Werken bij een supermarkt?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Werken bij een supermarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:37

Broodafdeling is zo leuk om te doen, heb het zelf ook 4 jaar gedaan. Meestal werkte ik van 6 tot 1. Soms van 8 tot 5.

Het contact is inderdaad niet heel moeilijk, en je leert er juist heel veel van. Klagende mensen stuur je in het begin gewoon door naar een collega.

Contract en kleding krijg je vast op de eerste werkdag.

Heel veel werkplezier!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:12

Volgens mij gaat jou dit allemaal prima lukken en je zult zien dat het telefoongesprek wat je gaat voeren ook reuze mee zal vallen. Laat je ons nog weten hoe het afgelopen is en hoe het bevalt :9

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:52

Ik wil je wel het advies geven om er vooral "voor te gaan" en niet te verlegen en afwachtend te werk te gaan.
Ik heb liever iemand die fouten maakt en daarvan leert, dan niks doet om geen fouten te maken.
Even doorzetten en dan komt het helemaal goed +:)+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:52

Veel plezier op de broodafdeling! Ik heb het een half jaar gedaan bij een supermarkt, toen op een niet zo nette manier eruit gezet (12u 's middags te horen krijgen dat die dag mijn laatste dag is - eh.)
Niet zo rouwig om, want het team zelf vond ik maar een achterbaks stel kippen :+

Klantcontact vond ik zelf giga mee vallen en had best wat meer mogen zijn. Deed toch veel mijn eigen ding (broden/broodjes/snacks afbakken, dingen uit de vriezer halen / inruimen, brood snijden en stickeren, checken of er nog bijgebakt moest worden, bossche bollen maken). Af en toe iemand die vroeg naar een brood wat nog aan het afkoelen was of die al gesneden kon worden, een stokbrood gesneden wilde hebben of vroeg naar iets in de winkel (waar ik ze standaard naar een vakkenvuller door verwees - die weet het beter dan ik en dan hoefde ik de bakkerij niet alleen te laten)

Hou er rekening mee dat als bijv saucijzenbroodjes in de aanbieding zijn je de hele dag bezig bent met die aanbieding :+ En ik heb er behoorlijk wat brandplekken van de oven aan over gehouden :=

Wat wel fijn is, is dat elke dag hetzelfde ritme is. 5:45 aanwezig, om 6u ben je bezig met de karren brood etc binnen te halen en in de juiste schappen te leggen, dan het hele ochtendritueel om alle schappen met zelfgebakken dingen vol te krijgen, tegen die tijd ff koffiepauze, dan was het rustig en vooral mensen helpen tot de lunch (en broden bijbakken), half uur lunch, broden snijden, vriezer vullen... afhankelijk van je dienst/het schema moet er aan het eind van de dag alles worden schoongemaakt, producten die bijna overdatum zijn gestickerd en wat niet verkocht is aan verse producten weggegooid.

Misschien helpt het je om zo een beetje voor je te zien hoe zo'n dag eruit ziet :D Heel veel plezier en succes!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:11

Over de wc trouwens, de broodafdeling is zo'n plek waar je eigenlijk wel altijd gewoon weg kan lopen als het moet (in tegenstelling tot de kassa bijvoorbeeld) en dus naar de wc gaan.
Het is ook je volste recht om naar de wc te gaan en of dit 1 keer is per dag of 20 keer als je moet dan moet je en daar kan iemand weinig aan doen. Ze zijn zelfs verplicht je naar de wc te laten gaan wanneer je wilt.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:14

Ik heb als bijbaan in mijn havo en studententijd bij de AH gewerkt op de broodafdeling.
Zelf vond ik dit een van de leukste afdelingen. Veel afwisseling, vaste klanten leerde je vrij snel kennen en leuke wisselwerking met klanten.

Wij hadden verschillende soorten diensten; van 6.30 tot 12.00 (alleen koffie pauze), van 6.30 tot 15.00 (koffie + middag pauze), van 6.30 tot 16.30 (2x koffie en lange middag pauze) en van 12.00 tot 16.30 (koffie pauze).
De 6.30 tot 16.30 werd eigenlijk alleen ingezet wanneer de bezetting klein was. Meestal had ik de 6.30 tot 15.00 dienst. Wij konden tussendoor altijd gewoon naar het toilet.
In de ochtend begonnen we met de karren naar binnen rijden, het ochtend broodschema afbakken en brood in de schappen leggen. Wanneer de eerste broden en broodjes waren afgekoeld konden deze gesneden en verpakt worden. Af en toe werd je gebeld voor een bestelling, deze schreef je in het boek of als het voor diezelfde dag was legde je hem al klaar.
Daarna is het goed bijhouden wat loopt snel, brood bijbakken en bijvullen. Na 12.00 kon worden begonnen met het opruimen van de koelingvracht (deze kwam bij ons altijd tussen 12.00 en 14.00) en brood opleggen voor de volgende dag, zodat dan meteen weer met het bakschema begonnen kon worden.

Klanten contact heb je inderdaad meer dan gewoon als vakkenvuller. Je staat met je gezicht naar de klant toe en bent daarom een goed aanspreek punt in de winkel. De meeste vragen die je krijgt zullen gaan over of je 3 broodjes wilt geven (vaak per 2 verpakt), of waar de krentenbollen liggen, etc.

Maak je geen zorgen over je eerste werkdag. Zodra je ontvangen wordt, wordt je bijna aan de hand meegenomen in het proces. Onthoud voor jou is het de eerste keer, maar zij hebben veel ervaring met nieuwe mensen.

Oh en als je het bellen te spannend vind, kun je ook even langsgaan...

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 11:59

allereerst iedereen super erg bedankt voor jullie ervaringen! zo te horen is brood dus leuker dan het gewone vullen/spiegelen?
ik ga vanmiddag even bellen!

Dimphyl schreef:
gefeliciteerd met je baan TS!

ik heb zelf 6 jaar op de broodafdeling vd Hema gewerkt, misschien dus iets anders.

klantencontact is altijd eng in het begin, je weet nog niet veel te vinden in de winkel en niet alle ins en outs over de producten.
gewoon heel 'makkelijk': komt er een klant op je af met een vraag; 'goedemorgen meneer/mevrouw, ik kijk even of mijn collega u kan helpen, die weet er wat meer over'
en dan blijf je (als je het niet te druk hebt natuurlijk) er even bij staan zodat je het antwoord gelijk weet voor de keer erna!

kan ook makkelijk zijn om, als je de winkel niet zo vaak bezoekt, alvast eens zelf een boodschapje te doen daar, zo kun je alvast de indeling van de paden een beetje zien, dat hielp bij mij heel erg.

enne, veel plezier alvast!! je zult even moeten wennen maar als je het werk door hebt dan is het zó leuk om klanten te helpen!
(zegt iemand die op 15j door angsten niet naar de winkel durfde en nu nooit meer iets anders wil dan klant contact :+ )

dit is nog wel een goede, ik heb express die winkel (Dirk) gekozen omdat ik er zelf nooit kom en dus als het werken niks blijkt te zijn ik er dus ook niet meer hoef te komen O:)

Olympia schreef:
Hartstikke leuk op de broodafdeling werken. Ik heb 13 jaar in een supermarkt gewerkt en stond ook wel eens op de broodafdeling. Daar ging de tijd altijd zo snel.. Bij de kassa was ik leidinggevende en ook altijd bewust met de tijd bezig..

Ik zou op je eerste werkdag hiernaar vragen. Ik heb bij mijn nieuwe baan mijn contract digitaal gekregen via de mail. Geen idee of ze dat in de supermarktbranche dat ook doen, maar wie weet ligt hij ook gewoon klaar op je eerste werkdag :)

zou ik mogen vragen hoe je het contract dan gekregen hebt? ik heb namelijk wel al al mijn gegevens moeten invullen en ook een scan van ID en bankpas moeten laten maken, geldt dit niet als contract?

maras schreef:
Volgens mij gaat jou dit allemaal prima lukken en je zult zien dat het telefoongesprek wat je gaat voeren ook reuze mee zal vallen. Laat je ons nog weten hoe het afgelopen is en hoe het bevalt :9

dat is goed! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:03

Ik vond het vele malen leuker dan het gewone vullen :j
Het contract heb ik zelf gewoon op kantoor getekend, maar dat is al 10 jaar geleden :P dus dat kan inderdaad inmiddels digitaal zijn. Ik zou voor vragen daarover wel even bellen :j

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 15:02

Zojuist even gebeld (wat achteraf gelukkig meeviel), morgen toch niet mijn eerste werkdag..
Ze hadden het (te) druk en het contract komt na het weekend binnen en dan moet ik nog eens bellen :\

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:09

Icelandshet schreef:
Zojuist even gebeld (wat achteraf gelukkig meeviel), morgen toch niet mijn eerste werkdag..
Ze hadden het (te) druk en het contract komt na het weekend binnen en dan moet ik nog eens bellen :\

Wat jammer! Maar komt vast helemaal goed!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 14:22

De redeb dat mijn contract er nog niet was is omdat mijn persoonlijke gegevens pas na 4 (!!!!) keer invullen aankwamen???
Hopelijk volgende week toch beginnen

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:24

Vaak duurt dat even voor het opgeslagen is. Ik kon pas 2 week na het gesprek beginnen.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 14:57

Inmiddels heb ik alles binnen wat moet, MAAR mijn arbeidsovereenkomst heeft de ingang van 1 augustus, betekend dat dat mijn eerste werkdag dan ook dan is?

Of moet ik nog een keer bellen om een nieuwe afspraak te maken want 1 augustus ben ik toevallig een dagje weg....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:02

Heb je nog geen rooster gekregen?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 15:34

LadyMadonna schreef:
Heb je nog geen rooster gekregen?

Nee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:38

Zijn er vaste werkdagen besproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:54

Ik zou even bellen om te vragen wanneer je moet beginnen. Dat is het makkelijkst en is het meteen duidelijk. Startdatum wil niet zeggen dat je op die dag ook echt werkt.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 16:55

dees_daan schreef:
Ik zou even bellen om te vragen wanneer je moet beginnen. Dat is het makkelijkst en is het meteen duidelijk. Startdatum wil niet zeggen dat je op die dag ook echt werkt.

Ga ik doen! Dankjewel!

LadyMadonna schreef:
Zijn er vaste werkdagen besproken?

Tot 3 september niet ivm met vakantie, daarna afhankelijk van mijn rooster op school..

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:30

Ik vraag me nogsteeds af hoe het sommige mensen zo makkelijk af gaat, want mij lukt het niet.. al meerdere paniek aanvallen gehad vandaag omdat ik morgen voor het eerst moet werken..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:49

Rustig aan!

hou je in je hoofd dat íedereen ooit begint met werken. Fouten maken is niet erg. Je moet ergens beginnen kop op. Op tijd naar bed vandaag, morgen fris en fruitig op je werk verschijnen. Het ergste wat je kan doen is een fout maken, en dan krijg je hulp van anderen om te corrigeren. komt helemaal goed :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:11

Icelandshet schreef:
Ik vraag me nogsteeds af hoe het sommige mensen zo makkelijk af gaat, want mij lukt het niet.. al meerdere paniek aanvallen gehad vandaag omdat ik morgen voor het eerst moet werken..

Waar ben je bang voor?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:15

Ik heb twee jaar bij de action gewerkt en mijn eerste werkdag was ik erg zenuwachtig. Ik wist niet waar ik heen moest in de winkel om te beginnen, maar dat heb ik gevraagd aan iemand en dat kwam allemaal goed. Daarna werd ik ingewerkt en werd alles aan me verteld hoe wat werkte. En fouten maken is totaal niet erg, op die manier leer je juist hoe alles moet :) Nieuwe dingen zijn eng, maar ook leuk. Op die manier kom je erachter wat je in je mars hebt en tot waar jouw grenzen lopen. Je kan het, zet hem op morgen! :D

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 18:29

Winged schreef:
Icelandshet schreef:

Waar ben je bang voor?

dat weet ik niet, bang om mezelf voor schut te zetten? of misschien bang omdat mensen mij niet gaan mogen?

omdat ik bij het brood sta moet ik dus al beginnen voordat de winkel open is, ik moet morgen via de achteringang naar binnen (geen idee waar die is) en dan vragen om ..., dat gaat gewoon tegen al mijn principes in omdat ik bang ben dat het fout gaat

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:32

Als wij een nieuwe op brood krijgen wachten we vaak even dat ze er is ( wij gaan in een keer na binnen dus er staat bij ons een clubje te wachten) en daar kan je bij gaan staan even goedemorgen zeggen en jezelf voorstellen en dan komt het allemaal goed

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 18:44

Ik denk niet dat ze weten dat ik kom.. is namelijk 3 uur geleden afgesproken..

Degene die me zou inwerken is op vakantie, dus straks is er niemand om me in te werken :(