Kinke schreef:Justme_Lisaa schreef:Niet vrij standaard hoor, hier worden de 1,5 uur aan pauze gewoon doorbetaald. Ik vind het eerlijk gezegd nog al bizar dat er bij zo weinig mensen het wordt uitbetaald, bij mijn vorige banen was dit allemaal niet het geval..
Heb in alle 29 jaar die ik nu werk nog nooit ergens gewerkt waar de pauze wordt doorbetaald. Ken ook niemand bij wie dat wel het geval is.
Dus? Omdat het bij jou niet bekend is in 29 jaar, kan dat dus niet? Mijn baas betaald het wel door, 10 uur werken inclusief pauze, betekend gewoon 10 uur uitbetaald krijgen.
Maar het zal niet kloppen als ik jou moet geloven.
Misschien naïef om te denken blijkbaar dat dit normaal is, maar ik ben niet anders gewend
.
Nu heb ik wel vaak rustige momenten en dus semi-pauze maar officieel 30 minuten, onbetaald pauze.
Als er niks gebeurt dan gebeurt er niks. Krijg je wel doorbetaald maar dan is er niet echt sprake van "pauze nemen".
anders was het wel een slaapdienst
Nou ik weet niet wat voor werk je doet maar het is vaak toch wel zo dat het eerder "dienst met nu en dan iets om te doen" is dan "constant werken met af en toe pauze"?