verootjoo schreef:Jennyj01 schreef:Je wil niet weten hoeveel mensen er op vakantie zijn. Zeker die die kinderloos zijn. Niet netjes dat er niet gereageerd wordt maar andersom wordt er ook heel vaak niet gereageerd. Stop je veel tijd in je brief en krijg je niet eens antwoord. Om een standaard automatisch berichtje.
Maar als je weet dat je hebt gesolliciteerd, zorg je toch dat je bereikbaar blijft![]()
En je wilt daar werken als stagiaire, dat is een gunst van het bedrijf. Je kost tijd, geld en ze willen je wat leren. Ik vind het best onaardig als je dan gewoon niet meer reageert.
Ik ga er dan zelf ook geen tijd meer in steken, mijn leerproces is het niet. Terwijl ik het geweldig leuk vind om gemotiveerde stagiaires te begeleiden, daar haal ik energie uit en leer ik zelf ook veel van. Maar stagiaires die bij de aanmelding al energie vreten begin ik na een aantal slechte ervaringen niet meer aan.
Maar die persoon heeft niet gesolliciteerd, dat is het hele punt. Het bedrijf van TS heeft hem actief benaderd
En ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik een spontane aanmelding krijg via Linkedin. (Ook deels omdat ik in een nogal specifiek gebied zit)
Ik zag de wereld aan oproepen voorbij komen voor stages, interim klussen, enz.. Dat is juist waar je het Linkedin netwerk voor gebruikt
tikje lui, denken dat de hele wereld op hen zit te wachten en dat ze 'god's gift' aan bedrijven zijn. Dus reageren is niet nodig, aanbiedingen kunnen wel wachten.