Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:51

karuna schreef:
Melkvrij brood, eventueel rijst of amandelmelk en muesli zodat er wat te eten is ook voor lactose en soya allergien. Eventueel parma of serano ham want die is ook melk vrij. Verder vers fruit en groente zoals komkommer en tomaat, eventueel havermout met water. Warm eten houd ik niet van zo vroeg. Verse fruitsappen. Nootjes

Maar 11 euro zou voor mij reden zijn elders te gaan ontbijten :o

Ham melkvrij? Is er dan ook ham mét melk?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 09:53

Streekproducten is een goeie inderdaad! Die moeten wel te vinden zijn denk ik

Dat is ook wel leuk inderdaad Resistance :j Elke dag wat anders, zeker voor gasten die langer blijven.

Ik ben even aan het zoeken hoe je beleg apart kunt presenteren en toch koel houden. Gemengde fruitsalade zal het gemakkelijskte zijn, je kunt niet het hele jaar door lekkere aardbeien krijgen en dan zit je in de winter niet ineens met een 'gat' zeg maar.

Als ik zelf het ontbijt doe (uitzonderlijk want ik ben geen ochtendmens :+) maak ik wel eens pannenkoekjes, het is zo gemakkelijk en mensen vinden het een leuke verrassing.

Ontbijtgranen wordt inderdaad erg weinig gevraagd, wij hebben wel zo'n 'tubes' maar doen ze nooit tot boven vol. Het wordt gewoon niet gegeten en dat is dan zonde. Kan wel eens opzoeken wat de kleine doosjes kosten.

Ik weet even niet of ik ergens een foto heb, oeps! :D Zal eens zoeken. Heb er eentje gemaakt van het moederdagontbijt maar dat was ook wel weer een specialleke.

Eierkoker hadden we in het begin maar is blijkbaar voor veel mensen moeilijk := Eitje wordt vergeten, eitje ontploft, ei overal, geen zin om er op te wachten etc..

Damn jullie gaan snel, wilde al 2x versturen en komt steeds bij haha!
Harde en zachte broodjes zijn er, wit brood, grijs brood, krentenbrood (die gaat als een trein trouwens), croissantjes/chocoladekoeken afwisselend, toaster voor brood, brood van de bakker want wij hebben serieus de beste bakker van de wereld hier, zonder overdrijven :P
Verschillende soorten koffie is geen probleem, vier soorten hartig beleg en steeds wat anders met kaas en ham als standaard.

Karuna, is 11€ te veel?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:55

Als je inderdaad duidelijk aangeeft wat vega(n) verantwoord is scheelt dat al zo veel! :)
Bijv sommige broodjes bevatten melk en ik voel mij dan vaak bezwaard om het helemaal te gaan vragen aan het personeel dat al druk op een neer rent om ons van eten te voorzien :o
Bordjes of stickertjes met een legenda erbij kan dan heel erg helpen. Bijv gekleurde bolletjes: groen voor vegan, geel voor vega, blauw voor melkvrij, groen voor glutenvrij...
Is even wat uitzoekwerk vrees ik maar op de lange termijn heb je daar veel plezier van denk ik :)
Als het lastig is om allerlei verschillende zaken in huis te halen zou ik iig op de website vermelden dat jullie rekening kunnen houden met vega(n)s en allergieën *\o/* Dan kan je van tevoren eea in huis halen, zoals glutenvrije bolletjes. Dat kan nog wel een drempel zijn.

Wat rauwkost betreft, dat vind ik zelf heerlijk op brood, misschien kan je bijv komkommer en tomaat in kleine blokjes snijden (0,5cm) en dat in een schaal doen? Erg simpel maar voelt ook luxe aan :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:55

Ik ben een slechte ontbijter en moet 's morgens echt niet denken aan brood, jam, ei, bacon oid. Alleen de geur al 's morgens %) .
Als ik in een hotel ontbijt, doe ik dat altijd met vers fruit (als fruitsalade), een lekkere muesli en "yoghurt".

En met die "yoghurt" loopt het dus vaak fout. Want wat ik eigenlijk altijd mis in hotels bij het ontbijt is een goede zuivelvervanger voor de lactose-intolerante medemens. Dus soja-melk of soja-yoghurt oid. Ik heb dus altijd standaard mijn lactase-tabletten mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:56

O ja heel erg veel. In nl wel belgie en frankrijk al een stuk beter te krijgen. In heel veel vleeswaar zit lactose, bietensap voor de kleur en andere zooi. -O-

Voor mij wel -O- omdat ik ivm allergie veel niet mag hebben en ben geen worstjes eter. Dan is 11 euro voor twee broodjes met wat jam en stuk fruit een hoop geld. :o voor iemand die alles mag hebben en zich klem kan eten zodat lunch overgeslagen kan worden ligt het anders natuurlijk.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:56

Ten eerste: ik verwacht dat er iemand naar mijn tafel komt die vraagt of ik koffie, thee of warme chocomel wil, om vervolgens te vragen of ik een eitje wil. (kun je meteen vragen hoe het eitje bereid moet worden)

Bij het buffet verwacht ik:
- Melk
- Jus d'orange
- Ander fruitsapje

- Yoghurt
- Muesli/cruesli
- Honing
- Fruit

- Harde broodjes (wit en bruin)
- Boterhammen met een toaster
- Boter
- Roomkaas
- Normale kaas (bv. 2 soorten)
- Komkommer + tomaat
- Vlees (bv. rauwe ham, gebakken bacon (voor bij je eitje), boterhammenworst en salami)
- Zoet beleg (2 soorten jam, hagelslag, nutella, pindakaas)

Idee: Nog nooit tegen gekomen, maar ik zou het echt heel tof vinden als een hotel tosti ijzers zou hebben staan. Kun je zelf een panini of tosti maken. <3
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 27-06-18 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:57

Misschien ben ik een zeur maar wat ik ook echt belangrijk vind is dat ik verse thee / koffie kan pakken.
Niet uit een thermosfles zegmaar.
En bij thee wel dat het water ook heeft gekookt, vind thee met warm water zo vies.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:57

Ik ben al blij met alleen yoghurt en fruit, en misschien nog een eitje. Kopje groene thee erbij en ik ben tevreden. Ontbijtgranen is zoveel keus in. Dat is gewoon erg lastig dan zijn portieverpakkingen handiger. Of zelf granola maken: https://www.laurasbakery.nl/zelf-granola-maken/ heel makkelijk en als het zelf gemaakt is zijn mensen misschien eerder geneigd om het te nemen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:58

Granoek schreef:
Karuna, is 11€ te veel?

Vergelijking met Parijs:
21,- voor ontbijtbuffet
15,- ontbijt op bed
11,- ontbijt to go

Ik snap nooit waarom ontbijt niet gewoon in de prijs zit. :') Alsof ik s'ochtens de energie heb om naar de bakker te gaan, dan naar de winkel voor beleg, en dan op mijn hotelkamer ga lopen hannesen want ik heb geen mes? En zijn er om 8 uur s'ochtens al tentjes open waar je ontbijt kunt krijgen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:59

Ik vind fruit en groente wel lekker, maar wil wel graag zelf bepalen wat ik daarvan wel / niet opschep. Ik mag namelijk niet alles (tomaat, appel, kiwi) en vind niet alles lekker (ananas, sinaasappel), maar houd juist wel van andere dingen (bramen, frambozen, aardbeien, meloen, peer, komkommer, druiven). Als ik die dan zelf op m'n bordje mag gooien, helemaal top.

Qua eieren zou je natuurlijk hardgekookte eieren neer kunnen leggen en een bordje erbij dat op verzoek een zachtgekookt ei gemaakt kan worden. Dan heb je geen overschot en hoef je ze dus ook niet weg te gooien als ze niet worden gegeten. Het idee van een eierkoker vind ik ook een goeie.

Vaak zie je in hotels (in ieder geval in de VS, en daar heb ik het meeste ervaring) dat je zelf je pancakes kan opwarmen, je wafel kan maken (staat zo'n grote kan/bus met beslag waar je dan één bekertje uit tapt om in het wafelijzer te gooien) en je toast kan toasten. Dan kun je ook zelf bepalen of je 'm licht gekleurd wil (zoals ik) of bijna zwart.

Bordjes met vega(n) en allergenen zou ik ook fijn vinden. Ik ben niet iemand die een epi-pen bij zich heeft voor allergieen, maar vind het wel fijn als ik die producten kan vermijden. Zo wil ik af en toe best muesli, maar wat nou als er hazelnoten, walnoten, amandelen (gemalen, die hele kun je er wel uitvissen) in zitten... dus dan doe ik het maar niet.

Als ik aan mijn oma's denk: zachte broodjes, want anders krijgen ze het niet weg met hun kunstgebit :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:59

In amerika leren kennen was ook enige dat ik als ontbijt mocht hebben een persoons poties in zakje met havermout. Was er blij mee en knaagt lekker weg

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:00

Zoetjes en andere thee dan engelse melange/earl grey!

Echt, ik leef op thee, maar die bittere zooi is niet te drinken, en suiker in de thee is niet lekker als je dat niet gewend bent. Zoetjes kosten haast niets en maken de wereld zo veel beter. :P

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:03

karuna schreef:
Voor mij wel -O- omdat ik ivm allergie veel niet mag hebben en ben geen worstjes eter. Dan is 11 euro voor twee broodjes met wat jam en stuk fruit een hoop geld. :o voor iemand die alles mag hebben en zich klem kan eten zodat lunch overgeslagen kan worden ligt het anders natuurlijk.

Ja, hierin ben ik het wel met Karuna eens :j . Als ik zie wat er dan bij zo'n buffet geserveerd wordt snap ik die prijs wel. Maar als je 80% niet kan/wil eten en dan ook nog moet behelpen met zuivel die je eigenlijk niet wil maar bij gebrek aan beter toch maar eet, is het behoorlijk aan de prijs.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:03

Zijn er soja producten (melk/yoghurt) die we zeker niét moeten nemen? := Kan wel heel nobel alles gaan aanbieden maar dadelijk vinden ze het heel vies :+ Ik ken alleen Alpro..

Groenten zijn voor ons heel gemakkelijk, standaard aanwezig voor lunch en diner en kan hier ook gewoon gebruikt worden. Ontbijt eindigt om 10u en de keukenploeg begint om 11u dus dat sluit gewoon fijn aan.

Bramen en frambozen zijn voor ons niet echt realistisch, die zijn echt heel erg duur :=
Eitjes op verzoek is nooit een probleem uiteraard :)

Zo'n wafelijzer hebben we toevallig gehaald om een proefperiode in te lassen haha! Even kijken hoe dat loopt en was ook een beetje de reden dat ik ging rondneuzen :D

Ontbijt zit trouwens gewoon in de prijs hoor! Maar voor mensen van buitenaf kost het € 11 dus die prijs heb ik opgegeven als maatstaaf.
Een kamer kost € 88 incl ontbijt. Er zijn trouwens heel veel mensen die specifiek om een kamer zonder ontbijt vragen, omdat dat goedkoper is. En die dan 's morgens alsnog vragen of ze kunnen ontbijten :)
Vooral gasten via externe boekingssites.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:03

Ik denk dat je hier in België idd niet moet beginnen met pindakaas en karnemelk :+ Dat ga je kunnen weggooien.

Ik sluit mij verder aan bij alles wat hier a gezegd is. €11 is niet veel voor een ontbijt dus verse pistolets/croissants met wat zoet en hartig beleg en dan ben ik al heel blij. Het moet niet veel en uitgebreid zijn, zolang het maar vers is.

Verder ben ik er sinds 2 weken achter dat ik met een aantal voedselintoleranties zit: lactose, kaas (ook lactosevrije kaas) en tarwe. Ik vind het nu heel moeilijk om dingen te vinden die ik mag eten. Maar verder wil ik eigenlijk ook de mensen niet tot last zijn en vind ik het verschrikkelijk om te moeten zeggen wat ik wel/niet mag eten. Daarom vind ik het inderdaad ook handig als er allergenen worden aangegeven. Exki is daar een goed voorbeeld van. Bij elk gerecht/soort brood staat een plakaatje met icoontjes: glutenvrij, lactosevrij, ... Dan moet ik al niet gaan vragen wat er overal in zit en ben ik zeker dat ik een aantal dingen kan eten. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat ik niet zo veel keuze heb, zolang ik maar niemand tot last ben :o

Wat ik verder ook goede ideeën vind: toaster om zelf brood te toasten of warmwater bad met mandjes om zelf eitjes te koken. Makkelijker voor jullie en de meesten vinden het echt niet erg om dit zelf te doen!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:04

julius_juut schreef:

Echt, ik leef op thee, maar die bittere zooi is niet te drinken, en suiker in de thee is niet lekker als je dat niet gewend bent. Zoetjes kosten haast niets en maken de wereld zo veel beter. :P

Zoetjes hebben we altijd en is hier eigenlijk ook eerder norm dan uitzondering :)
Verschillende soorten thee zijn er altijd.

Granoek

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:05

Ik kan in ieder geval al eens een allergenenlijst uitwerken, dat is een 'eitje' om aan te bieden (pun intended)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:06

Ik kom wel een keer proefdraaien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:08

Heb je testers nodig? O:)

julius_juut

Granoek schreef:
julius_juut schreef:

Zoetjes hebben we altijd en is hier eigenlijk ook eerder norm dan uitzondering :)
Verschillende soorten thee zijn er altijd.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Roodvos

Granoek schreef:
Zijn er soja producten (melk/yoghurt) die we zeker niét moeten nemen? := Kan wel heel nobel alles gaan aanbieden maar dadelijk vinden ze het heel vies :+ Ik ken alleen Alpro..

Ik vind Alpro prima, dat heb ik thuis ook :j .

Mijn vader gebruikt Provamel, omdat daar geen suiker in zit (naar ik begrepen heb).

Aanvulling: Alpro heeft ook wel kleine verpakkingen. En soja-producten zijn vaak heel lang houdbaar. Door kleine verpakkingen aan te bieden loop je minder risico steeds een half pak weg te moeten gooien.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 27-06-18 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:09

Haha dat er aan testers geen gebrek zou zijn vind ik niet raar _O-

Juut heb je trouwens ooit honing geprobeerd in de thee? Vind ik zelf nog 10x lekkerder dan zoetjes :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:10

Ik weet niet of je van alles aan moet gaan bieden voor mensen met intoleranties als standaard. Wel misschien als extra service als mensen het bij reserveren melden. Maar als je geen mensen hebt die perse sojamelk moeten hebben, kun je het weggooien en dat is zonde.

Ik kan niet tegen toegevoegde suiker en kan dus ook al meer dan de helft aan beleg niet nemen. Maar ik pas me aan (kan gelukkig wel tegen zuivel) en neem een broodje kaas in dat geval. Ik kan moeilijk gaan eisen dat ze suikervrije hagelslag en fruitspread speciaal voor mij op het ontbijtbuffet neer gaan zetten. Intoleranties en allergien zijn wel een verhaal apart. Vaak kun je in dat geval beter zelf eea meenemen waarvan je zeker weet dat je het mag hebben.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:10

Roodvos schreef:
Granoek schreef:

Ik vind Alpro prima, dat heb ik thuis ook :j .

Mijn vader gebruikt Provamel, omdat daar geen suiker in zit (naar ik begrepen heb).

Ik vind soja dan weer verschrikkelijk! :+ Die van alpro (met smaakjes) zit heel veel suiker in, dus die wil ik niet. Ik neem voor yoghurt altijd kokosyoghurt, heeft meer de textuur van yoghurt met een lichte kokossmaak. Voor melk kies ik dan lactosevrije melk (is wel iets zoeter en dan weer niet geschikt voor mensen met een koemelk allergie) of rijstmelk.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:11

Citaat:
Juut heb je trouwens ooit honing geprobeerd in de thee? Vind ik zelf nog 10x lekkerder dan zoetjes :P

Ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar denk dat veel mensen dat inderdaad wel lekker vinden. En honing als broodbeleg is wel heel erg lekker! :D
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 27-06-18 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt