Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maddoxx schreef:Wat mij vooral opvalt zijn klanten die opeens helemaal ontdaan reageren als ik hun briefgeld scan. Ze verwachten niet dat ik de vijfjes ook scan, en die zijn het vaakst vals. Als de machine vals piept en ze reageren geschokt, weet ik dat het meestal wel echt geld is. Maar soms beginnen ze meteen te tieren dat ik toch gewoon maar koppig ben en hun geld niet wil accepteren, enzovoorts. Dan weet ik al snel dat het dus echt een vals briefje is![]()
Of klanten die basis wiskunde niet begrepen hebben en beweren dat het toch veeel goedkoper is.
Of de goude oude... Een lijst van 40 bij 50 past ook om een foto van 50 bij 40... Ja... Echt... (Onze lijsten hebben haakjes om ze zowel horizontaal als verticaal op te kunnen hangen).
Warboel schreef:Maddoxx schreef:Wat mij vooral opvalt zijn klanten die opeens helemaal ontdaan reageren als ik hun briefgeld scan. Ze verwachten niet dat ik de vijfjes ook scan, en die zijn het vaakst vals. Als de machine vals piept en ze reageren geschokt, weet ik dat het meestal wel echt geld is. Maar soms beginnen ze meteen te tieren dat ik toch gewoon maar koppig ben en hun geld niet wil accepteren, enzovoorts. Dan weet ik al snel dat het dus echt een vals briefje is![]()
Of klanten die basis wiskunde niet begrepen hebben en beweren dat het toch veeel goedkoper is.
Of de goude oude... Een lijst van 40 bij 50 past ook om een foto van 50 bij 40... Ja... Echt... (Onze lijsten hebben haakjes om ze zowel horizontaal als verticaal op te kunnen hangen).
Haha ik had laatst toen ik het briefgeld van een klant scande en het apparaat piepte, dat de klant vroeg "oh oliebol heb ik ze niet lang genoeg laten drogen"
Piuni schreef:Ik heb bij de mac donalds gewerkt maar dat was echt een drama. Veel onbeschofte mensen die je niet eens aan kijken onder het praten. Heb een keer een klant gehad die boos was omdat er per ongeluk augurk op de Big Mac was gedaan terwijl hij zonder augurk besteld had. Hij begon te schreeuwen met dat hij dit niet vond kunnen en hij liep ook echt rood aan. Ik heb netjes gevraagd of hij een nieuwe wou of zijn geld terug wou maar dat wou hij niet en toen greep hij die Big Mac (die met augurk overigens) zo weer uit mijn handen en liep boos weg.![]()
Werk nu bij een callcenter in de sales. Wordt daar regelmatig uitgescholden of onbeleefd aangesproken. Nu
vindt ik dat niet nodig maar kan ik het wel wat meer begrijpen omdat wij zomaar opbellen voor een aanbieding en ik kan best begrijpen dat mensen daar geen zin in hebben maar dat kunnen ze ook gewoon netjes zeggen.

tessyke schreef:Geweldig topic, met mijn ervaringen kan ik een lopende boekenreeks schrijven.
Het leukste blijft om met een grote glimlach iemand een prettige dag verder te wensen nadat hij net alles uit de kast heeft gehaald om je op te jutten
Nette en correcte reactie trouwens van de TS!
Afstand nemen en je klant laten overnemen als het uit de hand loopt
Enne...
Klant is koning maar we zijn geen voetveeg of boksbal
. Heb haar toen gevraagd of ik haar ooit iets had misdaan en ben naar een andere kassa gelopen, product afgerekend en direct naar de manager gevraagd. Heb voor haar neus een klacht ingediend, was er echt helemaal klaar mee.
.
, geen enkel probleem. Alles wat ik gedaan heb of welke acties ik ondernomen heb, worden genoteerd in een melding. Als er achteraf klacht komt, mogen ze van mij die melding altijd even nalezen.
en dan maar denken dat met hard schreeuwen en dreigen het 'probleem' opgelost wordt
ravellie schreef:Vervelend joh.
Ik vind het wel iets van deze tijd hoor.
De wereld is snel geworden, de hele wereld zit onder een paar knoppen van je telefoon.
Consument wil voor weinig geld de beste service en als het kan overal eindeloos voor terug kunnen komen, en dan vooral overal lekker ontevreden over zijn.
En dan heb je ook nog eens een ( Nederlandse) wetgeving die dichtgetimmerd zit met regels waardoor je als zelfstandig ondernemer er uiteindelijk de brui aan geeft.
Ik weet er door mijn familie alles van ( zelfstandig ondernemers)
Florenc schreef:In dat opzicht ben ik héél erg blij dat ik niet in een commerciële dienstverlening werk. Ik zou het héél erg moeilijk vinden om mijn mond te houden in zo een situaties.
Ik werk bij de politie, dus verwijten, onbeschoft gedrag, bedreigingen en scheldwoorden zijn dagelijkse kost. Gelukkig staan wij wel in een positie waarin we hierop kunnen en mogen reageren, zolang het evenredig is. Ik zal altijd op een beleefde manier starten, maar afhankelijk van het gedrag van de tegenpartij kan dat ook wel wijzigen. Bij diensten dat ik aan het onthaal zit, heb ik al een aantal keren mensen wandelen gestuurd omdat de verwijten vanaf moment 1 naar mijn hoofd gegooid worden of ze gewoon absoluut niet luisteren en mij telkens voorbij praten. Dan krijgen ze heel vriendelijk te horen "Mevrouw/Meneer, ik zou graag op een beleefde manier aangesproken worden. Zolang dat niet mogelijk is en u mij niet laat uitpraten, is het voor mij ook niet mogelijk om uw klacht te akteren. U mag nu de plaats hier verlaten". Genoeg mensen die dan beginnen tieren dat ze mijn naam willen om een klacht in te dienen. Goed, dan krijgen ze mijn naam, geen enkel probleem. Alles wat ik gedaan heb of welke acties ik ondernomen heb, worden genoteerd in een melding. Als er achteraf klacht komt, mogen ze van mij die melding altijd even nalezen.
Heel opvallend is wel de mondigheid van Nederlanders. In Belgiê zijn er voldoende mensen die onbeschoft reageren, maar naar politie toe is er bij de meesten toch nog een bepaalde vorm van respect. Zodra ze écht terecht gewezen worden als ze te ver gaan, hebben ze dit over het algemeen ook wel door. Als we echter Nederlandse toeristen hebben waar we problemen mee hebben, erger ik me 90% van de tijd echt blauw, omdat die telkens opnieuw in discussie treden en uitleg willen en vinden dat ze recht hebben op weet ik veel wat. Ik heb dan het idee dat dit soort taferelen (https://www.youtube.com/watch?v=HUhCQ5_nFjM) "normaal" zijn in Nederland, een beetje vanuit de mentaliteit van "recht op een eigen mening" of "recht tot spreken". Ik kan echt absoluut niet begrijpen dat die agenten hem hier zo gewoon zijn gang laten gaan. Daarvan gaat bij mij zelfs bij het kijken van die video mijn bloed van koken. Die zou bij ons hooguit 2 tot 3 waarschuwingen gekregen hebben, om de plaats te verlaten en zich niet te bemoeien met de interventie. Daarna is het einde conversatie en gaan de boeien om, verstoring openbare orde en weigeren van bevel van bevoegd ambtenaar. Blij dat ik dan ook in België werk