Zelf ben ik voor mijn opleiding veel bezig met de AVG (als it'er schijn je nu ook ineens je te moeten bezig houden met dit soort dingen als het bedrijf er om vraagt) en natuurlijk mijn eigen bedrijven.

En persoonlijk, heel ingewikkeld vind ik het allemaal niet. Maar ik kan begrijpen dat wanneer je dit in een maand tijd nog eventjes wil/moet regelen dat het wat veel is.
Inmiddels kun je, als je goed zoekt, veel verwerkingsovereenkomsten van de grote bedrijven vinden, die moeten zij namelijk 'gewoon' klaar hebben liggen. Dat was vorig jaar nog niet zo toen bijna niemand er mee bezig was.
De moeilijkste zijn de internationale bedrijven die denken dat zij er niks mee te maken hebben.
En is het zo'n slechte zaak dat we dit vast moeten leggen? Persoonlijk vind ik van niet. Ik vroeg mij bij bedrijven wel vaker af waarom zij gegevens van mij wilde en wat er daarna mee gebeurde. Deze regelgeving zorgt ervoor dat er wat meer transparantie komt. Zo ben ik van database leverancier geswitcht omdat zij mij geen zekerheid konden geven over de vertrouwelijkheid van mijn gegevens. Dan helaas maar switchen maar ik vind het wel belangrijk dat klanten kunnen vertrouwen dat hun gegevens bij mij veilig zijn en privacy gewaarborgd wordt.
Veel van mijn informatie komt bij Ladylawyer vandaan, zij heeft en geeft veel kennis over juridische zaken en brengt dit als logische informatie, begrijpbaar voor bijna iedereen

*EDIT* dat wat YellowLeaf dus eigenlijk ook zegt