Emma_rebel schreef:hmm ik vind dit wel jammer te horen want ik verheug me ontzettend op de opleiding en een baan buiten dieren/paarden lijkt me gewoon niet leuk maar ik ben wel blij dat ik het gevraagd heb en nu moet ik ontzettend gaan lopen nadenken wat ik ga doen... Ik ben wel teleurgesteld dat er zoveel negatiefeit over de opleidingen is maar ja dat zegt wel genoeg. Ik wil het misschien toch proberen voor mijzelf en als het niet werkt zoals ik al zei een opleiding hondentrimster doen wat wel redelijk per maand verdiend, opleiding duurt kort en is niet veel geld
Tuurlijk is het niet leuk om te horen, dat snapt iedereen heel goed!
Maar we proberen wel je te behoeden voor een niet zo slimme keuze, bedrijven kijken echt niet of je een papiertje voor poepscheppen hebt of niet, ze willen gewoon dat je met paarden kan werken en of je daar hard genoeg voor bent.
Het is negatief omdat de opleiding ook een negatieve uitkomst heeft, grootste gedeelte van de tijd. Zoals ik al zei, je komt er tussen of je komt er niet tussen.
Kan je niet kijken of je in het weekend ergens op een stal aan de slag kan? Ik werk ook al sinds mijn 15e in de weekenden en vakanties op een sportstal, erg leuk en je bouwt contacten en ervaring op. Geen diploma voor nodig, als ik zou willen kom ik waarschijnlijk wel in de paarden terecht.
Ik wil ook met dieren bezig zijn, en doe nu een rot opleiding niet met dieren. Ik kan stoppen en iets met dieren gaan doen ja, maar ik heb geen zin om 3/4 jaar te gaan zitten verspillen. Dus ik maak braaf dit af en zie wel wat er op mijn pad komt.
Waar ik wel nieuwschierig naar ben:
Wat zou je graag in de paarden willen doen?
stalhulp? Stalruiter? Groom?