. Altijd topwerkgevers, veel voordelen, heel redelijk loon, maar gewoon telkens niet mijn ding. Ik loop de muren op als ik van 9 tot 5 achter mijn bureau moet zitten. Zelfs het meest uitdagende werk, wordt naar mijn gevoel oersaai.... Wat ik toen gedaan heb, en ik je hélemaal kan aanraden:
- Schrijf je goede kwaliteiten (werkgerelateerd) op, schrijf je slechte kwaliteiten op
- Vraag 5 van je beste vrienden om goede en slechte kwaliteiten van je op te schrijven
- Neem je laatste evaluatie van je werk erbij, haal daar de goede en slechte dingen uit en lijst die op
- Maak van je huidige job een analyse: welke aspecten vind je fijn? Welke vind je niet fijn?
- Doe hetzelfde van je eerste job
- Maak een lijstje met 'droomjobs' - met de nadruk op "droom". Geen rekening houden met diploma's, praktische problemen,... Bij mijn stond daar bv oorlogsjournalist, spoedarts en eigenaar van een kinderboerderij op. Niet helemaal realistisch
- Ga van dat lijstje na waarom je juist die jobs gekozen hebt, en hoe onrealistisch ze juist zijn? Kan je er misschien wel komen mits bijstuderen bv
Op basis van die dingen, kan je beginnen zoeken naar een job die je écht wil doen, omdat je dan ook pas voor jezelf het volledige plaatje wat duidelijker hebt.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de politie
. Absoluut geen 9-5, 50-50 verdeling in bureauwerk en het werk op de baan, veel variatie in taken en interventies, veel contact met mensen, werk met wel degelijk een maatschappelijke meerwaarde, voldoende actie om het allemaal wat interessant te houden..Succes ermee!
Hoop dat ik dat ook snel zal hebben