dat dit geen vrij vragen is en dit persoonlijk/telefonisch bij mij gedaan moet worden, zoals ook in de personeelsgids staat. Leerling word boos en vind het belachelijk, achterlijk, stom... Leerling zegt zich dan die dag wel ziek te melden...
Ik vind dit ERG onduidelijk.
1) Als het gaat om een stagair vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat er geen stage wordt gelopen op een examendag.
Dit was geen schoolexamen, maar afrijden voor een rijbewijs..Bij een baan naast school hoor je het idd zelf te melden.
2) 'het wordt gezegd in de kantine' - hoezo is dit geen persoonlijke mededeling?
...ik kan mij voorstellen dat degene die de roosters maakt het liever op kantoor of per mail te weten komt.
Maar wees dan als volwassene zo sportief om hier om te vragen.
op dat moment was ik niet in de kantine. Daarbij krijgt iedereen keurig een personeelsgids en uitleg bij intake hoe en wat betreft vrij vragen e.d.Citaat:
Leerling moet naar huisarts en krijgt verwijzing voor ziekenhuis en het advies gelijk maar te gaan. Leerling doet dit, maar geeft dit niet bij mij door. Wanneer leerling wel erg lang wegblijft belt stagebegeleider de leerling op. In principe zou ik voor het lange wegblijven zonder mij op de hoogte te stellen een vrije middag rekenen. Maar ik ben de beroerdste ook niet, dus dit niet gedaan.
?
Medisch afwezig is in mijn woordenboek 'ziek' ipv vakantie.
En je hoopt er nooit op, maar het kan gebeuren dat huisarts iemand direct voor nader onderzoek doorstuurt.
Hoort gewoon bij 'medisch afwezig'.