Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:08

Dees schreef:
Ik zou gewoon terugbetalen.

Kost je misschien een onterecht terugbetaalde paar euro. De hoeveelheid werk die je er van hebt kost nu al een veelvoud daarvan en de imagoschade die ze aanricht (zie meteen al die 2 klanten die achter haar stonden) is ook duurder dan een paar euro.

Te star aan je procedures hangen kost geld. Wees wijs, accepteer dat je wellicht bedrogen wordt. Maar als je aan kostenbeheersing doet, was dit direct aan die mevrouw terugbetaald.
Don't be pennywise & poundfoolish.

De enige intelligente commentaar die ik hier tot nog toe gelezen heb.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:10

BigBen schreef:
Dees schreef:

Kost je misschien een onterecht terugbetaalde paar euro. De hoeveelheid werk die je er van hebt kost nu al een veelvoud daarvan en de imagoschade die ze aanricht (zie meteen al die 2 klanten die achter haar stonden) is ook duurder dan een paar euro.

Te star aan je procedures hangen kost geld. Wees wijs, accepteer dat je wellicht bedrogen wordt. Maar als je aan kostenbeheersing doet, was dit direct aan die mevrouw terugbetaald.

De enige intelligente commentaar die ik hier tot nog toe gelezen heb.

Vind dit juist niet verstandig, wat als straks meer klanten moeilijk gaan doen over hun bon? Dan moet je straks iedereen terug gaan betalen op hun mooie blauwe ogen. Ik zou de beelden afwachten, heeft mevrouw gelijk krijgt ze geld terug, anders niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:11

Behalve dan dat je die autoriteit als werknemer dus ook gewoon niet hebt. Dus TS mág ook niet terugbetalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:12

Dees schreef:

Als ik dat doe gaat mijn werkgever daar niet mee kunnen lachen. Dan ben ik op het einde van de rit de zondebok. Om het uit eigen zak te betalen vind ik het ook vrij ver gaan.

Over dat ruiken: Ik ruik dat nog nauwelijks. Ik bedien zoveel klanten die roken dat ik het op een meter afstand niet kan zeggen. Verder komen er ook veel mensen het halen voor moeder/vader/partner/kind etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:13

Duhelo schreef:
Dees: als werknemer heb je meestal niet de bevoegdheid om zelf die keuze te maken, zolang er geen supervisor daarvoor toestemming geeft dien je wel vast te houden aan de aangegeven procedures.

Dit, en dikke kans dat als ze dit vaker doet, ze er nog voor 'beloond' wordt ook én dat anderen deze trend voortzetten. Moet je niet willen imo.

Ik zou haar absoluut nog wel verder helpen; wanneer ze iets nieuws aankoopt of opnieuw tankt.
Je kan bij niet wijsmaken dat ze zo zonder morren dat pakje heeft afgetikt en er pas twee dagen later achter komt wat ze betaalt heeft. Je weet toch wel voor welk bedrag je getankt hebt :+ Dat pakje sigaretten wijzigt dan toch je bedrag? :+

Wanneer ze weer erom komt vragen; "mevrouw, mijn supervisor is op dit moment hiermee bezig, hij heeft uw contactgegevens en op dit moment worden de camerabeelden nauwkeurig nagekeken vanuit alle hoeken om er zeker van te zijn dat we tot de juiste conclusie kunnen komen, welke dit dan ook mag zijn. Op dit moment kan ik u dus niets meer vertellen dan dit, en zolang u geen andere aankoop doet wil ik u vriendelijk vragen om ruimte vrij te maken voor de volgende klant in de rij".

Of een kort en bondig "Dit wordt behandeld door mijn supervisor, ik ga deze discussie niet met u aan", werkt ook :+

Ik geloof er niet zo in dat ze er na 2 dagen pas achter komt dat ze die sigaretten niet heeft gekocht.

Ibbel

Ik snap dat iemand ook voor een ander iets kan halen, maar als iemand zelf sowieso al lijkt te roken, ben je ook achterdochtiger of het verhaal wel klopt dan wanneer iemand niet lijkt te roken.

nine1987

Ik zou de moeite van zo'n discussie niet eens doen..

Mevrouw had van mij het geld teruggekregen.. Dat had veel ellende bespaard en had je klant gehouden..

Je geeft aan dat je een klein winkeltje bent met weinig volk, dus ik denk dat je elke klant nodig hebt om overeind te blijven.. Ik zou het risico van slechte reclame dan niet nemen..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:15

Aangezien ze zo aandringt en niet de beelden af wil wachten, zou het mij niks verbazen als ze de sigaretten wel heeft gehad.
Vroeger een bijbaantje gehad bij tankstation en hoe vaak mensen het probeerde, echt bizar! Ik verwees ze altijd naar de eigenaar (die er naast woont) dat ze daar samen de beelden terug konden kijken. En ze stapte altijd in en reden weg. Ging er nooit 1 de beelden terug kijken. En dat ging dan vaak om veel hogere bedragen dan 1 pakje sigaretten. Zeggen dat ik van €20 terug gaf terwijl ze €50 gaven, of €100 (terwijl je die briefjes dan niet eens in kas had) etc.
Een man kwam een week later gewoon weer tanken en toen hij afrekende zei ik 'u geeft €20..' en werd hij vuurrood :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:17

nine1987 schreef:

Mevrouw had van mij het geld teruggekregen.. Dat had veel ellende bespaard en had je klant gehouden..

Je geeft aan dat je een klein winkeltje bent met weinig volk, dus ik denk dat je elke klant nodig hebt om overeind te blijven.. Ik zou het risico van slechte reclame dan niet nemen..

Nee, de winkel is onderdeel van een keten :) Dus overeind blijven we wel. Ik kan niet even beslissen om zo maar €8 uit de kassa te halen. Ik moet dat kunnen verantwoorden naar mijn baas. Als ik €8 te kort kom heb ik het 1 en ander uit te leggen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:19

Ethelate schreef:
Aangezien ze zo aandringt en niet de beelden af wil wachten, zou het mij niks verbazen als ze de sigaretten wel heeft gehad.
Vroeger een bijbaantje gehad bij tankstation en hoe vaak mensen het probeerde, echt bizar! Ik verwees ze altijd naar de eigenaar (die er naast woont) dat ze daar samen de beelden terug konden kijken. En ze stapte altijd in en reden weg. Ging er nooit 1 de beelden terug kijken. En dat ging dan vaak om veel hogere bedragen dan 1 pakje sigaretten. Zeggen dat ik van €20 terug gaf terwijl ze €50 gaven, of €100 (terwijl je die briefjes dan niet eens in kas had) etc.
Een man kwam een week later gewoon weer tanken en toen hij afrekende zei ik 'u geeft €20..' en werd hij vuurrood :+

Joh, ik werk al meer dan 15 jaar in winkels en heb ze allemaal al gezien en gehoord.
Dit zijn inderdaad goede trucjes.
Wat ik erg veel mee heb gemaakt is dat ze met een artikel terug kwamen die zogenaamd bij ons was gekocht (bonnetje hadden ze bij zich) en dat het bijvoorbeeld over datum was. Dan hadden ze bijvoorbeeld 2 dagen geleden snacks voor de hond gekocht en was het al ruim een maand over datum.
Echter bleek het dan om een merk te gaan die we niet eens verkochten :+

MarjanB

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:21

daarbij sigaretten komen toch niet zo ineens op de rekening? Die moet je bewust scannen..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:22

Brainless schreef:
Sclimpre schreef:
Aan de klant haar gegevens vragen, zeggen dat jullie de camerabeelden gaan bekijken en dat jullie haar terug contacteren ten laatste op (datum). En dat dan doen ook natuurlijk :)

Dat heeft TS ook gedaan:
Citaat:
de gegevens van de klant worden genoteerd en deze wordt opgebeld na het bekijken van de camerabeelden.

'na het bekijken van de camerabeelden' dat kan om het even wanneer zijn. De klant zal eerder het gevoel krijgen serieus genomen te worden wanneer je het concreet maakt, dus een datum opplakken. Mocht het voordie datum toch niet gelukt zijn, dit even melden aan de klant en nieuwe datum geven. Dat mag een heel kort berichtje zijn, het is enkel om te vermijden dat de klant het gevoel krijgt dat degene die achter de kassa zit zich verschuilt achter de manager en de manager onzichtbaar blijft.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:25

DeMolenhoek schreef:
nine1987 schreef:

Nee, de winkel is onderdeel van een keten :) Dus overeind blijven we wel. Ik kan niet even beslissen om zo maar €8 uit de kassa te halen. Ik moet dat kunnen verantwoorden naar mijn baas. Als ik €8 te kort kom heb ik het 1 en ander uit te leggen...

De keten blijft dan wel overeind.. Maar je filiaal is toch wel afhankelijk van zijn klanten lijkt me..

En als mijn leidinggevende niet eens de moeite neemt om aanwezig te zijn op het moment dat zulke dingen gebeuren, en ik krijg vervolgens onvoldoende hulp/middelen om de situatie netjes af te handelen, dan maak ik die beslissing zelf en geef ik klant idd geld retour.. Dan moet mijn leidinggevende maar zorgen dat ie z'n zaken geregeld heeft.. Daarnaast vind ik t erg vreemd dat er überhaupt gewerkt wordt zonder leidinggevende op de vloer? :?

Ik werk zelf ook in een kleine winkel, welke onderdeel is van een grote keten, maar ik zou mijn klanten nooit zo lang aan t lijntje houden.. Sorry, maar zo zie ik het..

Echt niet klantvriendelijk.. Of die klant nou gelijk heeft of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:28

TS kan alleen niet in de agenda van haar leidinggevende kijken en ik zou ook niet riskeren dat je je baan voor zoiets kwijtraakt. Want als ze dat bij persoon 1 doet, komen straks ook persoon 2,3,4, en 5. Die dus allemaal gaan pushen en het proberen omdat ze weten dat ze er bij TS mee wegkomen.

En ik heb ook bij een tankstation gewerkt en dit soort praktijken komen gewoon héél veel voor. Tot aan "nee ik mag altijd morgen betalen, maak maar een bonnetje" aan toe.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:30

Beelden spreken misschien al voorzichtig zelf... Vraag me af of het echt zo is dat mevrouw niks kreeg.
Als op de beelden duidelijk is dat ze het niet gekregen heeft kan je nog uitleggen dat het nou eenmaal niet altijd snel kan en de sigaret ten dan meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:31

Nine1987: We hebben nog eens pb contact gehad ivm mijn werk, misschien snap je het dan wat beter :)* Ik sta helaas 90% van de tijd alleen. Heel vervelend want ik ben eerste lijns aanspreekpunt maar kan gewoon niets voor elkaar krijgen :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:32

Ethelate schreef:
Zeggen dat ik van €20 terug gaf terwijl ze €50 gaven, of €100 (terwijl je die briefjes dan niet eens in kas had) etc.

Dat eerste heb ik een x gehad; had echt met 50 betaald en ik kreeg voor 20 terug...
Kreeg geen extra geld want ja; ze had helemaal geen briefjes van 50 in de kassa (manager kwam ook nog kijken).
Later bleek die vrouw te zijn ontslagen omdat ze vaker geld van klanten achterover drukte.
Heb wel mijn excuses gehad (maar geen geld terug..).
Zij werd geloofd omdat zij al heel lang daar werkte.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:35

Agenda of niet.. Er is een klant gedupeerd.. Punt....
Of dit nu wel of niet letterlijk zo is, staat er even buiten.. Dit is onbekend, dus klant krijgt voordeel van de twijfel.. En nee dat hoeft niet altijd.. Als die klant 6x hetzelfde geintje flikt, dan weet je t uiteindelijk wel.. :+

Maar in een klein winkeltje kan slechte reclame je maken of breken.. Ik vind het erg laks hoe leidinggevende met de situatie omgaat..

En ik zet idd mijn vraagtekens bij het feit dat de caissière alleen aan het werk is.. Wat als er iets aan de hand is? Dit vind ik gewoon erg vreemd..

Edit:

Aaaaah jij bent het.. Sorry, ik ben qua dat een faalhaas eerste klas.. Ik ben erg slecht met namen.. :')

In dat geval had ik klant al helemaal t geld teruggegeven... ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:37

Bij de pomp waar ik werkte stond je standaard van 9 tot 11 ‘s avonds alleen :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:37

Ik zou deze klant alleen helpen als deze tankt. Zolang de klant alleen komt om haar geld op te halen zou ik deze vertellen dat de verantwoordelijke deze week (voor .... wel datum benoemen) nog contact met haar opneemt en JIJ niks voor haar kan doen. En dan vriendelijk gedag zeggen en doorgaan met de volgende. En indien ze het tanken combineert met het zeuren dan zeggen... "Dit kost u X bedrag en verder wordt er contact met u opgenomen zoals al eerder gezegd is".

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:39

Ik kan daar echt met mn hoofd niet bij.. Ik weet dat t gedaan wordt.. Maar kan er echt niet bij.. :P

Echt zo heel erg niet veilig.. En daarnaast ook echt heel erg niet klantvriendelijk voor als er idd iets misgaat..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:39

Ik snap dan weer niet dat mensen zo snel geld zouden geven..

Als ik straks aan de pomp wordt aangesproken door iemand die klaagt over de medewerkers van de pomp interesseert mij dat geen reet. Ik tank er volgende week toch weer.

Dit soort trucjes doen mensen juist jarenlang omdat mensen overstag gaan uit angst voor klantenverlies.
Alsof de gemiddelde klant gek is en zich niet bedenkt dat de klager vaak het probleem is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:41

ik zou persoonlijk gewoon zeggen als ze weer komt en jullie hebben nog geen video beelden kunnen kijken met : Mevrouw ik weet niet of u kort termijn geheugen heeft maar hier nog 1x bij mijn uitleg. de uitleg geven en dan gewoon de volgende klant helpen is die er niet gewoon iets anders gaan doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:43

Pandameisje schreef:
ik zou persoonlijk gewoon zeggen als ze weer komt en jullie hebben nog geen video beelden kunnen kijken met : Mevrouw ik weet niet of u kort termijn geheugen heeft maar hier nog 1x bij mijn uitleg. de uitleg geven en dan gewoon de volgende klant helpen is die er niet gewoon iets anders gaan doen.

Wauw.... Over onbeschoft gesproken.. :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:43

Pandameisje schreef:

Dat is dan weer onbeschoft zijn als medewerker, en daar zou ik me niet tot verlagen.