Ervaringen arbeidsconflict en deskundigenoordeel UWV?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Ervaringen arbeidsconflict en deskundigenoordeel UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:53

Dat zou het ideaal zijn, dat in een prettige werksfeer iemand aangesproken kan worden op zijn functioneren zonder dat dit een arbeidsconflict oplevert. Het ligt heus niet alleen altijd maar aan de werkgever. Enig reflecterend vermogen in sommige werknemers ook vreemd.... Nu kan je daar als werkgever op verschillende manieren mee om gaan, dat staat vast :)

Shadow, dat is inderdaad een stuk wat ik lees. Anderzijds lees ik ook dat ' door wat haar is aangedaan zij geld wil ' en daarom nu niet gaat solliciteren.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 19:32

Shadow0 schreef:
Je kunt echt prima ziek worden van een arbeidsconflict. En dan is dat 'lekker' thuiszitten wellicht: het meeste van je hobby's opgeven, problemen in je relatie, veel huilbuien en tot niets komen. De meeste mensen gaan liever naar hun werk.
Dit soort dingen doet wat met mensen...

Precies, het klinkt misschien als lekker thuis zitten, maar ik zou 10x liever gewoon aan het werk zijn :)

Ik heb mijn werkgever ook nooit de schuld gegeven van oorzaak van mijn burn-out. Het waren privé dingen met werkgerelateerde dingen, een combinatie. Alleen nu werken ze mij juist tegen, dat neem ik ze wel kwalijk.

@Ruitje.
Ik kan om pricacy redenen het hele verhaal niet neer zetten. Ik ben ziek en nog niet toe aan solliciteren, dat heeft niks te maken geld willen of om wat ze me aan doen. Ik wil niet dat mijn volgende werkgever hier de dupe van is. Wat ik had gewild was een manager die me de ruimte had gegeven en me niet had willen wegwerken. Dan was ik nu allang weer fluitend aan het werk geweest :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:50

Idd niet zelf ontslag nemen.. ik Pb je even ivm herkenbaarheid

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:55

hazel schreef:
@Ruitje.
Ik kan om pricacy redenen het hele verhaal niet neer zetten. Ik ben ziek en nog niet toe aan solliciteren, dat heeft niks te maken geld willen of om wat ze me aan doen. Ik wil niet dat mijn volgende werkgever hier de dupe van is. Wat ik had gewild was een manager die me de ruimte had gegeven en me niet had willen wegwerken. Dan was ik nu allang weer fluitend aan het werk geweest :)

Zo had ik het idd ook gelezen

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:31

Wat ontzettend nare situatie hazel :(:) Helaas heb ik ervaring met ziek zijn plus een arbeidsconflict, een flapdrol van een bedrijfsarts en een deskundigenoordeel van Uwv.

Ik zou inderdaad een deskundigenoordeel aanvragen bij het uwv. Afhankelijk van de uitkomst kun je verder kijken. Let wel op dat je mogelijk geen loon krijgt over de niet gewerkte periode tussen het aanvragen en afronden van het deskundigenoordeel wanneer het uwv je niet ziek verklaard. Heel erg veel sterkte gewenst!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 17-07-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy deel van bericht verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:07

Dat je geen WW krijgt bij vrijwillig ontslag klopt niet helemaal.

Iets meer dan 6 jaar geleden heb ik na een jaar ziekte (depressie/burnout) ook ontslag genomen en toch WW gekregen. Ik was inmiddels weer aan het herintegreren maar moest tot de conclusie komen dat mijn werk een hele grote veroorzaker was. Het paste absoluut niet bij mij en de werkdruk was veel te hoog. Van een verstoorde werksfeer of conflict was absoluut geen sprake. Ik functioneerde weer enigzins maar wel met groot risico op terugval als ik weer fulltime aan het werk zou gaan. Het schuldgevoel richting mijn collega's en werkgever stond verder herstel ook echt in de weg. Toen heb ik besloten om ontslag te nemen zodat ik zonder alle druk en stress beter kon worden. Ik kon het me veroorloven om een tijdje de bijstand in te gaan maar kreeg tot mijn verbazing gewoon WW. Mijn oud werkgever betaalde een jobcoach en de bedrijfsarts en psycholoog konden bevestigen dat herïntegratie niet mogelijk zou zijn en ik dat ontslag echt nodig had als laatste zetje voor mijn herstel. Uiteindelijk heb ik welgeteld 3 maanden WW gehad en nu een baan waar ik helemaal op mijn plek ben.

Mijn privé leven heb ik inmiddels weer op orde (was ook een trigger) maar zou voor geen goud meer terug willen naar mijn oude baan.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 22:15

Ik heb goed nieuws, mijn werkgever heeft me een vaststellingsovereenkomst aangeboden :) Echt heel erg een opluchting *\o/*

Ik ben nu dingen aan het uitzoeken voor het berekenen van de transitievergoeding, ik loop alleen tegen wat vragen aan over mijn loonstrook. Er kloppen dingen niet aan. Iemand die hier verstand heeft van salarisadministratie?

Ik ben zo opgelucht, wat kan een mens zich rot voelen door een baan zeg, dat besef je je pas als je er middenin zit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:23

Ohhh super fijn!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:24

*\o/* rust

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 22:41

Ik kan het nog steeds niet geloven <3

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:32

Wat fijn...! *\o/*

Maar dat de baas wil/gaat onderhandelen wil waarschijnlijk zeggen dat het voor de baas voordelig is.

Goed alles checken en laten checken of het ook voor jou voordeel oplevert. (De vast stellings overeenkomst sluit ww uit en hoort een transitie (newspeak: ontslag)vergoeding te omvatten.)

En svp op basis van een correcte berekening = nette loonstrook. :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:47

Zorg ook dat je juridisch advies inwint voordat je de vaststellingsovereenkomst tekent! Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, schakel deze vooral in. Heb je die niet, neem dan contact op met het juridisch loket. Soms is het ook mogelijk om te onderhandelen dat je werkgever deze kosten op zich neemt. Laat je vooral niet forceren om iets te tekenen waarvan je niet goed weet wat de consequenties zijn.
Dit heeft vooral te maken met je recht op een uitkering. Als je namelijk een zogenaamde 'benadelingshandeling' pleegt, het UWV een uitkering kan weigeren.

Hopelijk komen jullie er samen goed uit en kun je snel aan iets nieuws beginnen waar je wel op je plek bent.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 15:24

Ik heb een advocaat :)

Maar die is erg druk voor haar vakantie, dus heb aangeboden zelf een berekening te maken. Ik werkte namelijk structureel veel over en dit heeft mijn werkgever niet mee genomen in de berekening. Ook beginnen ze pas te rekenen vanaf de dag dat ik een contract via hen kreeg, terwijl ik eerst via het uitzendbureau heb gewerkt dus er is sprake van opvolgend werkgeverschap. Ik heb m’n advocaat voorgesteld een opzetje te maken om werk uit handen te nemen. Ik leer hier ook weer van en vind het leuk om te doen :)

Heb dus alleen nog iemand nodig die kan helpen met mijn salarisstrook. Ik ben dit jaar van 4 weken naar maandsalaris gegaan, maar er kloppen dingen niet lijkt het, kom er online niet uit.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:04

PB maar, ik heb wel kennis over transitievergoedingen en het lezen en checken van salarisstroken.