Welke baan geschikt voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:16

HHa ik bedoelde het anders ts.

Je gaf aan al eens met iemand gesproken te hebben en daar kwam wat uit. Is dat niet te combineren met bovenstaande opties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:51

@ karuna : zoiets lijkt me inderdaad ook nog wel leuk :j
Zat ook al te denken aan dingen als warme maaltijden/maaltijdboxen rondbrengen, wasgoed ophalen en terugbrengen (voor bv. een strijkatelier), ... Maar weet niet goed waar ik moet beginnen zoeken, bij de algemene vacature-sites kom ik ze niet tegen. Dan moet dat al toevallig lukken? Of je moet bedrijven kennen?

@ Pandora2 : een dag/nachtritme heb ik nu ook al niet. Het is wel halverwege de nacht inderdaad, maar wel regelmatige uren. Zou dat dan niet beter gaan?

@ jojoleinee : dat klinkt ook niet slecht inderdaad, geen idee of zoiets hier ook te vinden is, ga eens rondneuzen. Bedankt.

@ Joltsje : had gekund hé, dat het als je ideale job klonk :P

Wat er uit het gesprek kwam was iets met dieren, en meer specifiek een hondendagopvang (eventueel honduitlaat) omdat zoiets hier eigenlijk niet bestaat. Maar dat heb je niet zomaar even opgezet en of je er echt van kan leven is de vraag. Zijn ook lange dagen (wel leuke) en zitten toch heel wat haken en ogen aan.

In ieder geval heb ik net ontdekt dat postbode of iets in die richting afvalt. Had op het eerste gesprek aangegeven dat ik al jaren niet meer op een fiets had gezeten maar dat ik dit wel wilde gaan opbouwen. Dus vandaag begonnen, oude fiets uit de garage, bandjes opgepompt, hondenmand aan het stuur (+ hond geeft dat toch al een gewicht) en een rondje door de buurt gaan fietsen. Denk iets van 10-12 minuten? En toen kreeg ik ineens door dat ik iets vergeten was ... Iets wat ik ook heb maar waar ik geen last van heb zolang ik geen zware inspanningen doe ... En laat dat fietsen nu toch wel tot de zware inspanningen behoren blijkbaar, zeker als je steeds moet vertrekken en stoppen en met gewicht rijden.

Heb namelijk een soort inspanningsastma. Het is niet compleet hetzelfde (heb ook geen gewoon astma) en het heeft naast de ademhaling ook met mijn bloeddruk te maken. Ik heb een best lage bloeddruk en daar heb ik doorgaans geen problemen mee (vroeger wel medicatie voor gehad) maar bij inspanning stijgt die bloeddruk, wat doorgaans ook nog doenbaar is. Het probleem is het stoppen met die inspanning, dan gaat mijn bloeddruk van hoog naar heel laag (want dat is mijn basis) en dat verschil is te groot op te korte tijd voor mijn lichaam om te verwerken. En dus word ik heel kortademig en duizelig en ga ik zweten en moet ik echt gaan liggen want anders val ik flauw ... Dacht dat ik er wel overheen zou groeien, maar blijkbaar dus niet :+

Zal het toch bij wandelen moeten houden...

Tieneke

Re: Welke baan geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:55

Misschien iets als HelloFresh leveren of zo? Komt net in me op dus ik drop het gewoon :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:20

Ja, heb ik even op de site naar gekeken, maar dat is blijkbaar een internationale firma en heeft momenteel niks in België beschikbaar. Als er nog namen in die richting bekend zijn dan verneem ik het graag :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:24

6 dagen op 7 halverwege de nacht opstaan is nog veel erger dan volcontinue shiftensysteem waarbij je morgen/avond/nacht werkt :7
Been there, done that :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:34

Ok, ik geloof je 8-)
Zijn we wel weer terug bij af ... geen opties ...

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:49

Wat ik van de site lijk te begrijpen rijdt Autoreset ook in België?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:26

Wordt pawshake niet gebruikt in België? Je kan je daarop aanmelden als dierenoppas/-uitlaat, ik krijg best wel veel aanvragen :) loopt hier heel redelijk

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:29

Ik weet niet hoe het in België is, maar volgens mij kun je in Nederland amper rondkomen van een salaris als postbode.

Ik zou het werken onder je niveau ook niet onderschatten hoor.. Misschien is het even leuk, maar ik denk dat je je uiteindelijk dood gaat vervelen (dat had ik in ieder geval wel toen ik een paar maanden fulltime bij m'n bijbaantje werkte, in between studies).

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:34

Ik denk ook dat je misschien meer aan een tussenweg moet denken. Met jouw aandoening is heel lichamelijk werk nidt heel verstandig. Nu weet ik niet waar jij je bachelor in hebt gehaald, maar zijn daar niet andere mogelijkheden in?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:36

karuna schreef:
Ik ben ooit gevraagd voor functie als melkcontroleur bij boeren. Dagelijks rondjes rijden en melkmonsters nemen en doorgeven aan campina. Leuk betaald veel buiten wel mensen maar niet teveel. Maar helaas uwv vond dat ik dit niet mocht doen als wao er helaas, komt hij nog een keer voorbij zou ik zeker weer reageren

ohh dat zou echt iets voor mij zijn. Ook hier geen gezond lijf maar dit zou mij zeker passen.
waar vind je dit soort baantjes? mag via Pb hoor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:39

Auto rijden lukt goed de hele dag?

Sales buitendienst zou ik doen. Dat kan op HBO niveau en hoger.
Fysiek niet zwaar maar wel mentaal uitdagend.

Je hoeft niet in de richting van het product wat je verkoopt opgeleid te zijn. Dat wordt intern wel gedaan.

Als je maar HBO/WO denkniveau hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:48

Auto rijden is in principe geen probleem, zeker niet als ik regelmatig kan uitstappen. Als ik echt uren achter elkaar zit dan ben ik de eerste 5 minuten wel een stijvere versie van mezelf :+ maar dat gaat ook wel snel over.

Pawshake bestaat blijkbaar ook in België, maar lijkt me vooral iets als hobby? Of je er op die manier van kan leven... Sowieso lijkt me dat moeilijk als je iets met dieren wil doen.

Het loon van postbode hier valt best mee hoor, het basisloon ligt hetzelfde als de job die ik nu doe, wat trouwens ook een interessante ontdekking was. Maar ik vrees wel voor het fysieke ja, denk dat ik dat toch niet moet willen.

Ik wil ook wel weten waar je die melk-baantjes vindt hoor, haha.

Zal even een pb doen DiantaM, misschien is er nog iets wat ik over het hoofd zie maar denk dat de keuze beperkt is. Wil de naam hier liever niet vernoemen want het topic hoeft van mij niet zo nodig op google op te duiken als je op de benaming zoekt ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:58

Controleur voor overheidsdienst of keurmerk niet iets? Ik heb na mijn studie enige tijd bij een overheidsdienst gewerkt en voerde controles uit op boerenbedrijven. Was afwisselend en lichamelijk niet superzwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:06

Misschien :j Maar waar te zoeken? Bij de overheid ben ik zoiets niet tegengekomen. Er zouden ook jobs komen voor controleurs dierenwelzijn, daar heb ik ook nog eens naar geïnformeerd, misschien met wat geluk..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:18

Iets van parkeerwacht of meldingen nagaan van milieu vervuiling, die richting? In in NL Buitengewoon Opsporings Ambtenaar (BOA)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:57

[***] schreef:
Ja, heb ik even op de site naar gekeken, maar dat is blijkbaar een internationale firma en heeft momenteel niks in België beschikbaar. Als er nog namen in die richting bekend zijn dan verneem ik het graag :)

Je hebt ook nog Marley Spoon, maar die worden door PostNL geleverd. Ik denk dat heel veel van zo'n firma's gewoon contracten hebben met bestaande koeriersdiensten en dat ze geen eigen leveranciers hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:59

Zal ook wel :j Hoewel ik aan het denken ben dat je toch ook dingen hebt als warme maaltijden naar de mensen brengen enzo, dat wordt toch niet door PostNL gedaan .. Maar ik zou niet weten hoe die bedrijven heten die dat doen, dus dan wordt zoeken moeilijk.

Wat ik ook moeilijk vind is dat ik, omdat ik een job heb, er qua loon niet al te erg op achteruit wil gaan (liefst niet zelfs, maar snap ook wel als je geen nachten/weekenden meer doet dat het al moet lukken dat je evenveel verdient) maar er staat niet vaak bij wat je bij een bepaalde job gaat verdienen. Als je er dan naar vraagt is "marktconform salaris" maar daar ben ik dus niet mee geholpen. Hier en daar vind je wel dingen op internet om een idee te hebben, maar of je daar vanuit kan gaan?

Parkeerwacht enzo ga ik eens opzoeken, lijkt me inderdaad ook wel leuk. Al heb je daar niet echt een doel en weet ik niet of ik goed met boze mensen om kan, maar die kom je hopelijk niet te vaak tegen :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:07

Warme maaltijden bezorgen bij mensen thuis, is vaak geregeld door het OCMW van de gemeente.
Of door cateringbedrijven die hier een speciale afdeling voor hebben.
Misschien kan je daarvoor je licht eens opsteken bij de gemeenten in je buurt.

Parkeerwachten worden vaak via de lokale politiediensten geregeld.
Voor parkingwachters in grote parkings kan je best informeren bij de uitbater van de parking zelf.
Bijv de DaVinci parkings en Q-Park om zo maar iets te noemen. Die werven hun eigen parkingpersoneel aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:12

Parkeerwacht lijkt me ook zwaar werk, veel staan. Ik merk dat ik vooral baat heb bij afwisseling. Na drie dagen op een beurs staan ben ik bijvoorbeeld helemaal kapot.

Wat voor een opleiding heb je gedaan? En wat voor een werkervaring heb je?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:08

G4S heeft ook parkeerwachters. En volgens mij brengt het wit-gele kruis ook maaltijden rond?