Werken naast je baan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Werken naast je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 05:52

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een schoonmaakster heb, en geen huisdieren, dat scheelt ook zoveel. En ik vind het leuk om te doen, en besteed mijn tijd graag aan leuke dingen, niet aan het huishouden dus. :P

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:31

Ik werk nu 4 dagen al oefentherapeut en 1 ochtend maak ik nu nog ergens schoon. Hier ga ik wel mee stoppen binnenkort. Ik kom al iets van 10 jaar bij deze vrouw en zag het ook niet als werken. Daarnaast geef ik 1x per maand 2 lesjes aan kinderen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:42

Ik werkte voorheen parttime als leerkracht in het basisonderwijs. Als hobby maakte ik daarnaast taarten en haakwerk in opdracht voor anderen en heb zelfs nog een tijdje overwogen om er een bedrijfje van te maken. Dit liep echter de spuigaten uit waardoor ik nauwelijks nog vrije tijd had. En ik mezelf maar wijsmaken 'maar het zijn hobby's van me'. Voor ik het wist was het nauwelijks nog een hobby te noemen en leverde het me alleen maar stress op.
Inmiddels heb ik een fulltime baan en maak ik alleen nog taarten en haakwerk zonder dat ik erom gevraagd word.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:42

Werk 14 uur voor een werkgever en heb sinds vorig jaar mijn eigen bedrijfje en blijf me ontwikkelen dus gaan we in september verder op de FSA. Daarnaast vang ik ook nog pleegkittens op voor het asiel hier in de buurt en zijn er soms oppashonden naast onze eigen drie hondjes.
Stil zitten kan ik niet zo goed.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:14

Ik werk fulltime en schrijf daarnaast columns en artikelen (en heeeel af en toe een boek). Ik merk wel dat het soms lastig combineren is, na een lange werkdag heb ik vaak niet meer zo veel zin/inspiratie om weer uren achter de computer te duiken. Maar het is zeker te doen, vooral als je er iets naast doet dat je echt leuk vindt :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:31

Fulltime in het onderwijs. Daarnaast geef ik op zaterdagochtend nog 3 uur paardrijles op een manege. Soms mis ik wel een weekend, maar vind het ook weer leuk om te doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:49

Meldt zich.
Naast mijn allereerste (32 uur) baan was ik ook nog in de bediening en deed ik telefonische enquetes.
Mijn PhD kon ik nergens mee combineren ivm 10 uur per dag werken en dan nog stal uitmesten en rijden.
Maar naast mijn voltijd post-doc ben ik destijds zadelpasser geworden (alle vakantie dagen in opleiding gestopt).
Ben 9 jaar zelfstandig zadelmaker/passer naast verschillende banen geweest (de laatste voltijd leidinggevende).
Echter nu net gestopt omdat ik het niet eerlijk vond naar onze dochter, maar wie wat wat de toekomst brengt :P

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:09

Ik werk 24 uur als vormgever bij Epplejeck en daarnaast heb ik mijn eigen bedrijfje. Daar vul ik de andere twee dagen mee (soms meer). Mijn eigen bedrijfje is ook grafische vormgeving.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:17

Ik werk fulltime bij een bedrijf als quality manager. Veel uren en veel onderweg maar ook veel vrijheid. Op zondag werk ik 6u in een traiteurzaak. 10 jaar alweer :D ik weet niet zo goed wat ik met mijn tijd moet. Ga verder nog 4 keer rijden en 2-3 keer hardlopen per week.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 06:55

Sizzle schreef:
Meldt zich.
Naast mijn allereerste (32 uur) baan was ik ook nog in de bediening en deed ik telefonische enquetes.
Mijn PhD kon ik nergens mee combineren ivm 10 uur per dag werken en dan nog stal uitmesten en rijden.
Maar naast mijn voltijd post-doc ben ik destijds zadelpasser geworden (alle vakantie dagen in opleiding gestopt).
Ben 9 jaar zelfstandig zadelmaker/passer naast verschillende banen geweest (de laatste voltijd leidinggevende).
Echter nu net gestopt omdat ik het niet eerlijk vond naar onze dochter, maar wie wat wat de toekomst brengt :P

Zadelpasser is dat een lastige opleiding? Dat lijkt me ook wel wat.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:02

Ik werkte parttime als paraveterinair en had daarbij een baan als educatief medewerkster in een dierentuin.
Eenmaal een vast fulltime contract bij de dierenarts ben ik gestopt.
6 jaar lang 6 dagen per week werken en 6 jaar lang geen vakanties gehad te hebben... (ja 1 week maximaal vrij)

Nu heerlijk! Ik werk 36 uur in 4 dagen. Dus 3 dagen vrij. Dat is even anders dan 1 dag vrij zijn!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:45

Hoikimmy, de basiscursus is voor iedereen die meer wil weten wel leuk denk ik. Echter sls je ook de praktijk wil leren dan ben je wel een paar jaar verder als je dat naast je werk doet.
Ik ben 1 jaar iedere maand ervoor naar de cursus gevlogen en de jaren erna waren het steeds enkele volle weken in NL of Engeland. Al mijn spaargeld en vakantiedagen zijn er 3 jaar lang ingegaan, masr ik vond het de moeite waard :)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:53

Ik werk in de zorg en dan is fulltime werken soms erg lastig. Ik heb een tijdlang naast mijn huidige baan flexwerk erbij gedaan. Beviel erg goed.

Daarnaast poets ik nu 2 ochtenden op een vakantiepark. Ik haat poetsen en schoonmaken maar ik kan er mijn paard van onderhouden en leuke dingen met hem doen. Dat houdt me op de been

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:01

Ik werk tussen de 32-38 uur bij de Epplejeck. Daarnaast nog af en toe in de weekenden in de horeca en dan voornamelijk op het TT circuit, puur omdat ik de horeca en de mensen daarbij niet kan missen.. het is erg druk en daarbij schiet de aandacht voor mijn shetje er regelmatig bij in, gelukkig staat ze 24/7 in der kudde dus komt ze niks te kort :)