telefonist bij 0900-8844

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:20

Boras schreef:
ingvdh schreef:
De screening duurt 6 weken omdat er een wachtlijst is, niet omdat ze zolang bezig zijn om alles te checken. Veel succes!

Dat scheelt alweer :D Dank je wel

Je word ook als tijdelijk medewerker beedigd, dus je familie word echt wel doorgelicht en jijzelf ook. Zolang er niets loos is hoor je daar niets over maar reken maar dat dat gebeurd want mensen die daar werken moeten voor zover mogelijk 125 % betrouwbaar zijn en niet via familie gechanteerd kunnen worden om bvb info over iets of iemand op te zoeken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:27

LiesxAnne schreef:
_sharona_ schreef:
Toevallig heb ik er onlangs op gesolliciteerd en werd er mij aangegeven dat mijn cv en competenties goed aansloten bij de functie. Helaas gaven ze aan dat je er echt maar 24? 26 uur? Even vergeten.. Mag werken... Meer kan niet omdat dit psychisch te zwaar belastend zou zijn. Dat vond ik erg jammer want de inkomsten zouden voor mij dan te weinig zijn. De functie lijkt mij namelijk wel zeer interessant.

Dat zou best wel apart zijn toch, aangezien ik 36 uur op straat werk en de ellende daadwerkelijk zie. Overigens niet negatief bedoeld naar de mensen achter de 0900-8844 lijn.

Ik dacht precies hetzelfde. Ik werk ook in het blauw op straat. Overigens hoor ik dit nu ook voor het eerst. Bij interne vacatures gaat het ook altijd om 36 uur.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:42

Klopt Bigone! Bij mij kwam er toen iemand thuis en mijn naasten werden gescreend. Er zijn er best een aantal die daarop afgewezen worden.
Succes TS met solliciteren!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:43

Ik weet het verder ook niet. Maar dat is wat zij mij door gaven en bij mijn collega exact hetzelfde. Vandaar dat ik niet verder ben gegaan in de procedure omdat het voor mij helaas te weinig was qua inkomen.. Dit is ook maar wat mij verteld is ;)

BigOne

Re: telefonist bij 0900-8844

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:59

Het zijn ook tijdelijke functies voor twee jaar. Misschien dat je dan dichter bij het vuur zit om zo in vaste dienst te komen maar in principe komen er op de meldkamers van het 0900 nummer elke twee jaar een nieuwe lichting binnen naast de vaste medewerkers.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 22:02

Bigone, weet je waarom het telkens maar voor 2 jaar is?
Komt op mij als leek onpraktisch over om mensen die eenmaal goed ingewerkt en betrouwbaar bevonden worden ingeruild voor nieuwe mensen die weer van voor af aan ingewerkt en gescreend moeten worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:01

Geen idee, er zullen van uit die groep ook wel mensen aangenomen worden of doorstromen naar elders. Meestal zijn het HBO studenten en die willen wel een bijbaan maar geen fulltime baan. En aangezien er 24 uur per dag de lijnen bezet worden ben je voor één lijn al drie mensen nodig. En studenten draaien hun hand niet om voor weekenddiensten waar je een flinke toeslag voor krijgt blijkbaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 13:33

Nogmaals bedankt voor alle info :)

Ik heb Randstad gesproken en ga toch niet solliciteren.
Het is voor 7 maanden. Ik moet er een auto voor gaan rijden en die wil ik wel (1 extra) aanschaffen, maar niet voor maar 7 maanden.

Heel erg jammer, ik was echt geinteresseerd en voldoe ook aan de eisen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:55

Wat zonde om mensen weken lang op te leiden om daarna nog maar een paar weken te houden! Heel jammer TS, je kwam erg enthousiast over. :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:10

Mijn nichtje wilde solliciteren op deze functie en ook zij is afgehaakt. Zij is afgehaakt vanwege het inkomen.

Zij vertelde mij dat ze 13 euro per uur zou gaan verdienen (exclusief onregelmatigheidstoeslag).

Dat in combinatie met diensten van 6 uur per dag vond zij niet aantrekkelijk.

Voor mij is het onvoorstelbaar dat een dergelijke verantwoordelijke functie niet beter betaald!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:46

Je ziet bij steeds meer overheidsdiensten dat mensen via uitzendbureaus voor lage lonen worden aangenomen. En dan lager dat dit loon. Bij het UWV bijvoorbeeld. Soms echt schandalig. De overheid geeft dan niet het goede voorbeeld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:47

Frummels schreef:
Heel jammer TS, je kwam erg enthousiast over. :(:)

Fijn dat ik dat over heb gebracht :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:12

Boras schreef:
Je ziet bij steeds meer overheidsdiensten dat mensen via uitzendbureaus voor lage lonen worden aangenomen. En dan lager dat dit loon. Bij het UWV bijvoorbeeld. Soms echt schandalig. De overheid geeft dan niet het goede voorbeeld.

Precies. Het inkomen was echt erg laag. Zelfs met de toeslagen. Dat is nog voor mij uitgezocht.

Toevallig werk ik bij het uwv... Hahah... True story.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:07

TS heb je al,op de site van de politie zelf gekeken bij vacatures?
Ik weet niet waar je woont maar zie wel vacatures in bv Nijmegen.

Edit, ook in Driebergen maar moet je inderdaad een auto hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 18:42

chanicha schreef:
TS heb je al,op de site van de politie zelf gekeken bij vacatures?
Ik weet niet waar je woont maar zie wel vacatures in bv Nijmegen.

Edit, ook in Driebergen maar moet je inderdaad een auto hebben.

Kan je een linkje plaatsen, nijmegen?

Ik zie ze zo gauw niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:46

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:48

Volgens mij halen jullie nu echt een aantal functie's door elkaar. De functie die hierboven namelijk genoemd word ( Driebergen ) is puur het doorverbinden naar politie,ambulance of brandweer. Daar hoor je dus niet wat er speelt en is jouw vraag alleen maar "waar bevind u zich en wie heeft u nodig, politie, brandweer of ambulance ? ". Dus weer iets heel anders dan de mensen die bellen met 0900-8844 of de 112 meldingen te woord staan. Dus heel veel verantwoordelijkheid nee! Fijn dat ze er zijn, ja!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:00

Fout LiesxAnne! Je krijgt mensen aan de telefoon die in paniek zijn of mishandeld worden dus je moet vaak wel aanhoren wat er gebeurd is om de goede hulp in te schakelen. Je wil niet weten wat ik allemaal gehoord heb en ook dat je er soms voor moet blijven om de ambulance oid in te lichten.
Je hebt in Driebergen ook de 0900-8844 en daar zat ik ook soms maar ik vond de 112 leuker.